Zamknij
REKLAMA

niedziela, 02.06, godz. 18.00

Sochaczew, ul. 15 sierpnia 83

W ramach programu Instytut Muzyki i Tańca Scena dla tańca 2019 kolektyw HOTELOKO movement makers zaprezentuje w czerwcu w Sochaczewskim Centrum Kultury spektakl „Insta Show” w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz oraz w reżyserii i dramaturgii Agaty Życzkowskiej. Drugi spektakl zostanie zaprezentowany w Konińskim Centrum Kultury i Sztuki w listopadzie. W spektaklu biorą udział młodzi, zdolni tancerze i performerzy w wieku 14-17, wybrani do projektu w drodze castingu. Instagram jest pretekstem do opowiedzenia o młodym pokoleniu poprzez ruch i story telling.


Twórczynie projektu zachęcają młodych performerów do tego, aby swoim głosem opowiedzieli o tożsamości nastolatków. Punktem wyjścia do rozmów i poszukiwań materiału ruchowego jest temat treści zamieszczanych przez młodzież na jednym z internetowych narzędzi społecznościowych - Instagramie - niezwykle popularnym medium wśród młodego pokolenia.
To, co jest esencją tego projektu, to fakt, że Magdalena Przybysz i Agata Życzkowska realizują performans dla młodzieży i dorosłych, w którym pragną oddać wypowiedź młodym performerom. W ten sposób chcą wydobyć autentyczność i artystyczną szczerość przekazu.

INSTA SHOW
HOTELOKO movement makers
MAGDALENA PRZYBYSZ / AGATA ŻYCZKOWSKA

2.06.2019 / godz. 18:00
Sochaczewskie Centrum Kultury / SCK
ul. 15 sierpnia 83 / Sochaczew
Spektakl współorganizowany przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach Programu Scena dla tańca 2019.
WSTĘP WOLNY
Rezerwacja bezpłatnych zaproszeń: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl


Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz
Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska
Wykonanie: Zuzanna Gałka, Kseniia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Malwina Polańska, Hanna Snochowska, Karina Szutko
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers
Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Partnerzy: Sochaczewskie Centrum Kultury, Centrum Kultury i Sztuki w Koninie, PROM Kultury Saska Kępa
Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa


------------------------------------

Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się w 2016 z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Od tego momentu artystka tworzy go wraz z choreografami: Wojciechem Grudzińskim oraz Magdaleną Przybysz poruszając się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Wspólnie realizują oni projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne.

Dlaczego HOTELOKO?
Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO-czytaj LOKO-szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO).

Dlaczego movement makers?
Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performansy również muzykę i słowa.)

Kolektyw zrealizował następujące spektakle: ”frau/mujer/femme”, „#moiprzyjacieletancza”, „Absolutely Fabulous Dancers”, „Darklena”, „Insta Show” i „frau blush”. Wspólnie wypracowali oni swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni performerów.
U aktorki Agaty Życzkowskiej królują cekiny, które pojawiają się w każdym jej spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”.
Magdalena Przybysz fascynuje się metodami somatycznymi, zwłaszcza Body Mind Centering, ruchem autentycznym oraz wątkami feministycznymi.
Wojciech Grudziński to klasycznie wykształcony tancerz, przedstawiciel pokolenia Y, który choreografię łączy z elementami groteski i dynamiką przemian lat 90.

Cechą charakterystyczną prac HOTELOKO movement makers jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach widzowie performatywnie współtworzą świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzem i performerem, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe artystom. Artyści pracują głównie w Warszawie, ale także współpracują z zagranicznymi partnerami.

MAGDALENA PRZYBYSZ
Choreografka, performerka, tancerka. Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy „Pokolenie solo” oraz Witolda Mrozka „Nowy taniec”. Stypendystka Ministra Kultury 2013 w dziedzinie taniec, stypendystka Solo Projekt 2009 Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk, absolwentka Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie. Rozpoczęła swoją taneczną drogę artystyczną w 2003 roku w Krakowie w Eksperymentalnym Studio Tańca (EST) Iwony Olszowskiej. Jej prace powstają często jako kooperacja z artystami innych dziedzin i pokazywane są podczas ważnych wydarzeń kulturalnych takich jak Festiwal Malta („Przesilenie letnie”), CSW w Warszawie, Łodzi, Toruniu w ramach programu Scena dla Tańca z ramienia Instytutu Muzyki i Tańca („Strange Lóóp”) w CSW w Warszawie, podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu („Wytnij-wklej”), Cricoteca w Krakowie („Dancing for the Birds, They watching Us”), na Festiwalu UNITHEA we Frankfurcie czy Tanztage w Berlinie („Mój Poland Drive”).
Obecnie współtworzy wraz z Agatą Życzkowską i Wojciechem Grudzińskim kolektyw HOTELOKO movement makers. m.in. zrealizowała choreografię do spektaklu „frau / mujer / femme” w koncepcji Agaty Życzkowskiej oraz performans „#moiprzyjacieletancza”, „Absolutely Fabulous Dancers” i „Insta Show” we własnej koncepcji i choreografii. Ponadto pogłębia swój warsztat biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering w Embody Move Association w Londynie, podczas której eksploruje zagadnienia anatomii, biofizjologii oraz przekłada tę wiedzę na język współczesnej choreografii. Wykłąda Choreografię codzienności na Uniwersytecie Warszawskim oraz Metody somatyczne na SWPS Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny.

AGATA ŻYCZKOWSKA
Aktorka, performerka, reżyserka, dramaturżka, producentka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Od początku związana z teatrem fizycznym, m.in. brała udział w projektach Eugenio Barby i Odin Teatret. Otrzymała wiele nagród aktorskich m.in. wyróżnienie na Festiwalu Szkół Teatralnych za spektakl „Amadeus” w reż. Waldemara Zawodzińskiego (rola Venticelli), nagrodę zespołową Prezydenta Miasta Bydgoszczy na I Festiwalu Prapremier za spektakl „Rodzina wampira” w reż. Pawła Szkotaka (rola Marina oraz asystent reżysera) i Nagrodę dla Najlepszego Młodego Aktora 2002 w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Grała w wielu spektaklach współpracując m.in. z takimi choreografami i reżyserami jak Jérôme Bel, Anna de Manincor/ZimmerFrei, Thomas Harzem, Iwona Kempa, Paweł Paszta, Jan Zdrojewski, Danut Jagła. Współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł jako koordynatorka i producentka Festiwalu Ciało/Umysł oraz Warszawskiej Sceny Tańca. Była także Redaktor Naczelną pisma społeczno-kulturalnego „RAZEM. Świat w naszych oczach”. Od 2010 r. prezeska Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’. Od 2017 r. dyrektorka projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Jest założycielką kolektywu HOTELOKO movement makers (2011), gdzie zrealizowała jako producentka, aktorka i reżyserka kilkanaście spektakli, m.in. wyreżyserowała trzy spektakle we współpracy z choreografką i tancerką Magdaleną Przybysz: „frau / mujer / femme”, „#moiprzyjacieletancza”, "Absolutely Fabulous Dancers" oraz dwa spektakle we współpracy z Wojciechem Grudzińskim „DARKLENA” oraz „frau blush”. Pracuje także jako pedagożka: zrealizował m.in. projekty z młodzieżą gimnazjalną i licealną „nowe wyzwolenie” i „Syrena herbem twym zwodnicza: RZECZ O WOLNOŚCI”.

Trailer:
https://youtu.be/9U1QsLKUOCQ
https://vimeo.com/333539536

Recenzje:
TaniecPOLSKA.pl
http://www.taniecpolska.pl/krytyka/573

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
http://centrumsztukitanca.eu/recenzja-spektaklu-insta-show-justyna-stanislawska/
http://centrumsztukitanca.eu/recenzja-spektaklu-insta-show-katarzyna-rochowicz/

Fot. Marta Ankiersztejn

www.fundacjarozwojuteatru.pl/hoteloko