Zamknij

Mieszkanka pyta o autobus linii 6, przystanek Kaufland, ZKM odpowiada

11:30, 16.04.2021 Redakcja Aktualizacja: 11:53, 18.04.2021
Skomentuj

Mieszkanka Sochaczewa zwróciła się do naszej redakcji z prośbą o wyjaśnienie kursowania autobusu linii nr 6 na trasie Kaufland – PKP, który zdaniem Czytelniczki, często się spóźnia, uniemożliwiając dotarcie na dworzec na czas – czyli na godzinę odjazdu pociągu. Zdaniem Zakładu Komunikacji Miejskiej taka sytuacja miała charakter jednostkowy i związana była z awarią autobusu.

Mieszkanka Sochaczewa zwróciła się do nas z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, jaka ma miejsce na przystanku ZKM na wysokości Kauflandu. Zdaniem pasażerki, autobus linii nr 6, który powinien przyjeżdżać o godzinie 6.03 często się spóźnia, uniemożliwiając dojazd na dworzec PKP przed odjazdem pociągu o godzinie 6.17. Jak twierdzi mieszkanka, taka sytuacja miała miejsce 14 kwietnia, kiedy Szóstka przyjechała o 6.17, przez co kobieta musiała wziąć taksówkę. Jako dowody potwierdzające takie zdarzenie mieszkanka przesłała nam zdjęcie autobusu z godziną i paragon za TAXI.

- Według rozkładu jazdy autobus na przystanku Kaufland powinien być o godzinie 6:03. Nie ma dnia, podkreślam, nie ma dnia, żeby autobus przyjechał o czasie. Czemu? Gdzieś wytłumaczalne byłoby opóźnienie autobusu w godzinach popołudniowych, gdzie mogą być utrudnienia w ruchu, korki, kiedy starsze osoby jeżdżą i potrzebują więcej czasu, aby wsiąść i wysiąść z autobusu (choć to powinno być uwzględnione w planowaniu rozkładu). Ale tu mamy godzinę szóstą rano i autobus nie może przyjechać na czas. Wiele osób wybiera ten sposób transportu, aby zdążyć na dworzec na pociąg 6:17. Jak się domyślam - bo byłoby to najbardziej rozsądne – […] rozkład dopasowywany jest do mieszkańców dojeżdżających właśnie na PKP. […] Dziś (14 kwietnia – przyp. red.] autobus przyjechał na przystanek Kaufland o godzinie 6:17. W załączeniu zdjęcie z godziną. Na przystanku stają starsi ludzie, ludzie którzy chcą zdążyć na pociąg. Wszystkich to od rana kosztuje to dużo nerwów, nie mówiąc o czasie. Proszę mi nie mówić, że to jednostkowa sytuacja, bo jak już wspomniałam, nie ma dnia, żeby autobus przyjechał na czas. To samo było w poprzednim rozkładzie, gdy autobus miał przyjeżdżać o godzinie 6:25. Przypominam, że nie jeżdżą Państwo charytatywnie, ale każą płacić sobie za bilet. Dzisiejsza podróż na stację kosztowała mnie 2,8 za bilet plus 17 zł za taxówkę, aby dostać się na czas na stację. […] Mieszkaniec Sochaczewa, idąc na przystanek autobusowy, nie wie kiedy i czy w ogóle autobus przyjedzie. Mam nadzieję, że uda się Państwu wyjaśnić tę sprawę i przekazać wyjaśnienia - bądź choćby z czystej przyzwoitości - przeprosiny.

O wyjaśnienie sytuacji poprosiliśmy dyrektor ZKM Beatę Furman. W odpowiedzi otrzymaliśmy treść pisma, jaką zakład przesłał do interweniującej mieszkanki w tej sprawie. Wynika z niego, że odnotowane 14 kwietnia opóźnienie autobusu miało jednak charakter jednostkowy i spowodowane było awarią pojazdu. Cała odpowiedź ZKM poniżej.

- W związku z Pani pismem informujemy, że w dniu 14 kwietnia za Żelazową Wolą autobus linii numer 6 uległ awarii, dzięki szybkiej interwencji naszych pracowników został podstawiony inny pojazd, autobus pokonał całą linię zabierając wszystkich oczekujących pasażerów, a na przystanku Kaufland, jak Pani sama zauważyła, był o 6:17. Bardzo jest nam przykro w związku z zaistniałą sytuacją, jednakże opóźnienie wynikało z przyczyn niezależnych od nas. Rozkład jazdy linii nr 6 został zmieniony od dnia 6 kwietnia i faktycznie autobus ma dowieźć pasażerów do PKP głównie na pociąg Mazovia o 6:17, sprawdziliśmy jak autobus kursował w przedziale od 6 kwietnia do 13 kwietnia, i najpóźniej w tych dniach na przystanku Kaufland był o 6:05, jest to uzasadniona tolerancja minutowa w komunikacji publicznej. Nie możemy również zgodzić się z wysnutym przez Panią stwierdzeniem, że  "mieszkaniec Sochaczewa, idąc na przestanek autobusowy, nie wie kiedy i czy w ogóle autobus przyjedzie", zapewniam Panią, że robimy wszystko, żeby nasze autobusy kursowały zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy, nawet w przypadku awarii wozów czy zdarzeń drogowych, dokładamy starań, aby autobus choćby opóźniony przyjechał na przystanek.  Nie rozumiemy przedstawionych w piśmie kosztów podróży do dworca PKP w dniu 14 kwietnia, skoro autobus nr 6 podjechał na przystanek Kaufland o 6:17, a załączony przez Panią skan paragonu z przejazdu taxi odbył się w godzinach 5:23 - 5:30.  Rozumiemy również, że stwierdzenia w Pani piśmie wynikały ze zdenerwowania, chcielibyśmy jednak  podkreślić, że stan techniczny naszych pojazdów nie budzi zastrzeżeń , przeglądy techniczne są wykonywane zgodnie z obowiązującym prawem w tym zakresie, świadczą o tym również kontrole drogowe naszego taboru,  kierowcy linii numer 6 zaczynają pracę o godz. 4:20 i nie mieliśmy dotychczas problemów z przyjściem na czas personelu obsługi. Za wszelkie niedogodności związane z podróżowaniem  komunikacją miejską w Sochaczewie z góry przepraszamy.

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0

komentarz(10)

haczykhaczyk

2 1

Przecież w taryfie równie dobrze mógł mieć jeszcze nieprzestawiony czas z zimowego :) Tylko jeszcze, żeby ktoś na to wpadł ;) 18:07, 16.04.2021

reo

Kufel Kufel

4 0

A czemu autobus nr 1 o godz 15 :25 ze stacji nie może poczekać na pasażerów z pociągu który wjeżdża na peron? Tak ogólnie to rozkład jest niedostosowany do rozkładu pociągów 18:43, 16.04.2021

Odpowiedzi:1

janjan

0 0

Bo firma woli wozić powietrze. 07:02, 17.04.2021

moj nik.moj nik.

3 0

Taksiarz nie przestawił taksomertu na czas letni. Pani dyrektor, niech pani pomyśli realnie. 20:41, 16.04.2021

Odpowiedzi:2

HmmmHmmm

0 0

Nawet jeśli tak, to zastanawia mnie jeden fakt. Autobus przyjechał o 6.17, pani wsiada do taxi o 6.23. Po co skoro była i tak spóźniona na swój pociąg?
22:21, 16.04.2021

Buhaha do HmmmBuhaha do Hmmm

2 0

Może dlatego, że jest poważną osobą, skoro zamówiła taksówkę to do niej wsiadła. Ty pewnie byś udawał, że to nie ty i wsiadłbyś do autobusu. 10:28, 18.04.2021

robbo2krobbo2k

3 0

Przygotowałem 5 lat temu zarys reformy linii autobusowych wysłałem do ZKM i miasta. Zmiana była bezkosztowa. Obecne linie to PRLowskie myślenie a nie plan transportowy. 23:13, 16.04.2021

pablopablo

5 0

Kiedy Boryszew Zatorze doczeka się zkomónikowania z resztą miasta ? 07:05, 17.04.2021

Odpowiedzi:1

wio konikiwio koniki

1 4

już wkrótce pojadą dwie linie, jedna na Zatorze druga spowrotem, będą to furmanki. 17:51, 17.04.2021

AbcAbc

2 0

Niestety, rozkład komunikacji miejskiej od około roku powala na łopatki. Jeszcze w zeszłym roku miałam problem bo outobus (numeru linii jie pamiętam) miał startować o 4.30 z przystanku na Trojanowskiej (przez Chodaków, szpital i na Energomontarz) przyjeżdżał zazwyczaj 4.40. Nie raz spóźniona byłam do pracy na godzinę 5, a był to jedyny autobus którym mogłam dojechać na boryszew rano (na dodatek z wycieczką krajoznawczą). Nie wspomnę,że po zmianie rozkładu podobno "na lepsze" , ludzie pracujący do 22 nie mieli jak wrócić z pracy, ponieważ ostatni autobus z pkp odjeżdża przez godziną 21. Ludzie uzależnieni od komunikacji miejskiej nie mają możliwości powrotu do domu.

Moim zdaniem nowa Pani dyrektor i jej doradcy myślą tylko o czubku własnego nosa, a nie o mieszkańcach. 16:24, 17.04.2021