Zamknij

,,Orły Cukiernictwa'' - sposoby na promowanie małego biznesu

12:19, 12.05.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:21, 12.05.2020

Pomysł na biznes to nie wszystko. Oczywiście, wizja firmy to podstawa, ale w przypadku cukierni, ważny jest również zmysł artystyczny i właściwa promocja. Konkurencja jest ogromna i firmy prześcigają się w pomysłach, aby zwrócić na siebie uwagę konsumentów. Wydawałoby się, że wszystko już było i trudno o znalezienie niszy, dlatego warto skupić się na wizerunku.

Zamiłowanie do tworzenia słodkich arcydzieł nie zdecyduje o powodzeniu firmy, ale może stać się jego punktem wyjściowym. Odpowiednia prezentacja wyrobów i właściwa komunikacja z odbiorcami może uczynić biznes dochodowym. Gdzie zatem właściciel cukierni może szukać klienta docelowego?

Własna strona internetowa

Właściwie zbudowana witryna, z przejrzystym interfejsem, a do tego dobrze wypozycjonowana, zwiększy widoczność marki w sieci. Jednak zanim adres strony zacznie pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach, trzeba znaleźć inne rozwiązanie.

Rankingi

Nawet najmniejsza cukiernia w Sosnowcu, prosperująca tylko na rynku lokalnym, może pochwalić się dobrymi opiniami klientów w sieci. Dla takich firm skuteczną praktyką jest udział w rankingach branżowych. Plebiscyt „Orły Cukiernictwa” jest przedsięwzięciem, w którym wyróżniani są przedsiębiorcy z branży cukierniczej, stawiający jakość wyrobów i usług na pierwszym miejscu. Znajdą się tam tylko firmy z odpowiednią ilością ocen, jaką wystawili klienci w ciągu całego roku. Opinie wyrażone w liczbach, są gromadzone ze wszystkich portali branżowych i wielu innych stron internetowych, których użytkownicy mogą wyrazić swoje zadowolenie lub niechęć. Warunkiem uczestnictwa jest jedynie uzyskanie oceny końcowej nie niższej, niż 8 punktów na 10 możliwych.

Social Media

Obecnie Facebook, obok własnej witryny internetowej, jest podstawowym narzędziem umożliwiającym dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Z tej opcji korzystają także te firmy, które nie posiadają strony internetowej. Za pośrednictwem mediów społecznościowych można skutecznie wypromować poszczególne produkty, jak i całą markę. Ponadto, informować o promocjach w sprzedaży, organizować konkursy i badać rynek.

Firmy z branży cukierniczej i piekarniczej, które zdobyły wyróżnienie w „Orłach Branżowych”, często dzielą się tą nowiną na swoim profilu, co spotyka się z uznaniem i ogromnym odzewem ze strony fanów. Zwycięskie firmy, decydujące się na zakup materiałów reklamowych „Orłów”, mogą udostępnić tę informację również na profilu facebookowym plebiscytu. To dodatkowo zwiększa widoczność w social mediach, gdyż popularność fanpage'a tego rankingu cieszy się dużym zainteresowaniem wśród internautów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%