W Teresinie kończy się jedna z ważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w regionie. W miejscu dotychczasowego przejazdu kolejowo-drogowego powstał nowoczesny tunel pod torami kolejowymi, który połączył Teresin z sąsiednią Paprotnią. Dzięki realizacji tego przedsięwzięcia mieszkańcy zyskali nie tylko sprawniejsze połączenie drogowe, ale także wyższy poziom bezpieczeństwa w codziennym ruchu.
[FOTORELACJA]15867[/FOTORELACJA]
Nowy obiekt został wybudowany pod linią kolejową nr 3 Warszawa – Kunowice, jedną z najważniejszych tras kolejowych w Polsce, łączącą stolicę z zachodnią granicą kraju. Powstał w ciągu drogi powiatowej nr 3837W i całkowicie zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn. Dzięki bezkolizyjnemu rozwiązaniu poprawiło się bezpieczeństwo na styku dróg i kolei oraz komunikacja drogowa w regionie. Użytkownicy ruchu – kierowcy, piesi i rowerzyści – będą mogli swobodnie przemieszczać się między obiema miejscowościami bez konieczności oczekiwania na otwarcie rogatek.
Tunel ma około 140 metrów długości i został zaprojektowany z myślą o wszystkich uczestnikach ruchu. Poza dwoma pasami jezdni, po jego zachodniej stronie znajduje się ciąg pieszo-rowerowy, który zwiększa komfort i bezpieczeństwo pieszych oraz cyklistów. Obiekt wyposażono w nowoczesne oświetlenie oraz system odwodnienia, co zapewnia widoczność i sprawne odprowadzanie wody także w trudnych warunkach atmosferycznych.
Realizacja inwestycji objęła nie tylko budowę tunelu, ale również przebudowę i wzmocnienie przyległego układu drogowego, w tym ronda, zjazdów oraz infrastruktury technicznej. Roboty budowlane prowadzono etapowo, z zachowaniem ciągłości ruchu kolejowego, by mieszkańcy mieli zapewnioną możliwość dojazdu przez cały okres prac.
Całość zadania została zrealizowana we współpracy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe z Powiatem Sochaczewskim i Gminą Teresin, w ramach wspólnego finansowania zadań drogowych obejmujących likwidację przejazdów kolejowo-drogowych i budowę w ich miejsce skrzyżowań bezkolizyjnych. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu FEnIKS 5.4-7 „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV”, który ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską z Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027.
Tunel w Teresinie to nie tylko infrastruktura techniczna – to realna poprawa jakości życia mieszkańców, większe bezpieczeństwo oraz sprawniejsze codzienne podróże. Inwestycje takie jak ta budują nowoczesne i zintegrowane społeczności lokalne.
Inwestycja jest prowadzona przy utrzymaniu ruchu kolejowego. Wykonawca najpierw zdemontował pojedynczo tory kolejowe (na początku tor nr 1, następnie tor nr 2), pod którymi zbudowano płytę nośną, a następnie odtworzył torowisko. Oba tory zostały już przywrócone do eksploatacji, a ruch odbywa się zgodnie z rozkładem jazdy.
Projekt FEnIKS 5.4-7 „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap IV” ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027”.
3 2
nie pie**** kiedy otwarcie ja się pytam!