Na fotografii pierwszy pociąg motorowy - wagon motorowy PKS M1. Zdjęcie zostało wykonane we wrześniu 1937 roku. Warto wiedzieć, że w latach 30.kolej wąskotorową zaczęto nazywać Powiatową Koleją Sochaczewską, a wcześniej w latach 1922 – 1930 kolej nosiła oficjalną nazwę: Sejmikowa Kolejka Wąskotorowa w Sochaczewie.
Wśród głównych celów przewidzianych przez założycieli dla Sochaczewskiej Kolei Wąskotorowej, poza wywózką drewna z Puszczy Kampinoskiej należy wymienić ożywienie gospodarcze powiatu sochaczewskiego, przewóz towarów dla wsi i miasta, wywóz płodów rolnych oraz przewozy pasażerskie. Z uwagi na planowany, atrakcyjny przebieg linii, założyciele kolei dostrzegli też jej potencjał turystyczny, który już w międzywojniu zaczął powoli być wykorzystywany. Pierwotnie prowadzenie ruchu miało odbywać się trakcją konną, ale po okazyjnym zakupieniu dwóch parowozów i kilku wagonów zdecydowano się na efektywniejszą trakcję parową. Zrezygnowano również z budowy linii wzdłuż rzeki Bzury, a wybrano trasę bardziej dogodną, której przebieg zachował się do dziś.
Fotografia pochodzi z archiwum Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
Tekst źródło : Dzieje Kolei Sochaczewskiej - Łukasz Popowski
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tusochaczew.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz