Zamknij

Przełom w sprawie budowy nowego sądu przy Olimpijskiej: jest przetarg

15:04, 16.01.2025 Aktualizacja: 09:53, 17.01.2025
Skomentuj

Budowa nowej siedziby sochaczewskiego sądu nabiera realnych kształtów. Sąd Apelacyjny w Łodzi, któremu podlega sochaczewski sąd, ogłosił przetarg, a wyłoniony w jego wyniku wykonawca będzie miał 30 miesięcy od daty podpisania umowy na oddanie obiektu do użytku.

Ustalenia zmierzające do powstania nowej siedziby Sądu Rejonowego w Sochaczewie mają ponaddziesięcioletnią historię. W 2015 roku proces zainicjował ówczesny prezes sądu Jacek Woźnica. Sąd Apelacyjny w Łodzi zadeklarował, że wpisze obiekt do planów inwestycyjnych, natomiast rada miasta przyjęła uchwałę intencyjną w sprawie zamiany działek – sąd ma otrzymać hektar miejskich gruntów na polach czerwonkowskich w zamian za obecny budynek sądu i działkę, na której stoi. Rok później podjęto tę decyzję już oficjalnie, a w 2020 roku wojewoda mazowiecki wyraził zgodę na zamianę działek. W 2021 roku sekretarz stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości Michał Woś poinformował w czasie konferencji w miejscu, gdzie ma zostać wybudowany nowy obiekt, że pieniądze w kwocie 60 milionów złotych na realizację tej inwestycji zostały przyznane i uzgodniono jej program. Pokazano wówczas wizualizację nowego budynku sądu wraz z zagospodarowaniem terenu. Ostateczne pozwolenie na budowę wydał starosta sochaczewski 9 listopada 2023 roku.

W efekcie prac projektowych i uzgodnień powstał projekt budowlany i można było ogłosić przetarg na wykonanie obiektu. Zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty do 11 lutego. Jak zapisano w ogłoszeniu przetargowym, wyłoniony wykonawca będzie miał na realizację inwestycji 30 miesięcy od chwili podpisania umowy. Oznacza to, że budynek może zostać oddany do użytku na przełomie 2027 i 2028 roku.

Będzie to imponujący obiekt, składający się z trzech nadziemnych kondygnacji, ponad stu miejsc parkingowych, ciągów komunikacyjnych i terenów zielonych. Sam budynek ma mieć 6122 m2 powierzchni, w tym 3697 powierzchni użytkowej i 994 m2 powierzchni komunikacyjnej. Na parterze znajdzie się siedem sal rozpraw, biuro podawcze, pokoje dla ławników i świadków, rozmównice, poczekalnie, pokoje przesłuchań. Na pierwszym piętrze mają się znaleźć siedziby poszczególnych wydziałów – sekretariaty, pokoje sędziów oraz kancelaria tajna, pomieszczenia dla adwokatów i radców prawnych. Drugie piętro to miejsce dla dyrekcji, informatyków i pozostałych wydziałów.

Bryła budynku będzie miała regularny kształt, z filarami przy wejściu i dużymi oknami. Wysokość to blisko 13 metrów. W otoczeniu znajdzie się 101 miejsc parkingowych, ponad 3 tys. m2 zieleni, 4,5 tys. m2 zajmą drogi, parkingi i chodniki. Wykonawca musi też wybudować wszelkie instalacje zewnętrzne i wewnętrzne, ogrodzenia (w tym specjalną strefę konwoju), kancelarię tajną z wyposażeniem, kanalizację sanitarną i deszczową, zamontować elementy małej architektury, instalację fotowoltaiczną, wodociągową, elektryczną, zapasowe zasilanie elektryczne, stacje ładowania i wiele innych elementów. Obiekt będzie podłączony do miejskich sieci kanalizacyjnej i ciepłowniczej.

Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie i przeprowadzce sądu do nowego obiektu, na mocy zawartych porozumień, miasto stanie się właścicielem obecnej siedziby sądu przy ulicy 1 Maja. Jest to trzykondygnacyjny budynek o powierzchni 1650 m2 na działce 3677 m2. W kampanii wyborczej burmistrz Daniel Janiak deklarował, że docelowo ma być to miejsce dla sochaczewskich stowarzyszeń i innych organizacji pozarządowych. (IG)

(UM Sochaczew)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

mieszkaniecmieszkaniec

6 1

Kto bedzie ponosil koszty utrzymania obiektu i infrasruktory typu en.elktr. woda, scieki, ochrona itp. Wszystkie stowarzyszenia powinny utrzymywać się same. Oni mają działać a nie siedzieć i grzać stołki w siedzibach. Od tego są konkursy i zlecone zadania . A na spotkanie grupy można im użyczyć sale np. w kramicach. Ale tylko po uprzednim zgłoszeniu, że jest taka potrzeba. Za chwilę porobi się 100 następnych fundacji i stowarzyszeń i każda będzie ,,daj Burmistrzu siedzibę no chociaż pokój". ,,Im dałeś a nam nie chcesz" itd.Przestrzegam przed takim działaniem. Dziękuje za uwagę.

18:49, 16.01.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PrezesPrezes

0 1

Masz pojęcie o funkcjonowaniu stowarzyszeń-widzę. Zawsze jakiś barani róg się znajdzie co musi gadać głupoty.

14:21, 17.01.2025

izaiza

2 1

sprzedać stary budynek sądu z placem w centrum developerowi, ten sprzeda mieszkania z zyskiem

22:05, 16.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anomaliaanomalia

2 0

A żeby załatwić kluczowe sprawy nadal trzeba będzie jeździć do Płocka?

08:37, 17.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tusochaczew.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%