Kompleksowa przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki oraz poprawa przepustowości linii kolejowej między Warszawą a Kutnem to główne założenia inwestycji wartej 80 milionów złotych. 21 sierpnia 2017 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą. W połowie 2020 roku podróżni skorzystają z efektów prac, m.in. wygodniejszej obsługi na peronach.
- To kolejny projekt realizowany w obrębie aglomeracji warszawskiej, który usprawni dojazd do stolicy. Zwiększenie przepustowości linii umożliwi wprowadzenie na nią większej liczby pociągów i sprawniejsze przejazdy. Zdecydowaną zmianę odczują pasażerowie na przebudowanej stacji w Ożarowie Mazowieckim, gdzie nowe, lepiej wyposażone perony ułatwią dostęp do pociągów – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Na stacji w Ożarowie Mazowieckim dwa nowe perony zastąpią jeden stary. Będą nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i ławki. Dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windę i pochylnie. Zlikwidowana zostanie stara kładka. PLK zapewnią większą przepustowość linii dzięki przebudowie układu sterowania ruchem kolejowym oraz wymianie torów i rozjazdów. Będzie nowy budynek nastawni. Zabudowane zostaną nowe urządzenia i wymieniona sieć trakcyjna. Zadanie obejmuje także przebudowę dwóch przejazdów w Ożarowie Mazowieckim. Dzięki temu zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wykonawcą prac jest firma ZUE S.A.
Zakończenie projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa - Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa - granica LCS Łowicz” finansowanego w 85% ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zaplanowane jest w lipcu 2020 roku.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tusochaczew.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz