Zamknij
REKLAMA

Jak poradzić sobie z kanibalizacją słów kluczowych?

00.00, 26.07.2022 materiał partnera

Dobranie właściwych słów kluczowych ma istotne znaczenie dla wyników pozycjonowania witryny. Czasami zdarza się jednak, że dochodzi do kanibalizacji fraz kluczowych. Jak sobie poradzić z tym problemem?

Słowa kluczowe to słowa, na które chcemy się pozycjonować w Internecie i jednocześnie zapytania, jakie wpisują internauci w wyszukiwarkach internetowych. Dobór odpowiednich słów kluczowych ma ważny wpływ na powodzenie pozycjonowania całej witryny i jej poszczególnych podstron. Czasami jednak ta pogoń za keywordami nie kończy się dobrze.

Kanibalizacja słów kluczowych – czym jest?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym w ogóle jest kanibalizacja słów kluczowych. O komentarz poprosiliśmy eksperta.

– Co się kryje pod pojęciem kanibalizacji słów kluczowych? Tak naprawdę chodzi o błąd w optymalizacji SEO. Polega on na tym, że różne podstrony witryny są pozycjonowane na te same lub bardzo podobne słowa kluczowe – wyjaśnia Mateusz Kozłowski, konsultant SEO. – W rezultacie różne podstrony tego samego serwisu konkurują ze sobą o te same frazy, co przekłada się na gorszy efekt SEO. To duży błąd i należy się go bezwzględnie wystrzegać – podkreśla ekspert.

Jak sprawdzić, czy witryna ma problem z kanibalizacją fraz?

Warto się upewnić, czy nasza witryna nie ma problemu z kanibalizacją słów kluczowych. Jak to zrobić? Przede wszystkim należy wykonać audyt treści całego serwisu www. Kanibalizacja dotyczy przede wszystkim rozbudowanych witryn. Warto także przejrzeć wcześniejsze wyniki SEO. Tutaj należy skorzystać z różnych specjalistycznych narzędzi (np. Ahrefs). W ten sposób zobaczymy strony, które wyświetlają się na to samo słowo kluczowe. Można również użyć w wyszukiwarce komendy „site:”.

Problem z kanibalizacją słów kluczowych – jak naprawić?

Jeśli się okaże, że rzeczywiście nasza witryna ma problem z kanibalizacją słów kluczowych, trzeba jak najszybciej naprawić ten problem. To oznacza oczywiście wdrożenie zmian w serwisie. Można przekierować starą stronę na nową, która jest aktualna lub nawet połączyć podstrony wykorzystujące to samo słowo kluczowe. Inne rozwiązanie, często lepsze, to przebudowa treści na podstronach. To wymaga znalezienia nowych słów kluczowych. Na pewno nie warto usuwać podstrony lub ją wyłączać z indeksowania.

Kanibalizacja słów kluczowych to duży problem, ale można sobie z nim poradzić. W przypadku większych witryn może to być jednak dość żmudne. Jeśli samemu nie możesz sobie z tym poradzić, poszukaj konsultanta SEO, który Ci w tym pomoże.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%