We wtorek 25 kwietnia w Gminnym Ośrodku Kultury w Iłowie odbyły się sesja Rady Gminy Iłów. Jednym z punktów posiedzenia było omówienie zagadnień dotyczących dróg wojewódzkich, powiatowych czy gminnych. Obecny na spotkaniu Michał Górecki, dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich reprezentujący region Gostynin-Płock w swoim wystąpieniu omówił stan inwestycji drogowych. Zapowiedział również, że drogowcy zajmą się rozwiązaniem ostatecznej kwestii bezpieczeństwa na moście w miejscowości Łady. Obiekt ten do najbezpieczniejszych nie należy, a jak wiemy, dochodzi tam często do wypadków, nawet śmiertelnych. Proces ten będzie wymagał jednak czasu, aby rozwiązać go ostatecznie. Ze względów bezpieczeństwa wprowadzone zostaną również rozwiązania tymczasowe.
[FOTORELACJA]12460[/FOTORELACJA]
Na wtorkowej sesji w Iłowie poruszano również tematy drogowe. Michał Górecki, dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich reprezentujący region Gostynin-Płock zapowiedział, że instytucja ma na względzie bezpieczeństwo mieszkańców gminy Iłów, dlatego w przyszłości rozwiązany zostanie problem niebezpiecznego mostu w miejscowości Łady.
-To bardzo trudny temat dla nas. Most w Ładach to właściwie jedyny punkt newralgiczny na drogach wojewódzkich na terenie gminy Iłów. Muszę powiedzieć, że obiekt, jeżeli chodzi o stan techniczny, to nie jest w złym stanie, jest jednak usytuowany w takim miejscu, że sprawia kierowcom wiele problemów. Na pewno jako mieszkańcy wiecie, że dochodzi tam często do zdarzeń drogowych, gdzie samochody przełamują barierki i wpadają do rzeki. Żeby ten problem ostateczni rozwiązać, potrzebujemy jeszcze kilku lat. Natomiast w tym roku doraźnie od zewnętrznej strony łuku zostanie wykonana dodatkowa bariero-poręcz energochłonna. Niestety konsekwencją tego będzie fakt, że po stronie nowej bariery wyłączymy możliwość ruchu pieszych. Po drugiej stronie zostanie aktualna poręcz i będzie dozwolony ruch pieszych. Poszerzona zostanie również kapa chodnikowa. Będą to pewne utrudnienia, ale do ostatecznego przebudowania obiektu będą musiały funkcjonować. Mam nadzieję, że to rozwiązanie pomoże wyeliminować problem wyłamywanych barier przez samochody osobowe, choć wiadomo, że dla rozpędzonej ciężarówki to będzie żadna ochrona –
- wyjaśnia Michał Górecki, dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Mieszkańcy często zwracają uwagi do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich na zły stan nawierzchni drogowej w tym rejonie.
- Nawierzchnia w okolicach mostu też nie jest najlepsza, ale ten stan rzeczy zostawiany jest trochę z premedytacją. Oczywiście nie dopuszczamy do powstawania jakiś większych dziur, czy innych elementów, które mogłyby stwarzać zagrożenie w ruchu. Nie robimy tam remontu celowo, bo z doświadczenia wiemy, że jak jest dobra droga, to jest zachęta dla kierowców do szybkiej jazdy, a to by stwarzało kolejne zagrożenia. Na razie ten stan pozostanie, jaki jest. Dlatego zwracamy się do mieszkańców z prośbą o stosowanie się do zakazów, które na tym obiekcie są –
- dodaje Michał Górecki, dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Aktualnie trwa opracowywanie projektu nowego mostu. Wyłoniona w przetargu firma projektowa już opracowała dwie koncepcję.
- W tej chwili jest opracowywany projekt. Udało nam się przy drugim ogłoszeniu procedury przetargowej wyłonić firmę, która zaprojektuję cały ten odcinek łącznie z obiektem mostowym, tak aby całą tę sytuację ostatecznie rozwiązać. Termin uzyskania pozwolenia na realizacje inwestycji to obecnie 28.02.2025 roku. Niestety opracowanie dokumentacji i uzyskanie zezwoleń mniej więcej tyle potrwa. Mamy dwie koncepcje przedstawione przez firmę Arkas z Olsztyna. Są to na razie wstępne założenia, które pokazują możliwości rozwiązania tego problemu i są to różne koncepcję. Będziemy się skłaniali w stronę propozycji, która zakłada wykorzystanie skrzyżowania z drogą gminną, która tam się znajduję i przy okazji tak ukształtować geometrię, aby wymusić na kierowcach duże spowolnienie. Dlatego mamy tam zaproponowane przez projektantów rondo, które w znaczny sposób uspokoiłoby ruch i jednocześnie pozwoliłoby utrzymać obiekt w istniejącej lokalizacji. Ten proces nie obędzie się bez strat, jeśli chodzi o zajęcie gruntów przyległych. Niestety czasami coś trzeba poświęcić, aby osiągnąć cel. Są to jednak bardzo wstępne koncepcje, dlatego proszę ich nie traktować jako coś, co na pewno już będzie. Bo wiadomo w procesie projektowania pewnie pojawi się jeszcze wiele zmian. -
- podsumowuje Michał Górecki, dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Według wstępnych założeń pracę projektowe powinny zakończyć się w pierwszym kwartale 2025 roku. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, będzie chciał wykonać zadanie w trybie dwuletnim, a więc od razu po zaakceptowaniu projektu inwestycji, ogłoszony zostanie przetarg.
Przedstawiamy dwie koncepcję przedstawione przez projektanta. Drugi projekt jest bardziej prawdopodobny do realizacji.
Projekt 1
Projekt 2
0 0
Projekt w 2025 roku ,toć to paranoja to można zaprojektowac w 2 miesiące ,uzyskac zgodę następne 2 m-ce i pół roku na wykonanie i w 2024 roku na początku mamy most z drogami gotowy co to za fachowcy co 2 lata będa projektować ten mostek na kanale z kawałkiem drogi i rondem ,tylko żeby nie byli ci od ronda w Żukowie i wykonawca też nie Strabag.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tusochaczew.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz