- Z bólem serca spoglądałem na wszystkie wydawane katalogi, ulotki, fiszki, z bólem serca, bo nie widziałem tam Sochaczewa. Więc zacząłem sprawdzać, co możemy zrobić, żeby być w tym katalogu. I zgłosiliśmy taki akces – mówił burmistrz Daniel Janiak podczas sesji, na której radni miasta zgodzili się jednogłośnie, by Sochaczew wstąpił w szeregi Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Tego jeszcze nie było. Sochaczew wstąpił do Stowarzyszenia znanego jako Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna. Stało się to na sesji 23 października. Głosowanie stosownej uchwały poprzedziła dyskusja i prezentacja.
- Z bólem serca spoglądałem na wszystkie wydawane katalogi, ulotki, fiszki, z bólem serca, bo nie widziałem tam Sochaczewa. Więc zacząłem sprawdzać, co możemy zrobić, żeby być w tym katalogu. I zgłosiliśmy taki akces –
- wyjaśniał nawiązanie współpracy z MROT-em burmistrz Daniel Janiak.
W katalogach Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej jest wprawdzie zlokalizowane w Sochaczewie Muzeum Kolei Wąskotorowej, ale to instytucja podległa marszałkowi województwa mazowieckiego, nie miastu.
- Chcemy współpracować zarówno z Domem Urodzenia Fryderyka Chopina, jak również z koleją wąskotorową, ale my też mamy się czym pochwalić. Mam na myśli Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Pola Bitwy nad Bzurą, bogatą ofertę Sochaczewskiego Centrum Kultury, sportowo też jesteśmy mocni –
- argumentował burmistrz.
Uchwałę w tej sprawie przedstawiła Julia Kuligowska, kierownik Referatu Kultury i Turystyki Urzędu Miasta:
- Celem podjęcia niniejszej uchwały jest umożliwienie miastu Sochaczew udziału w strukturach organizacji, której działalność koncentruje się na wspieraniu rozwoju turystyki oraz promocji walorów turystycznych województwa mazowieckiego. Wspomniana organizacja działa na rzecz rozwoju i promocji turystyki na Mazowszu. Jej misją jest kreowanie pozytywnego wizerunku regionu jako obszaru atrakcyjnego turystycznie, bogatego w dziedzictwo kulturowe, przyrodnicze oraz ofertę rekreacyjną.
Działalność MROT-u przybliżyła radnym obecna na sesji kierownik organizacji Iwona Majewska:
- Od wielu lat kreujemy modę na Mazowsze. Najpierw był to projekt, teraz to już jest cała oś naszego działania. Tak naprawdę głównie zależy nam na komercjalizacji oferty turystycznej Mazowsza. Tak, żeby spowodować jak największy napływ turystów do naszego regionu.
Uchwala została podjęta jednogłośnie.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz