Sochaczewscy funkcjonariusze zostali powiadomieni o dwóch próbach oszustwa „na policjanta”. Dzięki reakcji pracownicy banku seniorzy nie stracili oszczędności. Rozmawiajcie ze starszymi członkami waszych rodzin, aby zachowali szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z obcymi osobami.
W ubiegły piątek (09.05.) do 86-letniej mieszkanki powiatu sochaczewskiego zadzwonił mężczyzna podający się za listonosza. Twierdził, że ma dla kobiety dwa listy polecone. Chwilę późnej zadzwoniła kolejna osoba, tym razem podająca się za funkcjonariusza Policji. Mężczyzna twierdził, że ktoś posłużył się danymi osobowymi seniorki, by zaciągnąć kredyt. W trakcie rozmowy wypytywał o pieniądze przechowywane w domu oraz polecił kobiecie udać się do banku i wypłacić kilkadziesiąt tysięcy złotych. Nalegał, aby nie informowała nikogo o rozmowie i wskazał również, co seniorka ma powiedzieć w przypadku pytań o wypłatę gotówki.
Kobieta postąpiła zgodnie z poleceniami i wraz z mężem, nie rozłączając rozmowy, poszli do banku. Na szczęście, dzięki czujności pracownicy placówki nie doszło do utraty pieniędzy.
To nie jedyny przypadek usiłowania oszustwa „na policjanta” tego dnia. Inna mieszkanka powiatu sochaczewskiego również odebrała telefon z informacją o dwóch listach poleconych do odebrania. Chwilę później zadzwonił do niej mężczyzna podający się za policjanta. Poinformował, że poprzedni rozmówca był oszustem, ale już został zatrzymany. Wypytywał także o pieniądze trzymane w domu i kosztowności. Kobieta od razu zorientowała się, że to mogą być oszuści.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pamiętajcie, że policjanci, prokuratorzy, a także przedstawiciele innych służb i instytucji nigdy nie żądają wypłat gotówki, przekazywania pieniędzy, ani nie angażują nikogo w „tajne akcje”. Jeżeli dostaniecie telefoniczną informację, że ktoś wziął lub próbuje wziąć kredyt na wasze dane osobowe, zweryfikujcie to w najbliższym oddziale w banku. Nie wierzcie we wszystko, co usłyszycie od swojego rozmówcy. Zachowajcie szczególną ostrożność z rozmowie z osobami obcymi i nie przekazujcie nikomu informacji o środkach zgromadzonych na rachunku bankowym, ani o żadnych wartościowych przedmiotach, które macie w domu.
Serdecznie podziękowania kierujemy do pracownicy banku, której czujność i szybka reakcja zapobiegły utracie oszczędności.
st. asp. Agnieszka Dzik
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz