W erze wszechobecnej reklamy, bodźców wizualnych i dźwiękowych, szumu informacyjnego coraz mniej osób przyswaja świadomie informacje, a za to coraz częściej są one magazynowane w podświadomości. Szczególnie w przypadku, gdy w chwili ich uzyskania nie interesują nas one bezpośrednio. Dlatego też stworzenie dobrej, wpadającej łatwo do głowy identyfikacji marki jest jednym z kluczowych aspektów rozwoju firm, które chcą, aby były one rozpoznawalne, kojarzone w odpowiedni sposób z tym, co robią, jak i wywołując pozytywne skojarzenia.
Tym właśnie zajmuje się profesjonalna agencja brandingowa Warszawa. Pozyskiwanie nowych klientów nie jest teraz tak proste jak kilkadziesiąt lat temu. Teraz dookoła znajduje się mnóstwo działalności i to, że my wykonujemy nawet najlepiej z nich wszystkich przypisane nam usługi, czy towary, nie oznacza, że przedrzemy się przez tłum agresywnych reklam konkurencji. Kompleksowy branding jest, więc czasami być albo nie być dla nowych firm. I to właśnie zadanie dla profesjonalistów.
Identyfikacja wizualna to jedna z podstaw, która weszło do kanonu standardów tworzenia firmy już kilkadziesiąt lat temu. Duża konkurencja wymusza tego typu inwestycje. Najlepiej, by zajęła się nią profesjonalna agencja brandingowa Warszawa, która zna rynek, wie, jak wpływać na klientów przy pomocy poruszania odpowiednich strun w ich świadomości, emocjach i podświadomości. Na identyfikację wizualną składają się takie rzeczy jak przede wszystkim logo lub logotyp, a więc symbol graficzny, jak i graficzne przedstawienie nazewnictwa. Firmy nie muszą wykorzystywać obu tych rzeczy. Mogą korzystać wyłącznie z sygnetów (znak graficzny), logotypu (wizualizacja nazwy marki) lub ich połączenia. Jeżeli decyzja pada tylko na jedną z tych opcji warto jednak wykorzystać możliwości zlecenia identyfikacji wizualnej i mieć przygotowane w razie potrzeby wszystkie te elementy.
Kolejne elementy dobrego brandingu to:
– będące składowymi logo o logotypu typografia i kolorystyka. Musi ona wywoływać odpowiednie skojarzenia, emocje i trafiać do grupy odbiorczej, tak jak i cały element graficzny.
– Dobre hasło, które nieraz jest częściej zapamiętywane niż sama nazwa marki. Jest to możliwe, gdyż o wiele łatwiej jest zaprojektować dobre, chwytliwe hasło mogące skorzystać z gry słów, czy wpadające w ucho powiedzenie niż samą nazwę marki.
– Prowadzenie mediów społecznościowych. Dobra agencja brandingowa Warszawa tworzy markę nie tylko w oparciu o symbole, ale buduje też całą społeczność konsumencką.