Zamknij

Zalety posiadania firmowej strony internetowej

09:30, 09.09.2024 art. sponsorowany Aktualizacja: 09:30, 09.09.2024

Zakładasz nową firmę? Całkowicie naturalnym krokiem już po załatwieniu wszystkich spraw formalnych jest stworzenie strony internetowej. Nie bez przyczyny mówi się, że jeśli firma nie funkcjonuje w Internecie, to jakby nie istniała. Jeśli mimo to nadal wahasz się, czy opłaca się inwestować we własną witrynę, to poznaj naszym zdaniem najważniejsze zalety posiadania firmowej strony internetowej.

6 zalet posiadania strony firmowej

1. Strona to synonim wiarygodności firmy

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, tak samo jest w biznesie. Firmowa strona internetowa to w rzeczywistości wirtualna wizytówka, która wpływa na wiarygodność przedsiębiorstwa. Musisz pamiętać, że klienci właśnie w Internecie poszukują informacji na temat produktów, marek, specjalistów itd. Dlatego wykorzystaj to i zainwestuj w stronę www, która przy pomocy grafik, zdjęć i tekstów przekona klienta do współpracy lub skorzystania z oferty firmy.

Pamiętaj, że brak strony firmowej może przynieść odwrotne skutki, czyli klient zacznie wątpić w profesjonalizm marki, a to wpłynie na obniżenie poziomu zaufania względem działalności.

2. Łatwy sposób komunikacji z klientem

Komunikacja z klientami to fundamentalna kwestia w każdym biznesie. Strona internetowa może znacząco ułatwia ten proces. W jaki sposób? Na przykład dzięki temu, że na stronie znajdzie się formularz kontaktowy, chatbot, a także zostanie wdrożona integracja z profilami w mediach społecznościowych. To sprawi, że klienci będą mogli szybko i wygodnie nawiązać kontakt z firmą, zadać pytania, czy zgłosić problem. Wszystko to pozwoli na budowanie relacji z klientem, a w konsekwencji doprowadzisz do innego ważnego celu, czyli wzrostu zaufania względem marki.

3. Widoczność w Google

Obecność firmy w Internecie to oczywiście za mało, aby czerpać korzyści, jakie może zapewniać reklama w sieci. Jednak to właśnie witryna jest pierwszym etapem, aby później móc zacząć inwestować w pozycjonowanie SEO i tworzyć płatne kampanie reklamowe - podkreśla agencja interaktywna Zdobywcy Sieci.

W czasach, gdy niemal każdą trudność chcemy rozwiązać przy pomocy wyszukiwarki Google, warto to wykorzystać i zwiększyć widoczności firmy i oferty w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej, czyli w Google. Pamiętaj, że wzrost widoczności, prowadzi do większego ruchu na stronie, a później do wzrostu konwersji oraz do możliwości pozyskiwania nowych klientów.

4. Strona sprzedaje

Firmowa strona internetowa to nie tylko narzędzie informacyjne, ale także skuteczny kanał sprzedaży. Dzięki wdrożeniu mechanizmu sprzedaży produktów klienci mogą składać zamówienia w obrębie Twojej witryny. To sposób, który ogranicza prowizje i pozwala na wzrost marży i zysku.

5. Poznasz lepiej grupę docelową

Dzięki połączeniu strony z narzędziami analitycznymi np. Google Analytics zyskasz możliwość śledzenia ruchu na witrynie. To szansa na rozwój Twojego biznesu, bo dowiesz się, kim są osoby, które odwiedzają witrynę, gdzie na stronie spędzają najwięcej, a gdzie najmniej czasu, a także skąd trafiają na stronę. Wszystkie te informacje warto wykorzystać, aby ulepszyć witrynę i ofertę.

6. Strona pracuje 24/7

Jeszcze jedną ważną zaletą posiadania firmowej strony internetowej jest to, że jest ona dostępna dla klientów przez całą dobę i to 7 dni w tygodniu. Niezależnie od pory dnia potencjalni klienci mogą odwiedzać witrynę, przejrzeć ofertę lub portfolio, a nawet złożyć zamówienie. To ogromna przewaga nad tradycyjnymi formami sprzedaży, które są ograniczone czasowo. Stała dostępność strony internetowej sprawia, że firma nie traci żadnej okazji na dotarcie i zdobycie nowych klientów.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%