Zamknij

Nowy most w Sochaczewie: budowa kontra odstąpienie od budowy

43%
32%
11:38, 07.03.2020 Aktualizacja: 13:57, 08.03.2020 ok. 7 min. czytania
16

W dużej mierze piątkowe ponad trzygodzinne spotkanie było, pomijając wszystkie inne emocje, sondażem przybyłych mieszkańców, na ile lokalizacja nowego mostu na Bzurze jest już przesądzona, a na ile to jeszcze dyskusja. Tyle tylko, że za sprawą dominujących argumentów przybyłych miejsce pytań o lokalizację zajęło pytanie, czy most jest nam w ogóle potrzebny. Ze względu na postęp i zaawansowanie prac to pytanie wydaje się spóźnione. Zadaniem Promost Consulting, która wygrała przetarg, było opracowanie kilku wariantów mostu na Bzurze i wskazanie optymalnej, a nie znalezienie najlepszego rozwiązania problemów komunikacyjnych w mieście. I wszystko wskazuje na to, że optymalny wariant jest już przesądzony.

 

W piątek 6 marca miało miejsce otwarte spotkanie dla mieszkańców w sprawie budowy nowego mostu. Zorganizowało je Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, będące głównym inwestorem. Do sali konferencyjnej samorządu przybyło kilkadziesiąt zainteresowanych osób. Spotkanie poprowadziła starosta Jolanta Gonta, wspierana przez zastępcę Tadeusza Głuchowskiego oraz wiceburmistrza Dariusza Dobrowolskiego. Głównym prelegentem pozostawiali przedstawiciele firmy Promost Consulting, która opracowuje projekt nowej przeprawy.

Odpowiedź na głosy protestu

Jak wynikało ze wstępu starosty Jolanty Gonty, spotkanie było odpowiedzią na pisma mieszkańców, podnoszących sprzeciw wobec rekomendowanej przez projektanta i zaakceptowanej przez powiat, a także przez miasto i gminę Sochaczew, będące partnerami inwestycji, lokalizacji nowego mostu.

- Myśleliśmy o indywidualnych spotkaniach, ale w związku z tym, że otrzymywaliśmy nie tylko pojedyncze pisma, ale też zbiorcze podpisane przez ponad trzysta osób, zdecydowaliśmy się na formułę spotkania otwartego, by porozmawiać z państwem, wysłuchać wszelkich uwag i odpowiedzieć na pytania.

Wybrana lokalizacja

Przypomnijmy, tą rekomendowaną przez projektanta i zaakceptowaną przez zaangażowane w przedsięwzięcie samorządy lokalizacją jest połączenie ulicy Gawłowskiej z al. 600-lecia u zbiegu skrzyżowania ze Staszica i Trojanowską. Firma Promost Consulting proponuje, by nowemu połączeniu komunikacyjnemu towarzyszyły dwa ronda, jedno, bardziej tradycyjne, w ciągu ulicy Gawłowskiej, drugie, bardziej rozbudowane, z zieloną wyspą pośrodku, po drugiej stronie rzeki, czyli przy wspomnianym skrzyżowaniu.

Zmiany w koncepcji

Na samym początku spotkania starosta zapowiedziała zmiany w koncepcji, jakie zostały naniesione już po pierwszej prezentacji rekomendowanej lokalizacji, jaka miała miejsce w styczniu, i w wyniku zgłoszonych uwag przez mieszkańców. Jak wyjaśnili przedstawiciele Promost Consulting, polegają one na ograniczeniu zakresu nowej inwestycji w zasadzie do istniejącego pasa ulicy Gawłowskiej. Zgodnie z tymi zmianami, do każdej z przyległych posesji wykonany zostanie zjazd, a stopień ingerencji w działki będzie przeważnie fragmentaryczny.

Rewolucja życia okolicznych mieszkańców

Przybyli na spotkanie mieszkańcy stanowili w przeważającej części grupę bezpośrednio zainteresowanych inwestycją, jako posiadający domy i nieruchomości położone w najbliższym sąsiedztwie nowego rozwiązania komunikacyjnego. Dla nich pojawienie się mostu, rond, a przede wszystkim nasilonego ruchu w miejscu spokojnego dotąd zamieszkania oznacza prawdziwą rewolucję.

- Ja będę mieszkał na rondzie, taka jest prawda, czy mój dom nie ulegnie zniszczeniu w trakcie budowy? - pytał jeden z mieszkańców.

- Skoro nasyp drogi będzie miał 2-3 metry, z okien nie zobaczę już nic innego, nie będzie słońca i światła w moim domu – argumentował inny. - Miałem mieszkać na osiedlu domów jednorodzinnych, z taką myślą się tu pobudowałem. Ten most oznacza, że osiedla tu nie będzie.

Zarzuty

Nie wszyscy mieszkańcy zabierali głos, było natomiast kilka osób, które dominowały podczas spotkania. I to one właśnie rozszerzyły zakres sprzeciwów i uwag aż do poddania w wątpliwość w ogóle celowości budowy nowego mostu. Jak mówili, nowa przeprawa nie rozładuje korków w mieście, wręcz przeciwnie, zakorkuje dodatkowo ulice Staszica i 600-lecia, kierując tu ruch z obu mostów.

Argumentowali, że w ogóle nie wzięto pod uwagę poszukania rozwiązania alternatywnego – bez konieczności wznoszenia nowej przeprawy, poprzez udrożnienie ulic Traugutta, Płockiej, Warszawskiej, wyjazdu z Gawłowskiej lub przebudowę z poszerzeniem mostu w ulicy Mostowej w Chodakowie.

Ich zdaniem przykłady innych miast, większych od Sochaczewa, dowodzą, że liczba mostów nie jest odpowiedzią na problemy komunikacyjne (Płock – jeden most, Toruń – dwa mosty).

Wskazywali, że można zrobić skuteczniejszą inwestycję za kilka milionów, a te 30 milionów, które pochłonąć ma budowa nowego mostu, przeznaczyć na przykład na wsparcie dla szpitala.

Jednym z wielokrotnie powtarzanych przez tych mieszkańców argumentów był fakt, że dodatkową przeprawę planuje się w miejscu, gdzie miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje zabudowę jednorodzinną, gdy tymczasem są wzdłuż Bzury obszary pozbawione takiego planu, gdzie wiele jest nieruchomości zupełnie niezagospodarowanych.

Sugerowali wstrzymanie budowy mostu do czasu wyjaśnienia tras komunikacyjnych związanych z CPK.

I wreszcie osoby te zarzuciły staroście, że nie przeprowadzono konsultacji społecznych, które zapowiadała uchwała rady powiatu sprzed dwóch lat, kiedy przystępowano do planu budowy nowego mostu na Bzurze. Padły również zarzuty wobec projektanta, że jest nieprofesjonalny.

Kontrargumentacja

W odpowiedzi przedstawiciele samorządów i Promost Consulting argumentowali, że wybrana lokalizacja jest najlepsza właśnie ze względu na najniższe koszty społeczne (w przeciwieństwie do kosztów finansowych, które w porównaniu z innymi lokalizacjami są wyższe), że największym walorem poprowadzenia nowego rozwiązania komunikacyjnego w tym miejscu jest fakt, że nie będą mu towarzyszyć żadne wyburzenia czy wysiedlenia. Jak podkreślali przedstawiciele projektanta, koncepcję poprzedziły badania, analizy i prognozy ruchu, które wskazują, że nowy most w tym miejscu nie spowoduje natężenia ruchu na Staszica czy 600-lecia, wręcz przeciwnie, takie zjawisko może być natomiast obserwowane na Gawłowskiej między Żukowem a nowym rondem.

Starosta Jolanta Gonta i jej zastępca Tadeusz Głuchowski w swoich wypowiedziach położyli nacisk na potrzebę budowy nowego mostu, która wynika m.in. z rosnącej liczby mieszkańców za Bzurą i na terenie gminy Sochaczew, którzy codziennie usiłują dostać się do miasta. Jak z kolei mówili przedstawiciele projektanta:

- Nie da się skomunikować dwóch brzegów rzeki bezprzewodowo.

Odpowiadając na wątpliwości związane z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, przekonywali:

- Planując tak strategiczną inwestycję, nie dopasowuje się jej do miejsc, gdzie nie ma takiego planu, wybiera się po prostu miejsca optymalne.

Starosta Jolanta Gonta podkreślała, że każdej tego typu inwestycji towarzyszy decyzja środowiskowa i związany z nią raport oddziaływania na środowisko, podparty konsultacjami społecznymi. Na tym etapie, jak mówiła, mieszkańcy będą się mogli wypowiedzieć, zostanie też oceniony wpływ inwestycji na ich codzienne życie oraz wydane ewentualne zalecenia (np. montaż ekranów ochronnych w przypadku nadmiernego hałasu).

- Nie widzę związków tej inwestycji z liniami do CPK, tym bardziej, że będziemy zabiegać, by nie zostały one poprowadzone przez miasto. Zapewniam też, że nie ma takiej prawnej możliwości, byśmy pieniądze z tej inwestycji mogli przeznaczyć na szpital, tym bardziej, że mówimy o pieniądzach pozyskanych z zewnątrz i dedykowanych właśnie nowemu mostowi – przekonywała starosta.

- Nigdy nie uzależnia się liczby mostów od liczby mieszkańców, nie ma takiego przełożenia, bierze się pod uwagę wyłącznie problemy komunikacyjne – odpierała inny zarzut firma Promost Consulting.

Decyzja podjęta?

W dużej mierze piątkowe ponad trzygodzinne spotkanie było, pomijając wszystkie inne emocje, sondażem przybyłych mieszkańców, na ile lokalizacja nowego mostu na Bzurze jest już przesądzona, a na ile to jeszcze dyskusja. Tyle tylko, że za sprawą dominujących argumentów przybyłych miejsce pytań o lokalizację zajęło pytanie, czy most jest nam w ogóle potrzebny. Ze względu na postęp i zaawansowanie prac to pytanie wydaje się spóźnione. Zadaniem Promost Consulting, która wygrała przetarg, było opracowanie kilku wariantów mostu na Bzurze i wskazanie optymalnej, a nie znalezienie najlepszego rozwiązania problemów komunikacyjnych w mieście. I wszystko wskazuje na to, że optymalny wariant jest już przesądzony.

Piątkowe spotkanie zakończyło się indywidualnymi rozmowami mieszkańców z projektantami. Pytania dotyczyły losu ich działek i domostw. Nie ulega wątpliwości, że jeśli budowa mostu dojdzie do skutku, w ich życiu sporo się zmieni. To ingerencja w prywatność, której nikt z nas by nie chciał. Większość z mieszkańców na pewno liczy, że nowy most udrożni nasze miasto, lewy i prawy brzeg Bzury zyskają na zespoleniu, ale warto uświadomić sobie, że niejedna osoba za wygodę ogółu zapłaci komfortem swojego dotychczasowego życia w zacisznym miejscu.

(MF)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 43%
nie podoba mi się 32%
śmieszne 11%
szokujące 6%
przykre 0%
wkurzające 8%
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze [16]

komentarz(16)

JanJan

12 6

czarno to widzę,a tu już nazwa dla mostu wybrana,i co mostu nie będzie.

11:55, 07.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wsswss

18 13

Most jest potrzebny to nie ulega wątpliwości. Miejsce też jest chyba najlepsze z możliwych. Jak wiadomo nie dogodzi wszystkim ludziom

12:01, 07.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FryderykFryderyk

16 13

zdychające, zadłużone miasteczko bez miejsc pracy z drożyzną, emigrującymi na stałe młodymi ludźmi na siłę buduje most, co tu jest grane o co tu tak naprawdę chodzi, gdzie jest pies pogrzebany bo w troskę samorządów o mieszkańców to tak można wierzyć, jak w troskę Dudy o ciężko chorych onkologiczne.

12:23, 07.03.2020
Odpowiedzi:9
Odpowiedz

waldekwaldek

9 9

weź chłopie nie mieszaj do wszystkiego tej obsranej polityki bo się rzygać chce jak się wszędzie o tym czyta. Jak nie lubisz swojego miasta to droga wolna to twoje życie zrób coś z tym żeby je zmienić...

12:36, 07.03.2020

FryderykFryderyk

7 5

do Waldek, a od kiedy to pisiurski trol jest apolityczny ??? styl pisania i wulgaryzmy to jedyna merytoryczna odpowiedź na jaką stać ludzi związanych z tą opcją polityczną, ich prezydent Duda właśnie obrzygał chorych onkologicznie.

13:57, 07.03.2020

waldekwaldek

6 5

pisiurski troll haha dawno się tak nie uśmiałem to wy chorzy z nienawiści politycznej dzielicie ludzi na pis i nie pis ja brzydzę się politykami z lewa i prawa i daruj sobie te swojej wywody bo mnie nie znasz poza tym nikogo nie obrażam

15:44, 07.03.2020

Fryderyk Fryderyk

6 5

kto rządzi w Sochaczewie i w powiecie jak nie pis. To ci ludzie dla swoich partykularnych interesów rujnują miasto i wpływają na nasze życie wbrew naszej woli i niech oni, czyli mniejszość opuszczają te miasto a nie my zwykli mieszkańcy.

17:12, 07.03.2020

waldekwaldek

6 3

ale autentycznie mam w dupie kto rządzi. Sochaczew jest zadupiem nie oszukujmy się był jest i będzie, ja tylko chce żeby władze, które są dziś ( jutro mogą być już inne twoje peowskie czy tam jakieś inne biedroniowe) robiły coś dla ludzi żeby nam mieszkańcom żyło się lepiej a most zdecydowanie poprawi komfort wielu osobom, które muszą stać w korkach...

17:30, 07.03.2020

FryderykFryderyk

7 1

Mnie nie jest obojętne i żadne nie są moje ale nie podoba mi się że drogo płacę za śmieci, wodę i ścieki, że muszę dojeżdżać do pracy bo w Socho jej brak a są ludzie którzy mają po 2 lub 3 etaty że za ciężko zarobione pieniądze coraz mniej mogę kupić że podnieśli ceny ogrzewania chociaż nie było zimy. Nie podoba mi się i mam prawo to krytykować.

18:40, 07.03.2020

waldekwaldek

6 0

a komu się podoba drożyzna jak jest każdy widzi, ale nie ma co wyżywać się na innych bo tym świniom przy korycie tylko o to chodzi żeby dzielić ludzi i nie ważne za kim są. Im chodzi tylko o władze i ich kieszenie czy nam się to podoba czy nie a my jesteśmy pionkami, które nic nie znaczą a oni mówią to co muszą żeby grać ludzkimi emocjami. Pozdrawiam

19:25, 07.03.2020

Fryderyk Fryderyk

2 0

też tak uważam, przepraszam za trola,
Pozdrawiam

20:09, 07.03.2020

LOLALOLA

11 2

JAK NIE WIADOMO O CO CHODZI TO CHODZI O KASĘ I MIEJSCOWE INTERESY.DZIALKA NA KTÓREJ MA POWSTAĆ NAJWIĘKSZE RONDO W POLSCE ZWANE "INHALATOREM MIEJSKIM" IMIENIA MENDELEJEWA KOSZTUJE 3 250 000 I JEST W POSIADANIU LOKALNEGO DEWELOPERA.

20:20, 07.03.2020

NickNick

15 10

Uważam, że ten most być może umozliwi rozwój i rozbudowę Sochaczewa "w szerz". W tej chwili miasto jest niezwykle dłuugie z tak naprawdę jedną dużą ulicą w poprzek. Żeby usprawnić miasto komunikacyjnie przydałaby się jeszcze droga z Chodakowa do Warszawskiej równoległa do 600-lecia np. przedłużenie Młynarskiej i Łąkowej.

12:50, 07.03.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MokMok

4 1

Obwodnica. Czubackiego nawet tereny już są częściowo wykupione ponoc

17:41, 08.03.2020

mieszkankamieszkanka

14 8

Łatwo jest krytykować innych, jeśli problem Was nie dotyczy. Wyobraźcie sobie, że ktoś przez większość życia oszczędzał, by zamieszkać w cichym, spokojnym miejscu, aż tu nagle wpadają na pomysł, by mu wszystko zniszczyć. Dla dobra ogółu powinien się poświęcić? A co ten ogół zrobi dla niego? Jak się poświęci? Będzie jeździł wolniej i uważniej tuż przy ogrodzeniach prywatnych posesji? Szczerze wątpię. Pozdrawiam!

13:13, 07.03.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

weewee

10 3

ale gdzie masz tą spokojną okolice przy gawłowskiej? przecież tam kupe samochodów jeździ i to często wcale nie za wolno. Rondo je spowolni więc nic tylko się cieszyć a jeżeli mieszkasz po drugiej stronie bzury od 600 lecia to tam wcale nie jest za cicho masz ul staszica i 600lecia dwie główniejsze ulice.

13:55, 07.03.2020

EwaEwa

17 1

szczerze pisząc to most powinien powstać dobre 20 lat temu,zapewne to przyczyniło by się do mniejszej ilości obecnych problemów.

13:34, 07.03.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LolaLola

5 5

POWIAT SPRZEDAL ULICĘ POWIATOWA KTÓRA BIEGŁA DO BZURY OD GAWLOWSKIEJ I TAM MOZNA BYLO ZROBIC TEN MOST.A TERAZ NA SILE USZCZESLIWIA SIE MIESZKANCOW TROJANOWA ZE IM MOST JEST POTRZEBNY.TO CO SIĘ TERAZ DZIWIĆ ŻE MIESZKANCY NIE CHCĄ RONDA I TEGO MOSTU PRZY SWOICH DOMACH I PLOTACH. TO SĄ TERENY BLOKÓW I DOMÓW MIESZKALNYCH ZABUDOWY JEDNORODZINNEJ GDZIE SĄ ŻŁOBKI PRZEDSZKOLA , SZKOŁY I TO DZIECI BĘDĄ TRUC TE STARE DISLE ,AUTOBUSY CZY WSZYSCY CO BĘDĄ SOBIE ROBIĆ SKRÓTY TO TROJANOWSKIEJ CZY WARSZAWY.A TAM NA STASZICA I 600 LECIA SĄ JUZ CIAGLE KORKI I PRZEKROCZONE SĄ WSZELKIE NORMY ZANIESZYSZCZENIA POWIETRZA.W CALEJ EUROPIE WYPROWADZA SIĘ TRANSPORT Z CENTRÓW MIAST A U NAS TEN TRANSPORT PROWADZI SIĘ NOWA ARTERIA PRZEZ CENTRUM MIASTA Z RONDEM WIELKOSCI BOISKA SPORTOWEGO !!!!TAK SIĘ DBA W TYCH CZASACH O CZYSTE POWIETRZE,SRODOWISKO I ZDROWIE CZŁOWIEKA W SOCHACZEWIE.TO PO CO TE WSZYSTKIE PROGRAMY ???WALKA ZE SMOGIEM???CZYSTE POWIETRZE???JAK MIESZKAŃCÓW TROJANOWA I MIASTA SIĘ TRUJE???

20:40, 07.03.2020

miramira

2 2

LOLA trzeba tak KRZYCZEĆ?
Jesteś mieszkanką 600-lecia? W ogóle mieszkasz w Sochaczewie?
Zamknij się najlepiej w domu z oczyszczaczem powietrza, będzie dobrze i dla Ciebie i dla reszty.

07:36, 09.03.2020

SylwiaCSylwiaC

8 12

Po co ten most? Będzie prowadził praktycznie donikąd, no bo co takiego będzie ma jego końcu na Gawlowskiej? Wystarczy udrożnić i unowocześnić ten juz istniejący na ul. Mostowej. Dwa w pełni sprawne mosty w takim mieście kal Sochaczew w zupełności wystarczą.

21:58, 07.03.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MokmMokm

4 0

W. Wąchocku zbudowali most wzdłuż rzeki bo zapowiadali przed wyborami

17:39, 08.03.2020

Równi Równi

1 0

Dlaczego ludzie z okolicy mostu w sochaczewie i mostu w chodakowie mają ciąglę wdychać
wasze spaliny i słuchać waszego hałasu? Trojanów i okolice i Kawowo i okolice.

09:45, 09.03.2020

klerkler

9 5

tu by wystarczyło usprawnić skrzyżowania ulic w mieście i korki by zniknęły,przede wszystkim skręt w Traugutta od Płockiej i jeszcze kilka innych,a most ?most to potrzebny ale czy wszystkim ? może miasto niech się dobrze zastanowi zanim podatników pieniądze przedwcześnie wyzuci w przysłowiowe błoto.Most był jedną z obietnic wyborczych ale co tam ile ich było i nie wszystkie spełnione to i most może nie dojść do skutku.

10:40, 08.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Łukasz Gubański ALTEŁukasz Gubański ALTE

9 9

Most ma być wybudowany jako alternatywna droga dojazdu do centrum dla mieszkańców, którzy na co dzień stoją w korkach na Płockiej/Gawłowskiej. Nic dziwnego, że osoby których problem nie dotyczy wolałyby przeznaczyć pieniądze z budżetu na inne cele. Wszyscy pilnują swoich interesów, ale my nie odpuszczamy! Walczymy o rozwój miasta!

11:31, 08.03.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TSATSA

4 3

akurat most pomoże w rozwoju miasta

11:57, 08.03.2020

MokMok

6 1

Rozwój miasta nie ma nic wspólnego z budowa mostu to dwie różne sprawy

17:37, 08.03.2020

moj nik.moj nik.

14 2

Przedłużenie Młynarskiej-Łąkowej prosto w stronę PKP, a docelowo kitując tez prosto aż w okolice Fabrycznej do Boryszewskiej. To wyzwanie na następne lata.

13:56, 08.03.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MokMok

6 4

Obwodnica zapoczątkowana przez gburmistrza. Czubackiego

17:35, 08.03.2020

waldekwaldek

5 3

dokładnie taka ulica powinna była powstać już dawno temu. wiele osób mogłoby ominąć centrum i dojechać na drugą stronę miasta...

21:32, 08.03.2020

ZofiaZofia

9 7

zamiast nikomu niepotrzebnego mostu lepiej wyremontować chodniki i ulice tam gdzie potrzeba lub nie ma ich wcale.

18:22, 08.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SirBanksterSirBankster

7 4

czy wogóle ta firma od mostów przeprowadziła badania dotyczace skrzyżowania Staszica, Traugutta, Warszawska? Bo to jest główny powod korków... czy nie można zrobić osobnego pasa do skrętu w prawo juz od wjazdu do starego Jutexu (wysokość kościoła)? Pewnie niskim kosztem można by zrobić również pas do skrętu w lewo (od dawnego Jutexu). Jak dla mnie miasto korkuje sie tylko tu... przeprawa od Gawłowskiej według mnie nic nie zmieni.... ruch od straży wróci Sztaszica na Warszawską i będzie korkował miasto... przebudowa skrzyżowania za 0,5 mln versus sochaczewski Miś za 30 baniek....

20:34, 08.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

7 6

Korki są nie tylko na skrzyżowaniu Staszica/Traugutta/Warszawska... również Piłsudskiego, 600-lecia, cała Staszica nie tylko przy skrzyżowaniu to samo Warszawska. Problem sam się nie rozwiąże potrzebne są jakieś działania i moim zdaniem ten most jest potrzebny. Tym bardziej, że komunikację miejską mamy w Sochaczewie dość prymitywną i bardzo ograniczoną, pominięte są niektóre rejony. Wielu mieszkańców jest skazanych na przemieszczanie się samochodami.

21:19, 08.03.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RdjRdj

2 4

Nowy most skieruje część ruchu z mostu warszawska/Płocka na Staszica i 600-lecia. Więc bardziej zakorkuje centrum miasta.

22:36, 08.03.2020

SirBanksterSirBankster

0 0

ja byłbym jednak za tym aby zrobić wszelkie możliwe badania natężęnia ruchu w centrum miasta aby być na 100% pewnym iż wydanie 30 baniek rozwiąże problem.... bo jak dla mnie firma konsultingowa skupiła się tylko na miejscu budowy mostu a nie na szukaniu alternatywnego rozwiązania... jesli wydajesz takie pieniądze to chyba chcesz mieć pewność iż zainwestowałeś je w coś co przyniesie wymierne korzyści....

23:17, 09.03.2020

januszjanusz

6 0

odbyły sie wielkie konsultacje zainteresowanych było ok 20 kilku osób.chyba że sie myle?

14:40, 09.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nikosnikos

2 0

most musi byc bo kilka osob sie porzadnie obłowi i tyle

20:28, 11.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Forum ALTERNATYWNY MForum ALTERNATYWNY M

0 0

Czy w Sochaczewie jest za dużo mostów? Portal tusochaczew.pl, a za nim Echo Powiatu powtarzają bez zdementowania rewelacje antymostowców. W artykule pt. "Budowa konta odstąpienie budowy", relacjonującym przebieg spotkania konsultacynego z dnia 6.03.2020, nasi lokalni dziennikarze piszą o rzekomym jednym moście w Płocku i dwóch w Toruniu. Jako kontrargument napiszę, że we Wrocławiu jest 118, a w 40-tysięcznym Kłodzku jest 37 mostów (źródło Wikipedia). A ile przepraw powinno być w Sochaczewie?

18:46, 15.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%