Zamknij
REKLAMA

Przeprowadzka do Sochaczewa – obowiązki, formalności, procedury

13.36, 02.01.2023 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13.36, 02.01.2023

Przeprowadzka do Sochaczewa stanowi dla Ciebie nowy rozdział życia, w którym na pierwszy plan wysuwają się zapewne kwestie zatrudnienia, remontu lub budowy domu czy przystosowania do nowej rzeczywistości. W natłoku wyzwań nie można jednak zapominać o niemniej ważnych obowiązkach, formalnościach i procedurach.

Nowy dom w Sochaczewie – dużo wyzwań na głowie

Nowe lokum, być może nowa praca, nowa szkoła dla dziecka otwierają długą listę rozmaitych zadań, których rozwiązanie zajmuje dnie i tygodnie. Do tego wszystkiego należy wspomnieć o wszelkich towarzyszących wydatkach. Warto zatem szukać ułatwień – np. poprzez korzystanie z kalendarza i list to-do w aplikacji, wszelkich przypomnień czy możliwości załatwiania spraw zdalnie, online. Przydatne są również takie narzędzia jak kalkulator na ubezpieczeniemieszkania.pl, czyli strona, na której można znaleźć najkorzystniejszą ofertę polisy domu zamiast umawiać się na spotkania z agentami czy odwiedzać siedziby poszczególnych towarzystw.

Obowiązki, formalności i procedury przy przeprowadzce

Wbrew obiegowemu przekonaniu, że obowiązek meldunkowy w Polsce nie obowiązuje, stan prawny temu przeczy. Zarówno obywatele Polski, jak i cudzoziemcy, którzy zamierzają przez dłuższy czas przebywać pod wybranym adresem, powinni się zameldować. W praktyce służy to celom ewidencyjnym, a poza tym nie obowiązku mieszkania pod adresem zameldowania. Żyjemy w czasach, w których częste przeprowadzki są standardem, ale obowiązek meldunkowy wciąż istnieje, mimo wielokrotnych zapowiedzi jego zniesienia. Brak meldunku oznacza m.in. problem z zarejestrowaniem się jako osoba bezrobotna czy nieobecność na liście wyborców. Na szczęście meldunek można załatwić za pośrednictwem platformy ePUAP.

Dużo istotniejsze jest wskazywanie faktycznego adresu zamieszkania – bo to ono ma znaczenie przy wyborze sądu albo Urzędu Skarbowego. Fiskus powinien wiedzieć o Twoim nowym adresie w Sochaczewie. Jego siedziba mieści się przy ul. Grabskiego 4. O nowym adresie zamieszkania musisz poinformować też m.in.:

  • bank, w którym posiadasz konto,
  • firmy, z którymi masz zawarte umowy,
  • pracodawcę,
  • firmy ubezpieczeniowe.

Co do firm ubezpieczeniowych, warto wspomnieć, że przeprowadzka jest dobrą okazją do zmiany polisy lub wykupienia dodatkowych. O kosztach ubezpieczenia domu przeczytasz na stronie https://www.ubezpieczeniemieszkania.pl/blog/ile-kosztuje-ubezpieczenie-domu.

Czy muszę wyrobić nowy dowód i prawo jazdy po przeprowadzce?

Nowe wzory dowodu osobistego i prawa jazdy nie zawierają już widocznych informacji o adresie zameldowania czy zamieszkania. Nie trzeba zatem wyrabiać nowych dokumentów po przeprowadzce. Warto jednak co jakiś czas upewnić się, że są one aktualne i możesz się nimi posługiwać.

Nowy dom, czyli nowe umowy

Przeprowadzka do nowego mieszkania lub domu w Sochaczewie oznacza dla Ciebie jeszcze kilka formalności, które należy załatwić jak najszybciej. Chodzi o zawarcie umów dotyczących:

  • wywozu śmieci,
  • dostaw wody, prądu, ew. gazu,
  • telewizji kablowej lub satelitarnej, internetu stacjonarnego, telefonii.

Poszczególne firmy lub instytucje coraz częściej dopuszczają możliwość zdalnego załatwienia wszelkich formalności, dzięki czemu prawdopodobnie unikniesz konieczności wielu wizyt, na które zapewne nie masz aktualnie czasu. Dzięki Internetowi zaoszczędzisz sporo energii, ale i pieniędzy, jeśli będziesz korzystać z porównywarki ubezpieczeń domu i podobnych narzędzi.

(artykuł sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%