Zamknij

Wojewoda mazowiecki unieważnia uchwałę o obniżeniu pensji wójta Iłowa

12:26, 04.02.2020 Aktualizacja: 07:47, 05.02.2020
Skomentuj

22 stycznia wojewoda mazowiecki  Konstanty Radziwiłł unieważnił uchwałę Rady Gminy Iłów z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia wójta Jana Kraśniewskiego, który to dokument zmniejszał pensję wójta o około połowę. Według decyzji radnych Gminy Iłów od dnia 1 kwietnia 2020 roku pensja wójta przedstawiałaby się następująco: płaca zasadnicza 3.400 zł, dodatek funkcyjny 100 zł, dodatek specjalny 700 zł i dodatek za wysługę lat 20% pensji zasadniczej, czyli 680 zł. Razem stanowi to kwotę 4.880 złotych brutto.  W ocenie wojewody uchwała ta jest sprzeczna z prawem powszechnie obowiązującym, przede wszystkim brak w niej pełnego, prawidłowego i wyczerpującego uzasadnienia.  

Jak uzasadnia wojewoda, uchwała rady gminy w przedmiocie obniżenia wysokości wynagrodzenia wójta poddana została nadzorowi prawnemu, jednak, by taki nadzór był w ogóle możliwy, a nie iluzoryczny, uchwała winna zawierać uzasadnienie, pozwalające na ocenę zgodności z prawem do uprawnień sądu administracyjnego. Tymczasem takiego uzasadnienia tu nie ma. Argumentem przywołanym w uzasadnieniu uchwały stało się jedynie stwierdzenie: „Powodem obniżenia wynagrodzenia Wójta jest brak współpracy z większością rady. Podejmowanie decyzji budżetowych bez uzgodnienia z Radą.

- Przedmiotowa uchwała nosi znamiona arbitralności i dowolności, przez co w istocie uniemożliwia kontrolę legalności. Obowiązek uzasadniania uchwał rady gminy w przedmiocie obniżenia wynagrodzenia wójta jest bowiem elementem jawności działania władzy publicznej i zalicza się do standardów demokratycznego państwa prawnego. Chodzi tu nie tylko o szczegółowe przywołanie w uzasadnieniu motywów podjęcia uchwały, umożliwiające analizę toku rozumowania rady gminy, ale także o odpowiednie udokumentowanie uchwały, które stwarzałoby możliwość oceny zaistnienia faktycznych podstaw jej podjęcia i zasadności obniżenia wynagrodzenia wójta. Pozorność i lakoniczność uzasadnienia pozostaje w sprzeczności także z zasadami wyrażonymi  w art. 2 i 7 Konstytucji RP.  W świetle powyższego stwierdzenie nieważności uchwały Rady Gminy Iłów z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Iłów jest konieczne i uzasadnione- czytamy dalej w uzasadnieniu decyzji wojewody. 

Poniżej publikujemy pełną treść uzasadnienia do rozstrzygnięcia wojewody mazowieckiego Konstantego Radziwiłła.

W ocenie Wojewody Mazowieckiego uchwała Nr 100/XIX/2019 jest sprzeczna z prawem powszechnie obowiązującym zgodnie z argumentacją określoną poniżej.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym do wyłącznej właściwości rady gminy należy ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności. Natomiast stosownie do treści art. 8 u.p.s. pracodawcą wójta jest urząd gminy, zaś czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta, związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy, wykonuje przewodniczący rady gminy, a pozostałe czynności – wyznaczona przez wójta osoba zastępująca lub sekretarz gminy, z tym że wynagrodzenie wójta ustala rada gminy, w drodze uchwały.

W myśl art. 36 ust. 1 u.p.s. wynagrodzenie ma być stosowne do zajmowanego stanowiska oraz posiadanych kwalifikacji zawodowych. W świetle art. 36 ust. 2 u.p.s. wójtowi, jako pracownikowi samorządowemu, przysługuje wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za wieloletnią pracę, nagroda jubileuszowa, jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne. Wynagrodzenie
wójta obejmuje również dodatek specjalny (art. 36 ust. 3 u.p.s.), przy czym stosownie do § 6 rozporządzenia dodatek specjalny przysługuje w kwocie wynoszącej co najmniej 20% i nieprzekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Wójtowi może zostać także przyznany dodatek funkcyjny (art. 36 ust. 4 up.s.). Na wynagrodzenie wójta składają
się zatem świadczenia obligatoryjne (wynagrodzenie zasadnicze, tzw. dodatek stażowy oraz dodatek specjalny) określone w przepisach u.p.s. oraz rozporządzenia oraz świadczenia fakultatywne (dodatek funkcyjny), których przyznanie na podstawie przepisów ustawy leży w kompetencji rady gminy. W art. 37 ust. 3 u.p.s. przyjęto nadto, że wynagrodzenie wójta nie może przekroczyć
w okresie miesiąca siedmiokrotności kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2288).

Na tle tak ukształtowanego porządku prawnego zasadniczą kwestią, jaka pojawia się w niniejszej sprawie jest rozstrzygnięcie, czy w ramach kompetencji rady gminy do ustalania wysokości wynagrodzenia wójta, mieści się także możliwość podjęcia uchwały, w której wynagrodzenie takie zostanie ustalone w wysokości niższej, niż przewidywała to poprzednio obowiązująca uchwała w przedmiocie wynagrodzenia wójta.

W orzecznictwie Sądu Najwyższego oraz Naczelnego Sądu Administracyjnego ukształtował się jednoznaczny pogląd, zgodnie z którym skoro do rady gminy należy ustalanie wysokości wynagrodzenia pracownikowi samorządowemu, to do niej należy również jej zmiana. Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 20 czerwca 2001 r. sygn. akt I PKN 488/00 wskazał, że pracodawca zatrudniający pracownika samorządowego z wyboru ma możliwość swobodnego ustalania wysokości jego wynagrodzenia w granicach określonych ustawą i wykonawczymi przepisami rozporządzenia. Organem uprawnionym do oceny jakości pracy świadczonej na stanowisku z wyboru jest organ stanowiący gminy. Rada gminy jest zatem uprawniona do oceny jakości pracy świadczonej przez wójta. Z kolei art. 18. ust. 2 pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym przyznaje uprawnienie w znaczeniu materialnoprawnym do kształtowania wynagrodzenia. Zmiana (obniżenie) wynagrodzenia może
być dokonana przez organ stanowiący gminy jednostronnym władczym oświadczeniem woli właśnie na podstawie tego przepisu. Konsekwencją całościowej regulacji art. 18. ust. 2 pkt 2 ustawy
o samorządzie gminnym jest tym samym panująca w doktrynie i orzecznictwie zgoda, że do stosunku pracy na podstawie wyboru nie mają zastosowania przepisy Kodeksu pracy dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności regulujące wypowiedzenie warunków pracy i płacy.

Jednocześnie przyjmuje się, iż uchwała obniżająca wynagrodzenie nie pozostaje poza kontrolą sądu i oceną w trybie nadzoru sprawowanego przez wojewodę (wyrok Sądu Najwyższego z dnia 3 października 2008 r. sygn. akt II PK 30/08 oraz z dnia 11 kwietnia 2018 r. sygn. akt III PK 33/17). Tym samym kontrola sądu powszechnego uchwały w sprawie wynagrodzenia ograniczona jest tylko do funkcji gwarancyjnej przepisów płacowych, a więc do oceny czy ustalone na nowo wynagrodzenie mieści się w granicach bezwzględnie obowiązujących przepisów, w rozpatrywanym przypadku stawek minimalnych i maksymalnych oraz wysokości wynagrodzeń wynikających z rozporządzenia oraz ewentualnego naruszenia przepisów o zakazie dyskryminacji oraz równym traktowaniu pracowników w zatrudnieniu. Natomiast nadzór prawny nie ma na celu ochrony praw pracownika, które są przedmiotem ochrony w postępowaniu przed sądem pracy, lecz ma na celu ochronę interesów państwa i zapewnienie legalności działania organów samorządu terytorialnego. Kompetencja nadzorcza wojewody znajduje swoje umocowanie bezpośrednio w art. 171 Konstytucji RP, zaś zakres, tryb i formy nadzoru nad działalnością gminną wynikają bezpośrednio z regulacji ustawy o samorządzie gminnym. Zakres nadzoru był przedmiotem oceny Trybunału Konstytucyjnego (wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 9 grudnia 2003 r. sygn. akt
P 9/02), który jednoznacznie stwierdził: „Skoro ustawodawca nie przewidział żadnego ograniczenia zakresu przedmiotowego nadzoru sprawowanego przez wojewodę, w szczególności nie określił tego zakresu ani w sposób pozytywny ("nadzorowi wojewody podlegają uchwały (...)", ani też negatywny ("nie podlegają nadzorowi wojewody uchwały (...)"), to w zgodzie z zaskarżonym przepisem – art. 91 ust. 1 ustawy samorządowej - wojewoda po dokonaniu analizy sprawy może w ciągu 30 dni od doręczenia orzec o nieważności każdej uchwały, którą uzna za sprzeczną z prawem. Przez sprzeczność taką należy przy tym rozumieć niezgodność z aktami prawa powszechnie obowiązującego, a więc z Konstytucją, ustawami, aktami wykonawczymi oraz z powszechnie obowiązującymi aktami prawa miejscowego.”.

Skoro uchwała rady gminy w przedmiocie obniżenia wysokości wynagrodzenia wójta poddana została nadzorowi prawnemu, to aby taki nadzór był w ogóle możliwy, a nie iluzoryczny, uchwała winna zawierać uzasadnienie, pozwalające na ocenę zgodności z prawem (analogicznie wyrok WSA w Warszawie z 18 czerwca 2013 r. sygn. akt II SA/Wa 755/13 w odniesieniu do uprawnień sądu administracyjnego).

Uchwała rady gminy w przedmiocie obniżenia wynagrodzenia organu wykonawczego gminy powinna zawierać uzasadnienie, a to z tego względu, że wymóg działania na podstawie prawa, w połączeniu z zasadą zaufania, rodzi po stronie organów władzy publicznej obowiązek motywowania jej rozstrzygnięć. Obowiązek taki jest zaliczany do standardów demokratycznego państwa prawnego. Wymóg motywowania uchwał rady gminy jest też elementem zasady jawności działania władzy publicznej. Działanie organu władzy publicznej mieszczące się w jego prawem określonych kompetencjach, ale noszące znamiona arbitralności i niepoddające się kontroli i nadzorowi, nie może być uznane za zgodne z prawem.

Podanie wyczerpujących motywów podjęcia uchwały w przedmiocie obniżenia wynagrodzenia wójta ma tym większe znaczenie, iż tego typu rozstrzygnięcie wywiera daleko idące skutki prawne w sferze stosunku pracy, który dodatkowo w tym zakresie jest kształtowany jednostronnie. Zatem brak uzasadnienia takiej uchwały, bądź posłużenie się jedynie ogólnymi stwierdzeniami na poparcie podjętego rozstrzygnięcia, naraża samorządowy organ uchwałodawczy na zarzut arbitralności, podjęcia decyzji oderwanej od oceny pracy wójta gminy.

W niniejszej sprawie kwestionowana uchwała wymogu prawidłowego, wyczerpującego uzasadnienia podjętego rozstrzygnięcia nie spełnia. Argumentem przywołanym w uzasadnieniu uchwały stało się jedynie stwierdzenie: „Powodem obniżenia wynagrodzenia Wójta jest brak współpracy z większością rady. Podejmowanie decyzji budżetowych bez uzgodnienia z Radą. Do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji kierowane są skargi na Wójta, które są uznawane przez komisję za zasadne.”.

Nie wskazano natomiast: na czym polega brak współpracy z Radą jako organem kolegialnym, jakie są obszary nieobjęte współpracą i z czego wynika wymóg określonej współpracy, bowiem użyto lakonicznego sformułowania o braku współpracy „z większością Rady”.

Nie wskazano także, czego dotyczyły decyzje budżetowe i czy wymóg ich uzgodnienia z Radą wynikał z przepisów prawa. Ponadto należy wskazać, że na treść art. 60 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, na mocy którego wójtowi przysługuje wyłączne prawo: zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków, w ramach upoważnień udzielonych przez radę gminy emitowania papierów wartościowych, a także dokonywania wydatków budżetowych, zgłaszania propozycji zmian w budżecie gminy, dysponowania rezerwami budżetu gminy oraz blokowania środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą. Podkreślenia wymaga, iż wyłączna inicjatywa w sprawie sporządzenia projektu uchwały budżetowej, uchwały o prowizorium budżetowym oraz o zmianie uchwały budżetowej przysługuje wójtowi.
W tym kontekście brak wskazania w uzasadnieniu do uchwały, jakie decyzje budżetowe zostały podjęte bez uzgodnienia z Radą uniemożliwia ocenę prawną, w szczególności w kontekście prawnego wymogu poczynienia takich uzgodnień.

Nie podano, w jakich obszarach działalności skargi na Wójta są uznawane za zasadne, jaka jest ich ilość i z czego wynika ich zasadność. Nadto w 2019 r. Rada Gminy podjęła 3 uchwały w sprawie rozpatrzenia skarg na wójta - które wpłynęły do organu nadzoru prawnego - przy czym 2 skargi zostały uznane za zasadne, zaś w jednej sprawie Rada uznała się za organ niewłaściwy. W tych okolicznościach faktycznych trudno mówić o tym, że ilość skarg uznanych za zasadne determinuje ocenę organu wykonawczego, skutkującą obniżeniem wynagrodzenia.  

Powyżej wskazane niedostatki w uzasadnieniu uchwały w praktyce powodują wymykanie się spod kontroli nadzorczej motywów, którymi kierowała się Rada Gminy obniżając wynagrodzenie. Przedmiotowa uchwała nosi zatem znamiona arbitralności i dowolności, przez co w istocie uniemożliwia kontrolę legalności. Obowiązek uzasadniania uchwał rady gminy w przedmiocie obniżenia wynagrodzenia wójta jest bowiem elementem jawności działania władzy publicznej
i zalicza się do standardów demokratycznego państwa prawnego. Chodzi tu nie tylko o szczegółowe przywołanie w uzasadnieniu motywów podjęcia uchwały, umożliwiające analizę toku rozumowania rady gminy, ale także o odpowiednie udokumentowanie uchwały, które stwarzałoby możliwość oceny zaistnienia faktycznych podstaw jej podjęcia i zasadności obniżenia wynagrodzenia wójta. Pozorność i lakoniczność uzasadnienia pozostaje w sprzeczności także z zasadami wyrażonymi w art. 2 i 7 Konstytucji RP.

W świetle powyższego stwierdzenie nieważności uchwały Rady Gminy Iłów Nr 100/XIX/2019 z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Iłów jest konieczne i uzasadnione.

Na niniejsze rozstrzygnięcie nadzorcze Gminie przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie w terminie 30 dni od daty doręczenia, wnoszona za pośrednictwem organu, który skarżone orzeczenie wydał.

Informuję, że rozstrzygnięcie nadzorcze wstrzymuje wykonanie uchwały z mocy prawa, z dniem jego doręczenia.

Do sprawy wrócimy. 

 

 

 

 

 

 

(Red.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(60)

KokoKoko

28 19

Wójt powinien zmienić pracowników

12:56, 04.02.2020
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

ZadowolonyZadowolony

23 19

Dokładnie tak, może nowi ludzie chcieliby coś zrobić w końcu dla całej gminy, a nie tylko dla Panów sadowników.

13:04, 04.02.2020

PobudkaPobudka

16 4

Wojt to sam się powinien zmienic, pokazał swoje prawdziwe oblicze, nie nadaje się, dyrektorem był 20 lat i moze całkiem niezłym, tego nie wiem, ale źle zaczyna jako wójt, a ludziom proponuje ogladac sesje to się przekonacie, a rada niech wreszcie przestanie ukrywac dobre uczynki wójta, wtedy wszyscy się dowiedza dlaczego zasłuzyl na obnizenie pensji i jeszcze jedna propozycja, nagrywajcie wszystkie komisje z udziałem wójta

07:59, 05.02.2020

DamianDamian

4 1

Do Pobudka - przestań trolować tutaj albo przestań być radnym ciulu. Ten twój tekst to już któryś raz czytam. Jeden raz sie w zyciu wysilileś, skleciłeś tekst i sobie go w wordzie zapisles i terac kopiuj wklej robisz?

07:16, 06.02.2020

HahaHaha

2 3

Już wszystkie gospodynie domowe ze sztabu JPK zostały zatrudnione!

21:50, 06.02.2020

Do HahyDo Hahy

2 0

.... jeszcze kilku aktywnych działaczy w gminie czeka na swoją zmianę ....

09:13, 08.02.2020

z saliz sali

29 32

No i kolesie populiści polegli, szacunek dla Wojewody

13:00, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZadowolonyZadowolony

40 28

No i bardzo dobrze. Stary wójt już nie rządzi, ale stare układy nadal obowiązuje w gminie. Pan przewodniczący rady gminy oraz wiceprzewodniczący niech się wezmą za pracę, a nie tylko za szuknie sposobów na utrudnianie życia wójtowi, który chce znieść stare układy.

13:02, 04.02.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do zadowolonegoDo zadowolonego

14 8

na szczescie mamy Radę która chroni gminę przez pisiorami, zaprawdę wiem co mówie

08:02, 05.02.2020

do Do zadowolonegodo Do zadowolonego

2 0

chyba na nieszczęście mamy taką Radę

09:15, 08.02.2020

JurkoJurko

28 21

Proszę o konkrety. Jakie to układy próbuje znieść obecny wójt?

13:08, 04.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WistWist

3 0

A co u byłego Wójta słychać? Pracuje u kogoś, czy tylko u siebie na gospodarstwie?

14:33, 05.02.2020

BrakBrak

19 20

Człowiek człowiekowi coraz bardziej zyczliwy. Wójt to Wielki czlowiek

13:12, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JurkoJurko

23 19

Do tych, co do mojego pytania wstawiają negatywy. To ja znowu zapytam, co negatywnego jest w pytaniu, jakie układy chce znosić Wójt?

13:26, 04.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

biurkobiurko

13 2

scalone

02:31, 05.02.2020

JanosikJanosik

25 5

Stare układy zastępowane są nowymi układami. Taka mam koncepcje! Czyli polska gminna!

13:58, 04.02.2020
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Sąsiad Sąsiad

13 7

W Rybnie to samo. Myślałem że jak zniosą starego wójta to będzie lepiej. Ale nic nie jest lepiej. Młody sprzedał się powiatowi który nim rządzi.

14:05, 04.02.2020

Do SąsiadDo Sąsiad

6 7

Proszę nie pisać na pana wójta takich kłamstw. Pan Jaworski potrafi współpracować z powiatem w przeciwieństwie do starego wójta. Pisanie takich kłamstw jest żałosne. Zazdrościsz że gmina Rybno wyremontowała tyle dróg powiatowych a Wy malutko.

15:47, 04.02.2020

Do SąsiadDo Sąsiad

5 4

Weź człowieku ogarnij się. Zazdrościsz gminie Rybno trafnych inwestycji i współpracy.

15:48, 04.02.2020

HahaHaha

3 2

Wszystkie gospodynie domowe że sztabu wyborczego już są zatrudnione...

21:48, 06.02.2020

LSPLSP

2 0

kolejka zasłużonych "działaczy" czeka jeszcze na swoją zmianę

05:39, 07.02.2020

JurkoJurko

18 17

I co z tą walką z układami? Zamiast negatywów odpowiedzcie na to pytanie, bo to robi się żałosne. Albo polemizujemy albo rzucamy populistyczne (telewizyjne) hasła.

14:42, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Koniec świata bliskoKoniec świata blisko

28 16

To pisowski wojewoda ocenia pracę wójta, czy radni ???

15:09, 04.02.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JanoJano

21 7

To poco rada? Skoro partyjny kolega wie lepiej?

15:41, 04.02.2020

Ja z IłowaJa z Iłowa

21 9

Oto pisowskie rozumienie demokracji, przyjdzie pora ze wszystkie pisowskie pacholki beda rozliczone, nieskazitelni, uczciwi i jakze dobrotliwi, niech mnie nie prowokuja, bo powiem za duzo, przyjdzie jednak pora

16:12, 04.02.2020

Nowy początekNowy początek

7 2

Wojewoda ocenia merytoryczność uchwały. Natomiast w uzasadnieniu uchwały widocznie było mało merytorycznych argumentów. Proszę przeczytać decyzję Wojewody ze zrozumieniem, a wtedy może okazać się to wszystko jasne.

13:13, 05.02.2020

ZawiedzionaZawiedziona

19 4

A podwyżki dla pracowników obiecał i na obietnicy się skończyło dając podwyżki pracownikom w najniższa krajowa ,,wrzucił,,premie 10% i wysługi lat nie moze to kombinuję na czym się da ale jak pracownicy coś odwala to chociaż premii im nie zabierze ?

15:54, 04.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FaktFakt

6 1

Budżet Urzędu Gminy został, w stosunku do projektu, obniżony o 75 000 zł głosami Klubu Radnych Razem (9:6).

18:20, 04.02.2020

TeoTeo

32 10

Pisior pisiorowi oka nie wykole...

16:00, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja z IłowaJa z Iłowa

29 10

Wazne wskazowki wojewody, warto je wykorzystac w przyszlosci, co ma wisiec nie utonie, a wojt niech sie chwilowo cieszy ze uchwale wojewoda odrzucil, my mieszkancy zaczniemy teraz wymagac, to nie czas na udawanie ze sie pracuje, to nie czas na manipulowanie ludzmi przez tuby propagandowe, skoro tak to nie wystarczy pisac ze nasze wnioski zakwalifikowane, czas pisac ktore wnioski beda realizowane, a wtorujac jednemu z moich moich przedmowcow, oczekuje odpowiedzi jakie to układy w tej gminy obowiazywaly, czekam na konkrety ??? az cisnie sie na usta zeby to odpowiednio skomentowac

16:07, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janekjanek

25 16

Poszedl na skarge,buhahahah ZENADA..

16:11, 04.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

esmeraldaesmeralda

4 2

Każda uchwała każdej rady jest opiniowana przez wyższą instancję. Z automatu

12:38, 05.02.2020

Prawy i lewyPrawy i lewy

16 3

Bo wiecie rozumiecie? Towarzysze? Podobno? W Iłowie narodziła się nowa świecka tradycja? Pod... nie do prokuratury? I może zacząć się poranne pukanie do drzwi?

16:44, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IłówIłów

30 23

Przeprowadzić referendum, odwołać wójta, sekretarza, nie chcemy takich ludzi. Wójt zadluza gminę, sprzedaż majątku gminy, brawo. Radni trzeba odwołać tego człowieka póki jeszcze czas.

18:11, 04.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nicknick

1 1

Co Ty wiesz człowieku o tym co się dzieje w urzędzie i radzie? A paplesz.... chyba według instrukcji. Wszystko o czym Ci mówią to przedstawienie. Nie ma z pewnej strony tej walki dobrych intencji.... i nie zapowiada się by była. Ból po utracie władzy, ból. Nie tylko tu stracili. W Rybnie też ludzie przejrzeli na oczy.

09:21, 08.02.2020

jaja

22 23

Do tych wszystkich Was, którzy chwalicie pracę Rady Gminy Iłów a a krytykujecie pracę Wójta tejże Gminy. Proszę zastanowić się nad sposobem wypowiedzi. A dlaczego? Bo Wójt, moi Drodzy, posiada władzę wykonawczą. A to właśnie Rada Gminy jest władzą ustawodawczą według polskiego prawa. I to co dzieje się teraz w Iłowie to dzięki Waszym „cudownym” Radnym. A ze Wójt większości w Radzie nie ma, to będzie tylko gorzej niestety.

19:21, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SwojakSwojak

29 16

Powinienem zostać odwołany. Moim zadaniem z niczym sobie nie radzi. No ale większość wybrała. Moj ojciec zawsze mówił z nauczyciela gospodarza dobrego nie będzie. I coś w tym jest.

19:26, 04.02.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Iłów porażkaIłów porażka

16 17

Jak ma sobie radzic jak ma połowę Rady PO-PSL (dawną Kujawską szajke) przeciwko sobie?? Chce sprawiedliwości i udowodnić jak zadłużył gminę jego porzednik co nie podoba sie kumplom byłego wójtka bo sami brali kase razem z nim, nowy wójt pokończył to więc są przeciwko niemu teraz. Wielkie brawa, że sam stawia czoła tym *%#)!& (co nawet nie potrafią uzasadnić mądrze swojej decyzji o obniżeniu pensji?)

20:32, 04.02.2020

GigiGigi

6 9

Nauczycielem był ale przede wszystkim dyrektorem, dobrym dyrektorem, chodziłem do Iłowskiego gimnazjum i wiem co mówię. Był porządek, organizowane spotkania, wysoki poziom, płockie licea znały i chwaliły nasze gimnazjum. Po prostu Wójt robi porządki po Kujawie, a jakieś większe oceny radzę robić pod koniec kadencji. Aktualnie jestem zadowolony z jego pracy.

11:08, 05.02.2020

WodaWoda

2 2

To się odwołaj!

14:35, 05.02.2020

Jurko Jurko

23 11

I znowu gadu gadu, a konkretów brak. Ja się dopominam o wskazanie układów, z którymi walczy nasz dzielny Wójt.

19:57, 04.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BulbulatorBulbulator

8 15

Udajesz ślepego czy niedawno cię wybudzili ze snu trzyletniego.Popatrz na działalność pana S.T i jego radnych i gdzie siedzieli w radzie gminy za starego wójta!!! Wiec nie pal głupa.

23:12, 04.02.2020

abcabc

16 20

Ciekawe co na to Pan Sławomir i Przemysław. Najpierw ośmieszyli Wójta, potem gminę jako całość a na końcu samych siebie. Podobno jeden z nich jest nawet prawnikiem,buha,ha,ha

20:21, 04.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SawekSawek

6 2

A Sławomir z Przemysław em ma wy... bane.

20:46, 04.02.2020

Iłów porażkaIłów porażka

18 15

A jak poprzedni wójt zarabiał najwięcej z okolicznych gmin prawie 15 tys to Radzie nie przeszkadzało tylko teraz robią po złości nowemu wojtowi???

20:25, 04.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

abcabc

12 15

Przemysław nie może się pogodzić że nie ma już jego Wójta. Płacze i szlocha Romek wróć, wróć...

20:54, 04.02.2020

XX

17 15

Ludzie dajcie wreszcie władzę Sławomirowi - głosujcie na niego, niech się wreszcie dorwie do władzy. Starał się w Rybnie ze dwa razy, starał się w Iłowie- czy wy nie macie litości ..... no ile tak można

20:59, 04.02.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

YY

9 3

A Sławomir koncertuje?

21:49, 04.02.2020

YY

18 6

Do władzy to się dorwał gość od którego własne dzieci się odwróciły, wiecie dlaczego to zapytajcie ich
chce zastąpic stare układy, pytanie padło jakie to układy i nikt nie umie odpowiedzieć

07:44, 05.02.2020

SwójSwój

24 7

Niech ktoś poda mi sąsiednią gminę która drożej będzie płacić za śmieci! No słucham. Czytam. I że Wam się jeszcze lampka nie zapaliła w główkach.

21:27, 04.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanuszJanusz

2 0

Każda która teraz bedzie przetarg organizowała Mlodzieszyn ,czyba Brochów itd.

15:56, 05.02.2020

SławomirSławomir

24 5

Miłość, miłość do Iłowa, polejemy się szampanem.... Jak odsuniemy Wójta ze stanowiska.

21:30, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PPPP

22 7

Jesli ktos pisze o osmieszeniu kogokolwiek to własnie standard, w Polsce dzisiaj pis walczy z sądownictwem, juz mamy przykłady jakich fachowców wstawili na stanowiska tj. Pawlowicz i Piotrowicz,
osz ty jacy uczciwi jacy kompetentni, u nas wojt chce, ale rada mu nie pozwala, a tak na prawdę wojt duzo chce naraz, tylko brakuje mu na wklad wlasny i tu pretensja do rady, czyli jakbysmy mieli pretensje do garbatego o to ze ma garba, ludziska otworzcie oczy bo z takim wojtem daleko nie zajedziecie, idzcie i załatwcie coś u niego to sie przekonacie, kompetencja bije na odleglosc,
ale nie bojta sie wojta, wojt ma to wam da, jak nie ma to to do rady was posle ?

