Pod koniec stycznia Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło aplikację mobilną Alarm112 do wysyłania zgłoszeń alarmowych do Centrum Powiadamiana Ratunkowego. Aplikacja przeznaczona jest szczególnie dla osób z dysfunkcją słuchu i mowy. Zapewnia ona skuteczną komunikację za pomocą SMS-ów. Umożliwia kontakt z Centrum Powiadamiania Ratunkowego poprzez wybór odpowiednich piktogramów. Bardzo ważnym elementem aplikacji jest możliwość dwustronnej komunikacji z operatorem numerów alarmowych opartej na SMS, co umożliwi zebranie dodatkowych informacji o zdarzeniu. Aplikacja jest powszechnie dostępna dla posiadaczy telefonów z systemem operacyjnym Android - sklep Google Play i iOS - sklep App Store.
W Polsce funkcjonuje 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego - dwa na Mazowszu w Warszawie i Radomiu oraz po jednym w pozostałych województwach. Odbierają one połączenia kierowane na numer alarmowy 112 i 997 z obszaru całego kraju. Na stanowisku operatora numerów alarmowych zatrudnionych jest ponad 1300 osób. Niestety, ponad 8,6 mln zgłoszeń, prawie 39 proc. wszystkich, stanowiły zgłoszenia fałszywe. Odsetek zgłoszeń fałszywych w ubiegłym roku zmniejszył się o ponad 3 proc. Jednak w dalszym ciągu jest to ogromna liczba zgłoszeń, dlatego MSWiA i służby stale apelują o nieblokowanie numeru alarmowego 112 – linii, która służy ratowaniu życia i zdrowia. Aby usprawnić pracę CPR Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło aplikację mobilną Alarm112 .
Aplikacja mobilna Alarm112 umożliwia w sytuacji zagrożenia życia, zdrowia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa i porządku publicznego przekazanie zgłoszenia alarmowego do Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przez osoby, które nie mogą wykonać połączenia głosowego, w szczególności osoby głuche i niedosłyszące.
W Alarm112 poprzez wybór odpowiednich piktogramów możliwe jest określenie rodzaju i miejsca zdarzenia oraz wskazanie służby, której pomoc jest konieczna. Przekazane w ten sposób informacje umożliwiają Operatorowi Numerów Alarmowych przekazanie zdarzenia do odpowiednich, ze względu na rodzaj i miejsce zdarzenia służb ratunkowych.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji radzi jak korzystać z nowej aplikacji
- Aby skorzystać z aplikacji mobilnej Alarm112 należy pobrać aplikację i dokonać rejestracji. Aplikacja mobilna Alarm112 dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych Android i iOS. Pamiętaj! Korzystaj z aplikacji mobilnej Alarm112 tylko w sytuacji zagrożenia! Korzystaj z numeru alarmowego 112 odpowiedzialnie! Gdy zgłaszasz zdarzenia, które nie są alarmowe, w tym samym czasie ktoś inny może potrzebować pomocy.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji również za pomocą krótkich filmików wyjaśnia do czego służy aplikacja Alarm112 i jak z niej korzystać.
Zgłoszenia alarmowe do Policji za pomocą aplikacji Alarm112:
Zgłoszenia alarmowe do straży pożarnej za pomocą aplikacji Alarm112:
Zgłoszenia alarmowe do ratownictwa medycznego za pomocą aplikacji Alarm112:
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz