Bohaterki gier komputerowych też noszą wiosenno-jesienne warstwy – i często są to rzeczy równie charakterne, jak one same. Od skórzanych ramonesek przez bomberki po lekkie parki, ich styl ma konkretne zadanie: opowiadać o osobowości i świecie gry. Poniżej sześć sprawdzonych modeli – z tytułami gier i konkretnymi bohaterkami, które noszą te kurtki!
W rebootach serii Lara obok zimowych puchówek dostaje także lżejsze, miejskie bomberki i skórzane modele. Te kurtki przejściowe damskie pojawiają się jako stroje dodatkowe i nawiązania do klasyki. W Rise of the Tomb Raider społeczność odnotowała powrót „Classic Tomb Raider II Bomber Jacket”, a w nowszych odsłonach Lara miewa casualowe, brązowe skórzane kurtki pasujące do terenowych zadań. To właśnie taka lekka bomberka działa jak warstwa przejściowa między wyprawami a miastem. Co ważne, w serii istnieją też pikowane warianty na zimę, ale to bomberka najlepiej ilustruje „międzysezonowy” vibe Lary.
Dyrektorka Federalnego Biura Kontroli nosi minimalistyczną, czarną skórzaną ramoneskę, która idealnie współgra z brutalistyczną estetyką gry. To prosta, miejska forma – zero zbędnych zdobień, maksimum funkcji i ruchu. W bazowym zestawie Jesse właśnie ta kurtka przejściowa damska spina T-shirt i jeansy, dając bohaterce „cywilny”, ale twardy profil. W menu gry widać listę strojów, a wariant z ramoneską należy do ikon jej wizerunku. Dzięki temu stylowi Jesse wygląda wiarygodnie i „tu i teraz”.
Claire w remake’u ma charakterystyczną, czerwoną skórzaną kurtkę o motocyklowym kroju – praktyczną i widoczną w ciemnych korytarzach Raccoon City. To krój, który jest mobilny i ma odrobinę zadziornej elegancji, więc pasuje do jej roli samotnej ocalałej. Oficjalne opisy postaci podkreślają właśnie czerwoną, skórzaną kurtkę z kieszeniami i wyraźnym kołnierzem. Wizerunkowo to uniform odwagi, ale i empatii – znak rozpoznawczy Claire na plakacie i w grze. Takie skórzane ramoneski stały się dla serii niemal tak samo ważne jak jej słynne motocykle.
Na pokładzie Normandii Shepard ma do wyboru stroje „casual”, z kultową skórzaną bomberką N7 na czele. Prosta, czarna kurtka z czerwonym akcentem na rękawach to estetyka futurystycznego munduru „po służbie”. Jako warstwa przejściowa wygląda bardziej „codziennie”, ale wciąż taktycznie. W oficjalnym wiki gry bomberka figuruje w katalogu strojów niebojowych. To przykład, że bomberki w sci-fi potrafią być tak samo użyteczne jak w realu.
Wiki o Mass Effect
Najbardziej rozpoznawalny look V to bomber z kołnierzem-stójką i logotypem zespołu Samurai na plecach – ten sam, który widzimy w materiałach promocyjnych. Kurtka jest lekka, elastyczna i zaprojektowana do miejskiej akcji; wygląda na „codzienną”, ale w Night City kryje w sobie sporo technologii. Jako przejściowa warstwa działa z topem, koszulą czy pancerzem pod spodem. To współczesna interpretacja bomberki w klimacie retro, ale z cyberpunkową funkcjonalnością. Co więcej, to dokładnie ten model, który występuje na okładce gry.
W kluczowych scenach Max zakłada ciemną, wodoodporną parkę/field jacket, która ma nieco luźniejszy, oversize’owy charakter i pasuje do deszczowej Oregon. Jako lekka warstwa zapewnia mobilność i „uczniowski” casual – świetna na wiosnę i jesień. W dokumentacji fanowskiej widać warianty kurtki noszonej przez Max w epizodzie „Polarized”. To praktyczny kontrapunkt dla jej bluz i T-shirtów, szczególnie w scenach poza szkolną salą. Parka spina narrację o zwyczajnej dziewczynie w niezwyczajnej sytuacji.
Od survivalu po sci-fi – wirtualne bohaterki udowadniają, że właściwa kurtka jest równie narracyjna co dialog. Skórzane ramoneski mówią „bunt i sprawczość”, bomberki – „mobilność i gotowość”, a parki – „codzienność i odporność na pogodę”. W tym sensie kurtki damskie przejściowe to nie tylko moda, ale element budowania świata i charakteru. A jeśli szukasz inspiracji swojej szafy, postaw na fasony, które są wygodne, a jednocześnie efektowne!