22:42, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 1Obserwator 1

13 18

To co się dzieje wśród mieszkańców zazdrośników w niektórych Gminach to jest żenada, totalne dno nie dacie Wójtom się wykazać tylko hejt i hejt weźcie się wreszcie za robotę a nie tyłki obrabiacie i siedzicie w tym internecie, ludzie nie o to chyba chodzi czy nie można być normalnym człowiekiem a nie takim zawistnym. Przecież to jest totalny obciach co tu i nie tylko tu się dzieje. Szkoda, że nie można kupić nowego ROZUMU wtedy by można było co niektórym powymieniać.

22:56, 04.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PamięćPamięć

8 23

.... no, ale kogo mamy wśród przeciwników Wójta (bo tak to trzeba nazwać): niezatapialnego towarzysza, potomków ZSL oraz wygnańców z PiS. Samych prawych i uczciwych.

05:44, 05.02.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AmnezjaAmnezja

13 2

A wójt kto? Były radny powiatowy z PO I DZIAŁACZ W KADENCJI 2006-2010!

07:41, 05.02.2020

amnezjaamnezja

2 1

a radna R.B wieloletnia radna z PSL

15:32, 05.02.2020

JanuszJanusz

3 0

no cóz jak to mówił pewien ,,Bolek-TW'' RAZ ŚWINIE SIE ZMIENIAJĄ A KORYTO TO SAMO A RAZ KORYTO SIE WYMIENIA A SWINIE TE SAME .

16:00, 05.02.2020

Nie ma słówNie ma słów

21 8

To tylko świadczy o tym w jakim kraju żyjemy, oj trudno się pogodzić, że Wójt nie ma większości w naszej Radzie, jeszcze bardziej, że opozycja nie popiera jedynej słusznej opcji i nie sprzedaje się za parę srebrników, a Wy iłowscy niedowartościowani "..." tu sobie każdy niech sam dopowie. Wy czyhający na to, żeby Wójt zwolnił kogoś w gminie i wam stanowisko przydzielił. Wojewoda ocenił pracę Wójta?
Wojewoda musi chronić swojego wasala, to było do przewidzenia, bo nie mógł inaczej, tym samym pokazał jakość polskiej demokracji. Jesteście ... i tu zamilknę, bo brakuje słów na to żeby wam wygarnąć. Odbije wam się czkawką wcześniej czy później.

07:38, 05.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

22 6

Na przykładzie naszej gminy mozemy się przekonać jak swój swojemu nie da krzywdy zrobic, czyli wojewoda pisowski broni wójta pisowskiego, a to MY MIESZKAŃCY, których reprezentują RADNI decydujemy, bo takie są zasady demokracji. I tym sposobem brawo dla Radnych, nie musicie korzystać z porad prawników by ustalać wynagrodzenie dla Wójta, pokazaliście jak pis rozumie demokracj, nie sztuką kupic wyborców za ich własne pieniadze, na razie wam się udaje, do czasu, pozdrawiam myślacych

08:46, 05.02.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Wyborca 2Wyborca 2

6 0

Może trzeba rozumieć treść i argumenty... ?Zawsze decyzję można zaskarżyć... ale jednak trzeba znać prawo i mieć argumenty.

09:09, 05.02.2020

do Wyborcydo Wyborcy

1 0

Według twojej logiki patrząc nie ma co liczyć na wsparcie marszałka - bo co - bo nie z tej partii. NAUCZ SIĘ CZYTAĆ - W UZASADNIENIU JEST WSZYSTKO.

10:39, 06.02.2020

zbigniew15zbigniew15

14 3

A jak pisowski prezes kazał obniżyć wszystkim wójtom wynagrodzenie o 20%, to gdzie wtedy był pisowski wojewoda ?

10:10, 05.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Od Kazika :)Od Kazika :)

8 0

Piosenka z dedykacją ktoś napisał, że KAZIK to jasnowidz
https://www.youtube.com/watch?v=9itfEdJG7ig

10:31, 05.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MmmMmm

5 1

Wójt był już nie jeden, i wielu petentów odprawiał z kwitkiem,byli lepsi i gorsi,przecież z pustego i Salomon nie naleje,o co tu chodzi,bo ludzie z daleka nie wiedzą.Budżet da się sprawdzić, każdy przyjmował do pracy swoich,a tu wielki żal niektórym,kto nie korzystał ten nie ma żalu.

12:50, 05.02.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HmmmHmmm

7 4

A może tu chodzi o władzę? Wydaje się, że interes publiczny jest na dalszych miejscach, jeśli w ogóle jest brany pod uwagę. Ten kwik słychać cały czas od 05 listopada 2018 r.

13:35, 05.02.2020

Porada 2Porada 2

7 1

Tu nie chodzi o kwik tylko o dobro gminy, jeszcze mało wiecie, więc pobudka Iłów, zacznijcie patrzeć na ręce temu, który zaprzestał duszę diablu

15:39, 05.02.2020

ZatroskanyZatroskany

6 2

A co porabia były Wójt Roman Kujawa?

13:36, 05.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

doradzadoradza

7 5

Były wójt doradza, doradza, doradza i dlatego inteligenci z RAZEM mają takie osiągnięcia - dobry doradca wie gdzie uderzyć - ale Roman chyba nie dużo wiedział o pracy gminy bo jak na razie jakoś nie mogą się RAZEM wybić. Wiedział skąd brać - ale żeby brać to trzeba przy korycie być - więc jego porady jak na razie nie na wiele się zdają.

09:57, 06.02.2020

... ...

2 0

To Ja na kolejną startować będę

14:10, 05.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoradaPorada

13 7

Proszę napisać w uzasadnieniu, wojewoda nie podwazy, Gminy nie stać na pensje dla Wójta w wysokości 9 tys. , mamy deficyt, mamy wiele ważniejszych potrzeb, w oswiacie brakuje ponad 100 tys. musimy oszczędzać, a Wójt pobiera niemałą emeryture, nikogo nie utrzymuje :) więc chleb mu nie brakuje :)

15:35, 05.02.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RACJARACJA

7 2

Popieram - brakuje środków w budżecie - należy pozabierać radnym pensje - przecież są tu dla nas a nie dla kasy - te kilka sesyjek mogą odsłużyć za darmo. RAZEM powinno się pokalać - przecież mogą wszystko. RADNI RAZEM proszę pokazać gest - jak będziecie współpracować do się przywróci diety :)

09:39, 06.02.2020

TiltTilt

2 1

Geniusz!

16:40, 06.02.2020

Do RacjaDo Racja

4 3

po pierwsze Radni nie mają pensji w przeciwieństwie do Wójta,
po drugie ilość sesji świadczy o jakości pracy Wójta,
po trzecie diety Radnych są umiarkowane,
a po czwarte to przy tylu sesjach i komisjach to im współczuję
???

19:41, 06.02.2020

KamilKamil

9 8

Ciekawi mnie czy wójt wkrótce otrzyma zaufanie od radnych? Lepiej żeby nie. Jako dyrektor nie nie wniósł pozytywnego a tym bardziej jako obecny wójt. Odwołać ze stanowiska.

15:55, 05.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do Kamildo Kamil

6 4

Kamilku, ty to chyba słaby uczeń byłeś i teraz się chcesz mścić :)
Widać, że o zarządzaniu tyle wiesz co ci mamusia powiedziała "Kamilku te złe oceny to przez tego złego dyrektora masz" ???.

09:54, 06.02.2020

JózefJózef

2 0

DO amnezji a o którą to R.B Cchodzi bo o tych inicjałach to są dwie?

16:03, 05.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do Józefdo Józef

2 0

Amnezja ją dopadła.

16:48, 06.02.2020

Oj zgrozo... Oj zgrozo...

14 9

Moi drodzy parafianie, chcieliście na gospodarza człowieka który nie radzi sobie we własnym domu(myślę że niewiele osób zna obecnego "wójta" od strony prywatnej, jak również ciekawi mnie czy byłby w stanie pochwalić się swoją "wzorową" postawą w wielu kwestiach)
Macie swojego wędrowniczka...?Kabelka...?Ale stanowiska w gminie za głosy...? Oj zgrozo... Ciekawe czy któryś Pan radny wie coś na ten temat? Ciężko być radnym z doświadczeniem cięcia...
Na szczęście Pan ich rozliczy...
Z Panem Bogiem

16:50, 05.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

3 6

I dalej za ciosem idąc, proszę o wyciągnięcie konsekwencji wobec sprzedawczyków-radnych. Konsekwencje prawne, bo to nie zabawa w złodzieja, bycie radnym a tym ze starego układu chyba tak się wydaje.

07:19, 06.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

5 0

Konkrety Mieszkanko, bo ja też jestem mieszkańcem i chciałbym się dowiedzieć kto, gdzie, kiedy?
Zarządzanie gminą to nie zabawa, to nie piaskownica.

17:31, 06.02.2020

do do "OJ zgrozo..

9 9

Nie bluźnij bo sięgasz dna opozycjo.
Prywatne wycieczki mogą zaprowadzić cię jedynie do burdelu jaki stworzył były wójt. Jeśli jesteś w temacie to nie wywlekajmy bo to poniżej poziomu. Na szczęście burdel bum bum i mamy dobrą zmianę. A ci co płaczą za okresem gdy w urzędzie liczył się czas od imprezy do imprezy niech się cieszą, że mają co wspominać bo te czasy już nie wrócą.

09:50, 06.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do WYBORCAdo WYBORCA

11 5

Posłuchaj człowieku z przegranej partii. To nie sejm, tutaj mniej liczą się układy partyjne i nie ściągaj nienawiści na gminne zaplecze. W wyborach do gmin głosujemy na ludzi a nie na partie i właśnie te konkretne osoby dają nam gwarancję trafnego wyboru. Mylisz się jeżeli chcesz przenieść wielką politykę do małej gminy. Jeżeli chciałbyś patrzyć na ludzi przez pryzmat do jakiej partii należą/należeli to nasz Pan z WYSOKIEJ rady Sławomir był już w każdej partii oprócz Wiosny. Wójt z tego co wiem nie należy do pis-u. To że się z nimi dogaduje to jest sukces - co widać w dotacjach. Jeżeli psl chciałby pomóc to podejrzewam, że też by nie było problemu - bo chodzi o gminę. Innym faktem jest to, że psl tyle czasu "rządził" na wiosce, że zapomniał po co rządzi- i teraz oderwany od koryta, potrafi tylko siać nienawiść. Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść ...
NIE głosowałem za PISem, bo to co robią na górze jest niewybaczalne - ale skoro dają nam środki na inwestycje - to wybaczcie, ale trzeba być niespełna rozumu żeby odmawiać - bo co - bo nie nasi dają? zastanówcie się i przenoście wojenki z góry na dół.

10:10, 06.02.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LuxLux

2 2

Lux panie radny RK.

12:57, 06.02.2020

ZorroZorro

3 4

Wójt był w PO. Był też radnym powiatowym z PO! 2006-2010. Konflikty polityczne do naszej gminy wniósł JPK oraz Jolanta.

13:17, 06.02.2020

WyborcaWyborca

4 2

Wójt został wybrany przez mieszkańców Iłowa i przede wszystkim ma obowiązek pracować dla ich dobra, nie interesuje mnie żaden pan poseł i żadna pani starosta, oni mają swoje zadania i niech przestaną mącić w naszej gminie, niech zajmują się swoimi sprawami, wójt najpierw niech coś zrobi konkretnego, a nie informuje ile to wniosków złożył, trzeba realnie policzyć i realnie inwestować, a póki co ani nie liczy, ani nie inwestuje realnie, przeinwestować można bardzo szybko, najpierw trzeba zaplanować, policzyć i uchwalić budżet realny, a jeśli w budżecie nie są zawarte pewne inwestycje, to proszę nie przekazywać ludziom nieprawdziwych informacji, warto przejrzeć uchwałę budżetową i sprawdzić, trzeba myśleć na przyszłość, a tu mamy tylko hasła i slogany, które spowodują dalsze zadłużanie gminy. Nie zamierzam siać nienawiści, mam tylko prośbę, żeby zająć się pracą bieżącą i realizować założenia budżetowe według uchwał, które są przegłosowane. I tak w kółko możemy sobie pisać, i pisać, i się kłócić. A jak dają, to niech dadzą bez wkładu własnego, a dawanie i wmawianie ludziom że poseł Małecki dał, załatwił to jest tylko dobre na krótką metę. Poseł niech się zajmie ustawami w Sejmie i głosuje dla dobra Polski i Polaków, bo na razie to nadal Polskę grabią i niszczą polskie rolnictwo, przemysł i przedsiębiorczość, choć mamy mnóstwo plusów, ciekawe jak długo wystarczy na te plusy i kto na nie będzie pracował etc etc

16:43, 06.02.2020

do LUX i Zorrodo LUX i Zorro

8 7

Lux jestem wyborcą nie radnym, ale jak tak dalej pójdzie do chyba się za politykę wezmę.
Zorro - bardzo dobrze że wypomniałeś PO - zwróć uwagę, że obecnie wójt nie jest "partyjny". Postarał się o poparcie inteligencją a nie owczym partyjnym pędem, dla dobra gminy potrafi się porozumieć. Zwróć uwagę że konflikt polityczny powstał z powodu partii, która nie ma poparcia już na wsi - PSL- dla własnych układów sprzedał dawno temu wyborców i dlatego się od niego odwrócili. Dlatego że Kujawa był w PSL nie potrafił nic w powiecie załatwić bo musiał by przyznać że pomógł mu PIS i dlatego do tej pory powiat się od nas odwracał. To przez rozgrywki polityczne źle się działo. Przyznaj ZORRO że bezpartyjny wójt koli was w oko bo nie jest sterowalny i z każdym może się ułożyć dla dobra ogółu.

13:38, 06.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WkurzonyWkurzony

6 4

O czym Ty człowieku piszesz, powiat ma swoje zadania i tylko na naszym terenie drogi, które należy remontować. Jeszcze za kadencji poprzedniego wójta naprawiono fragment ulicy Wyzwolenia, od wielu lat powiat nie miał na tego typu inwestycje środków, więc drogi powiatowe były zaniedbane. Niezależnie kto w tym kraju rządzi to władza ma swoje obowiązki i musi je realizować zgodnie z planem. Zerknij ile dróg zrobiono ostatnio w Rybnie, a ile w Iłowie i przestańcie ludziom mącić w głowach.
Wójt ma się dogadywać najpierw z Radą Gminy, a dopiero szukać środków. A on dostaje informację od Starościny albo Posła i nie bacząc na nic informuje społeczeństwo ile to mógł pozyskać środków. Najpierw niech pozyska i informuje. Co z tego że mamy środki pozyskane na halę w Brzozowie? Jak potrzeba dwa razy tyle kasy żeby inwestycję dokończyć. Odpowiedzialności, apeluję do Wójta i jego Radnych, bo Senior+, czy Maluch+ nie przyniesie nam zysków.
Ludzie obudźcie się, nam potrzeba zaradnego Wójta, który nie będzie zrzucał odpowiedzialności na pracowników i obarczał winą Radnych, że mu nie pozwalają pozyskiwać środków. Porozmawiajcie z innymi Wójtami, Burmistrzami, którzy trochę myślą. Dlaczego Wójta Orlińskiego nie ma w Radio co tydzień, bo on pracuje dla dobra swojej gminy, a nie "lata jak kot z pęcherzem" do radia by się poskarżyć na Radę, by pokazać ile to starościna i nasz poseł mu pomogli w pozyskaniu środków, czekam na konkrety, a nie slogany.

17:16, 06.02.2020

JarekJarek

11 5

Wójt powinien zrezygnować jeśli jest człowiekiem honoru, a nie jest, patrz sesje rady. Radni gminy w czerwcu pownni okazać brać zaufania do wójta. Jak będzie komisarz to będzie, może nowe wyboru będą. Ja mówię NIE dlatego człowieka.

15:46, 06.02.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RioRio

3 2

Gminy nie stać, zadluza gminę coraz bardziej. Może CBA?

15:50, 06.02.2020

baca na halibaca na hali

4 0

Jakim to występkiem zhańbił się obecny Wójt, że nie ma honoru? Jakieś konkrety proszę podać, bo nie wiem jak w tym referendum co będzie, głosować.

16:45, 06.02.2020

Wesoły RomekWesoły Romek

7 5

W kwestii wyjaśnienia. O ile mi wiadomo, to zadłużenie się zmniejszyło rok do roku. Rio, możecie zapraszać CBA, NIK, ZUS, RIO i co tylko chcecie. Myślę, że obecny Wójt byłby nawet zadowolony z takiej wizyty. Pozdrawiam wszystkie arbuzy! (na zewnątrz zielone, a w środku czerwone).

16:37, 06.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ten z ilowaTen z ilowa

7 1

Żenada czytać większość tych pseudo wpisów! Czy my nie potrafimy załatwiać swoich spraw sami? Czy mosimy z tym obnosic się na zewnątrz? Stajemy się posmiewiskiem. I czy potrzebne była ta publikacja tego pisma od wojewody? To tylko woda na młyn dla flustratow! Pierzmy swoje brudy u siebie! I dziadek powtarzał nie wynos nikomu co się dzieje w domu!!!

16:54, 06.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Też z IłowaTeż z Iłowa

7 3

No własnie dobre pytanie? dlaczego stajemy się pośmiewiskiem? Bo wybraliśmy sobie wójta wędrowniczka. A dlaczego przyszedł do Iłowa pracować wiele lat temu? Zaciągnijcie języka to się dowiecie, tylko nie tu na forach. Wcześniej czy później i tak się dowiecie. Wójta JPK w Iłowie wtedy już nie będzie, choć słyszałem, że ma zamiar rządzić dwie kadencje. Takie dwie kadencje to katastrofa i tyle w tym temacie.

17:25, 06.02.2020

CyrkCyrk

4 6

Jak bardzo nie patrzeć to radni RAZEM zrobili nam ładny cyrk. Niestety za nasze pieniądze tam siedzą i o nasze pieniądze walczą.

13:35, 07.02.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do cyrkuDo cyrku

2 2

Za nasze pieniądze to siedzi Wójt, który uzyskuje promessy, ale ciągle mu brak wkładu własnego, więc ja się pytam. Jaki Wójt ma plan: na dalsze wykończenie hali w Brzozowie, skąd środki?
Maluch+ ponad 130 tys. potrzeba, gdzie zapisane w budżecie Gminy? Ile środków zarezerwowane w budżecie na remonty dróg? Skąd środki na dziurę w oświacie?

06:13, 08.02.2020

Do Do cyrkuDo Do cyrku

3 1

Proszę poczytać sobie uchwałę budżetową i WPF, czy środki są wydzielone i zabezpieczone. To ustala RADA GMINY. Ona przewiduje środki na konkretne cele, nie Wójt. Wójt jest wykonawcą budżetu. Skoro nie ma środków, albo są niewłaściwie przeznaczone, to odpowiada za to RADA. Wójt stara się pozyskać środki z zewnątrz, pochodzące z różnych programów. Pozyskaną promesę, czy dofinansowanie możemy wykorzystać lub nie. W większości są to dofinansowania w wysokości 80 proc., czyli na dany projekt wykładamy z budżetu gminy tylko 20 proc. W tym roku takie programy istnieją. W przyszłym może już ich nie być. A propos sali w Brzozowie... za staraniem Wójta właśnie otrzymaliśmy na tą budowę dofinansowanie prawie 2 000 000 zł, choć budowa rozpoczęta była za kadencji Wójta Kujawy wyłącznie ze środków własnych. W ubiegłym roku w uchwale budżetowej nie było remontu 4 dróg: Warszwskiej, Wiślanej, Sadowo i Olszowiec, nie było też Klubu Senior plus, na który Wójt pozyskał 150 000 zł i wiele innych, a powstały.... Miłego dnia!

09:35, 08.02.2020

Do Do cyrkuDo Do cyrku

3 0

Budżet na oświatę KLUB RADNYCH RAZEM "ściął" o 75 tys. Na Fundusz Sołecki wydzielone zostało ok. 640 000 zł, też głosami KLUBU RADNYCH RAZEM. Tu są potrzebne pieniądze na programy i inwestycje dofinansowane w wysokości 80 - 90 procent (tylko 10 - 20 procent środków z budżetu gminy). 640 000 zł zostało przeznaczone na FS, gdzie po rozliczeniu wydatków, za rok, dostaniemy ok. 17 proc. zwrotu. W przypadku inwestycji np. drogowych dostajemy 80-90 proc., a w przypadku FS niecałe 20 proc. W szkole dostaliby za to jedynkę, ale to nie szkoła. Maluch plus jest podobnie finansowany, jak inwestycje drogowe.

09:51, 08.02.2020

Cyrk na kółkach Cyrk na kółkach

6 3

Panie Wojcie, audycje radiowe z Pana udziałem to komedia. Niech Pan już się nie ośmiesza w radiu, w gazecie, na forach itp. Nie umie Pan zarządzać gminą, ośmiesza Pan całą społeczność lokalna. Lepiej czasem przyznać się do porażki. Pozdrawiam wszystkich.

15:40, 07.02.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Usiądź SławuśUsiądź Sławuś

6 3

Cicho, już cicho, Sławuś ciebie już do radia nie wpuszczają? Nie denerwuj się tak. Jak ty się udzielałeś to było ok?

16:54, 07.02.2020

ObserwatorObserwator

4 1

o jakim ośmieszaniu mowa? Przynajmniej potrafi powiedzieć składnie i na temat. W tym temacie bym się akurat nie czepiał.

20:35, 07.02.2020

Sławomir Sławomir

4 1

Tak mama z babcią się do mnie zwracały? Dziękuję za te pieszczoty! ?

17:18, 07.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Spoko ja cię lubięSpoko ja cię lubię

2 3

Spoko, ja cię lubię, byle z daleka od polityki, bo to wam RAZEM nie wychodzi. ??

17:42, 07.02.2020

Gdzie logika?Gdzie logika?

4 1

To kieruję do osoby, która tak wybitnie nam wytłumaczyła uchwałę budżetową, kto ją uchwala, kto ją ustala itp. Uchwałę budżetową faktycznie zatwierdza Rada Gminy, ale projekt tej uchwały tworzony jest przez Wójta, potem analizowany na komisjach. W tym jest sedno sprawy, a o reszcie się nie wypowiadam, bo nie wiem gdzie zostały jakie kwoty przydzielone, można sprawdzić, uchwała jest dostępna na BIP. Jeśli Wójt tak narzeka na Radę to niech przede wszystkim będzie fair dla idei demokracji, skoro ją niby mamy, to większość w Radzie decyduje i takie są zasady. Jak się przyjrzymy bliżej temu o czym tu się dyskutuje, to widzę tylko manipulacje ze strony Wójta. Biedna gmina z takim gospodarzem, który nie potrafi dogadać się z większością Rady, co gorsza biega cały czas na skargi do mediów. Atak na przewodniczącego Rady, albo wiceprzewodniczących polega tylko na obrażaniu tych osób, bez żadnych konkretów. I jeszcze jedno nie okłamujcie ludzi, że Rada w większości to stary układ, bo to kłamstwo. Klub Razem ma większość dlatego, że oni potrafią ze sobą rozmawiać, potrafią konkretnie bez populizmu powiedzieć co myślą i jakie mają priorytety. Wójt popiera fundusz sołecki, ale dzisiaj ma pretensje, że Rada ten fundusz wydzieliła, zero logiki. Argument że dzisiaj są promesy a za rok ich nie będzie to ewidentna manipulacja i kłamstwo.
Oto bardzo ogólny obraz Iłowa za kadencji obecnego Wójta.

11:27, 10.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do logikiDo logiki

1 2

Gdzie argumenty, fakty, liczby? Co się bardziej opłaca 17 procent po roku i rozliczeniu FS czy 80 procent tu i teraz? Każde 100 tys. wydane na FS zwrot po roku 17 tys. Te same pieniądze zainwestowane dziś na wybrane projekty np. pozytywnie rozpatrzone wnioski na drogi to dofinansowanie teraz 400 tys. Wójt nigdy nie mówił, że w przyszłym roku dofinansowań nie będzie. Mowił, że po prostu może ich nie być. Gdzie tu kłamstwo i manipulacja? Gdzie logika?

15:04, 10.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sąsiad WojtaSąsiad Wojta

3 2

Niestety trzeba przeprowadzić referendum, aby Wójta odwołać. Panie Wojcie wszyscy o tym już mówią, nawet przyjaciele, koledzy, kolezenki itp. Proszę dobrze popatrzeć wokół siebie.

15:51, 10.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komisarzkomisarz

2 0

wprowadzic komisarza zrobic audyt i nowe wybory ... może sie wyjasni kto jest dobry a kto zły......

16:38, 10.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CIEKAWYCIEKAWY

1 0

Referendum, komisarz, audyt.... Czy ktoś z piszących wie na czym to polega i z czym to się wiąże? Jakie są skutki? Proszę zatem o oświecenie mnie.

08:31, 11.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekawyCiekawy

1 0

Zgodnie z art. 28e ustawy o samorządzie gminnym wygaśnięcie mandatu wójta przed upływem kadencji jest równoznaczne z odwołaniem jego zastępcy lub zastępców. Ponadto w przypadku wygaśnięcia mandatu wójta przed upływem kadencji jego funkcję, do czasu objęcia obowiązków przez nowo wybranego wójta, pełni osoba wyznaczona przez prezesa Rady Ministrów, czyli tzw. komisarz. Samo wygaśnięcie mandatu wójta następuje m.in. w przypadkach pisemnego zrzeczenia się mandatu, naruszenia ustawowych zakazów łączenia funkcji wójta z wykonywaniem funkcji lub prowadzenia działalności gospodarczej, orzeczenia trwałej niezdolności do pracy czy też odwołania w drodze referendum. Ponadto prezes Rady Ministrów, na podstawie art. 96 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, może odwołać wójta, w przypadku gdy dopuszcza się on powtarzającego się naruszenia konstytucji lub ustaw. Osoba wyznaczona przez premiera przejmuje kompetencje organu, jakim jest wójt gminy (burmistrz, prezydent miasta). Sytuacja ta jest jednak nietypowa i rodzi konieczność przeprowadzenia ponownych wyborów wójta, burmistrza, prezydenta miasta. Wybory zarządza w drodze rozporządzenia prezes Rady Ministrów w ciągu 90 dni od wystąpienia przyczyny ich zarządzenia. W rozporządzeniu zamieszczony jest kalendarz wyborczy, ustalany po zasięgnięciu opinii Państwowej Komisji Wyborczej. Kalendarz ten określa terminy wykonania czynności wyborczych. Terminy te w przypadku wyborów przedterminowych mogą być krótsze od przewidzianych w samorządowych ordynacjach wyborczych. Rozporządzenie prezesa Rady Ministrów wojewoda podaje niezwłocznie do publicznej wiadomości, w formie obwieszczenia na terenie gminy, na której mają odbyć się wybory.

15:50, 11.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LogikaLogika

3 1

I cały czas to samo, własnie Wójt musi zrozumieć, że bycie wójtem to nie to samo co bycie dyrektorem szkoły, może podejmować decyzje w granicach uchwał, które podjęła Rada. A fundusz sołecki, to temat którego w dwóch zdaniach nie da się omówić. Są ustalone priorytety i to jest w tej chwili najważniejsze.
Wójt musi być dobrym menadżerem, a będzie nim jak będzie potrafił planować. Na razie widzę, że z planowaniem kiepsko. Co gorsza nie liczy się z głosem społeczeństwa, tylko podsuwają mu swoje pomysły Ci, którzy nie powinni się wtrącać w sprawy naszej gminy. Sieją zamęt i tyle w temacie.
Wiecie kogo mam na myśli ? ?

18:51, 11.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Logika na kolkachLogika na kolkach

2 1

Niestety należy zdjąć go ze stanowiska. Popularne kumpelstwo, załatwianie znajomym posadzek, pijaństwo. To wszystko nie tutaj.

05:43, 12.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KolkoKolko

1 0

Ja tez chcę pic z wojtem az do posadzki

12:40, 13.02.2020

Czytelnik Czytelnik

1 0

"Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta "

08:02, 12.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Damian JaworskiDamian Jaworski

1 1

Jaka praca taka płaca

08:44, 13.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jarosław Kaczyński Jarosław Kaczyński

2 0

Trzeba go odsunąć i Macierewicza tutaj dać.

15:54, 13.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

januszjanusz

1 0

a może Balcerowicza to wszystko by sprzedał?

17:17, 13.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LsdLsd

0 0

Lepiej pawlaka

16:41, 15.02.2020

0%