Zamknij

78% lokalnych wyszukań w Google kończy się transakcją offline. Wykorzystaj tę szansę poprzez pozycjonowanie

12:27, 22.11.2019 Materiały Partnera Aktualizacja: 16:46, 12.06.2023
Skomentuj

Jeżeli internauta dopisuje do wyszukiwanego hasła konkretną miejscowość, to najprawdopodobniej ma dość pilną potrzebę i zamierza przeznaczyć na nią pieniądze. Ta firma, która będzie wyświetlała się w Google wyżej na wpisane przez użytkownika zapytanie, ma zdecydowanie największe szanse na pozyskanie nowego klienta. Profesjonalne pozycjonowanie stron pozwala piąć się w górę internetowych rankingów. Trzeba sobie jednak uświadomić, że SEO z przyległościami to złożony proces, a nie proste przełączenie przycisku.

 

Twój biznes musi być dobrze widoczny w internecie. Inaczej większość klientów po prostu go przegapi

Polscy użytkownicy najpopularniejszej wyszukiwarki w sieci spędzają na niej średnio niespełna pół godziny w ciągu dnia. Jednak wpisują w tym czasie mnóstwo najróżniejszych, często w ogóle nie związanych ze sobą zapytań. Na jedno wyszukiwanie poświęcają parę chwil niezbędnych do tego, aby sprawdzić zawartość witryn zaklasyfikowanych przez Google na najwyższych pozycjach. Serwisy spoza pierwszej piątki czy dziesiątki odnotowują znacznie mniej wejść z wyszukiwarki, niż te okupujące szczyty rankingów. W kontekście biznesowym pozycjonowanie stron należy wobec powyższego potraktować jako podstawowy elementarz promowania swojej działalności w internecie. Specjaliści do spraw marketingu internetowego z agencji AFTERWEB przytaczają dane, które pokazują że miejsce w Google ma znaczenie. Blisko 95% wszystkich wejść z wyszukiwarki przypada na serwisom z pierwszej strony SERP. Z kolei pozycja numer 1 zapewnia od 40 do nawet 60% udziałów w ruchu, w zależności od branży, zasięgu, konkurencyjności hasła etc.

Podczas pozycjonowania stron należy uwzględnić mnóstwo zmiennych, z frazami kluczowymi na czele

Szanse, jakie otwierają się przed firmami wyraźnie zaznaczającymi swoją obecność w sieci, są zatem niezwykle atrakcyjne. To sprawia, że przystępując do działań z zakresu SEO i SEM należy zawczasu opracować maksymalnie efektywną strategię. Pozycjonowanie firmowej strony na dokładnie te same sformułowania, co konkurencja/rynkowi liderzy, niekoniecznie będzie dobrym pomysłem. Małe i średnie firmy powinny uwzględnić to, na jakim obszarze działają. Obojętnie, czy będzie to Warszawa i miejscowości ościenne, obszar Opola oraz województwa opolskiego, czy raczej Wrocław i najbliższe okolice. Pozycjonowanie w wymiarze lokalnym oznacza mniejszą liczbę rywali o miejsce w TOP1 Google, a także precyzyjniejsze kierowanie oferty do docelowej grupy klientów. Spodziewany czas oczekiwania na pożądane efekty z reguły jest w takich przypadkach krótszy, a poza tym frazy regionalne cechują się wyższym współczynnikiem wejść kończących się konwersją, tj. sprzedażą lub inną formą pozyskania klienta.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%