Mamy bardzo dobrą informację nie tylko dla mieszkańców Gminy Teresin. Właśnie dobiegła końca jedna z najdroższych inwestycji powiatowych ostatnich dekad. Mowa o nowo powstałym tunelu pod torami w Teresinie. Obiekt uda się otworzyć dla ruchu dużo wcześniej niż planowano.
Ta informacja ucieszy niejednego. Budowa tunelu pod torami w Teresinie miała potrwać do końca roku, ale właśnie dobiega końca. Główny inwestor, jakim jest samorząd powiatu sochaczewskiego, ustalił właśnie datę otwarcia obiektu. Na wydarzenie zaprasza przy tym wszystkich mieszkańców.
- 18 sierpnia o godzinie 9.00 nastąpi otwarcie historycznej dla powiatu sochaczewskiego inwestycji, czyli tunelu w Teresinie łączącego Teresin z Paprotnią. Długo oczekiwane priorytetowe przedsięwzięcie to koszt wynoszący prawie 55 milionów złotych, to bardzo duże środki. Nowy obiekt, którego wykonawcą była warszawska firma Intop, został wybudowany pod linią kolejową nr 3 Warszawa Kunowice, jedną z największych tras kolejowych w Polsce łączącą stolicę z zachodnią granicą kraju. Powstał w ciągu drogi powiatowej i całkowicie zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy. Dzięki bezkolizyjnemu rozwiązaniu poprawi się bezpieczeństwo oraz komunikacja drogowa w regionie, co jest dla nas priorytetem. Użytkownicy ruchu, kierowcy, piesi, rowerzyści będą mogli swobodnie przemieszczać się bez konieczności, tak jak to miało miejsce dotychczas, oczekiwania na otwarcie rogatek –
- mówi wicestarosta Anna Pawłowska.
Zarząd powiatu szczególnie cieszy fakt, że tunel uda się otworzyć przed 1 września, zatem przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego, kiedy to ruch na drogach na pewno znacznie się zwiększy, a wszelkie utrudnienia są w takiej sytuacji szczególnie dokuczliwe.
Tunel ma 140 metrów i poza dwoma pasami jezdni po jego zachodniej stronie znajduje się ciąg pieszo-rowerowy, co na pewno zwiększa komfort i bezpieczeństwo pieszych i cyklistów. Obiekt wyposażony w nowoczesne oświetlenie oraz system odwodnienia. W ramach zadania przebudowano i wzmocniono cały przyległy układ drogowy.
Powiat realizował tę inwestycję wspólnie z PKP PLK i przy wsparciu Gminy Teresin od lutego ubiegłego roku. Koszty podzielono między partnerów: blisko 9,5 miliona złotych zapłacił powiat, 26,5 miliona PKP PLK, 8 milionów Gmina Teresin, natomiast 11 milionów stanowiło dofinansowanie z rezerwy rządowej i subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury.
4 0
Sochaczew też się bardzo cieszy, teraz kolej na nowy most w Sochaczewie.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tusochaczew.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz