Zamknij

Czy warto zlecić rekrutację za pomocą metody executive search?

10:21, 15.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:21, 15.06.2022

Większość z nas słyszała o headhuntingu, czyli bezpośrednim docieraniu do kandydatów na pracowników. Wiele osób myli jednak tę metodę z bardziej zaawansowaną usługą, jaką jest executive search. W niniejszym artykule wyjaśniamy, na czym ona polega, dlaczego jest skuteczna i kiedy warto z niej skorzystać.

Czym jest executive search?

Tym, co łączy executive search z headhuntingiem są bezpośrednie poszukiwania kandydatów do pracy. O ile jednak headhunterzy najczęściej zajmują się pozyskiwaniem osób na stanowiska średniego szczebla, tak executive search jest usługą skuteczną w rekrutacji kadry zarządzającej oraz wysoko wykwalifikowanych specjalistów z wąskich dziedzin. Do dwóch ostatnich grup kandydatów najtrudniej dotrzeć i zazwyczaj są to osoby niezainteresowane zmianą pracy. Dlatego projekty z zakresu executive search są prowadzone przez najbardziej doświadczonych i wykwalifikowanych rekruterów.

Dlaczego executive search jest skuteczny?

W dużej mierze to właśnie od kompetencji rekrutera zależy skuteczność metody executive search. Niezbędna w tej pracy jest doskonała znajomość narzędzi rekrutacyjnych i posiadanie własnej bazy sprawdzonych kontaktów. Rekruter powinien także orientować się w specyfice konkretnej branży, aby lepiej dopasować do siebie potrzeby i wymagania obu stron – pracodawcy oraz kandydata. Projekty z zakresu executive search bywają skomplikowane i na kolejnych etapach mogą przypominać zaawansowane negocjacje biznesowe. Pracodawcy zależy na obsadzeniu kluczowych dla firmy stanowisk liderami o wybitnych kompetencjach. Trzeba mieć jednak świadomość, że tacy kandydaci są rozchwytywani przez rynek pracy. Często trudno ich przekonać chociażby do spotkania, a rekruter musi ich namówić do wzięcia udziału w rekrutacji, która może uwzględniać testy kompetencji czy assessment center. Więcej informacji znajdziesz na https://hrk.pl/pl/dla-klienta/executive-search.

Jak przebiega rekrutacja executive search?

Punktem wyjścia dla rekrutera jest ustalenie potrzeb pracodawcy i opracowanie profilu idealnego kandydata bądź kandydatów. Pod uwagę bierze się zadania i cele, które zostaną postawione przed pracownikiem, specyfikę całego zespołu oraz środowisko pracy. Oprócz twardych kompetencji, takich jak wiedza merytoryczna, ważne jest także to, czy lider odnajdzie się w konkretnej firmie i będzie się identyfikował z jej misją. Od tego zależy bowiem stopień motywacji, zaangażowania oraz lojalność pracownika.

Rekruter prowadzący projekt z zakresu executive search korzysta z własnej bazy kontaktów, aby dotrzeć do kandydatów, którzy spełniają wymagania zleceniodawcy. Zadaniem rekrutera jest umiejętne zmotywowanie pasywnych kandydatów do wzięcia udziału w rekrutacji. Wymaga to ogromnego wyczucia i klasy, a także zachowania ścisłej dyskrecji.

Kiedy metoda executive search się sprawdza?

Po executive search można sięgnąć w każdej sytuacji, gdy w grę wchodzi rekrutacja specjalistów z wąskich dziedzin czy menedżerów wysokiego szczebla. Executive search poleca się szczególnie pracodawcom, którzy od dłuższego czasu mają trudności w pozyskaniu odpowiednich kandydatów, chcą pozyskać do firmy wybitne talenty lub oczekują szybkich i pewnych efektów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%