Znamy już wygląd i parametry pociągów, które w 2020 roku będą kursowały między Sochaczewem i Warszawą.
Wiosną informowaliśmy o podpisaniu przez przewoźnika Koleje Mazowieckie umowy na zakup nowych składów kolejowych. Dokładnie w marcu tego roku w siedzibie urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego, podpisano kolejną umowę wykonawczą tym razem na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi te będą kursowały na trasie Sochaczew-Warszawa-Celestynów, a pierwsze egzemplarze na tory wyjadą w 2020 roku.
W ostatnich dniach wojewódzki przewoźnik wspólnie z producentem składów pokazali je szerszej publiczności. Jak wyglądają pociągi, które już niedługo będą woziły mieszkańców między innymi Sochaczewa pokazujemy w naszej fotorelacji.
Pojazd FLIRT dla Kolei Mazowieckich to elektryczny zespół trakcyjny o lekkiej, aluminiowej konstrukcji, a jego nowatorskie rozwiązania techniczne gwarantują niskie zużycie energii elektrycznej. Jest wyposażony w klimatyzację, nowoczesny system informacji wizualno-dźwiękowej, bezprzewodowy dostęp do Internetu, wygodne siedzenia ze składanymi podłokietnikami i stolikami, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety. Bezpieczeństwo podróżnym zapewnia monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, defibrylatory oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą lub kierownikiem pociągu w sytuacji awaryjnej.
Pojazd jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - posiada platformę ułatwiającą wejście na pokład osobom z ograniczoną mobilnością oraz pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących poprawiającą słyszalność komunikatów. Przewidziano w nim także miejsce do przewozu wózków dziecięcych i rowerów.
Pociąg obsługiwany pojazdami FLIRT będzie mógł poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Jeden ezt FLIRT zmieści 590 podróżnych, w tym 269 osób na miejscach siedzących. Pojazd to także nowa jakość dla obsługi pociągu - ergonomicznie zaprojektowana kabina maszynisty jest wyposażona w komfortowy fotel, urządzenie do chłodzenia i podgrzewania posiłków. Została także zaprojektowana strefa dla kierownika pociągu wyposażona m.in. w ekran monitoringu z możliwością wygłaszania komunikatów.
Elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich jest wyposażony w urządzenia ETCS poziomu 2 (nowoczesny system GUARDIA produkcji Stadlera), który zwiększa bezpieczeństwo ruchu i prowadzenia pojazdu poprzez automatyczną kontrolę prawidłowości postępowania przez maszynistę. Spełnia także wymagania najnowszych standardów TSI oraz aktualnych norm bezpieczeństwa zderzeniowego (EN 15227).
0 0
Wow, klima, jestem pod wrażeniem
0 0
Pociąg ma ETCS 2 - ale infrastruktura na naszej linii już nie.. więc i tak na razie nie będzie działać.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tusochaczew.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz