Pociągi są coraz krótsze, a pasażerowie nie mieszczą się w podstawianych składach. Takie uwagi w sprawie połączeń realizowanych przez przewoźnika Koleje Mazowieckie do Urzędu Transportu Kolejowego przesłało Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej. Wśród pociągów wskazywanych jako przeładowane jest też pociąg nr 19416 Warszawa Wschodnia – Łowicz Główny, który zatrzymuje się w Sochaczewie ( wyjazd pociągu z Warszawy Wschodniej o 15:52, który w Sochaczewie jest o 17:13). Jest to zatem połączenie, jakim wielu mieszkańców Sochaczewa pracujących w stolicy wraca każdego dnia do domów.
Skarga stowarzyszenia zawędrowała aż do UTK, gdyż przewoźnik problemu nie dostrzega, a niedogodności tłumaczy remontem taboru, przez co pociągu kursują w okrojonym zestawieniu. Tymczasem zdaniem Stowarzyszenia Bezpieczna i Przyjazna Kolej tego typu praktyki narażają zdrowie i życie pasażerów. A obowiązkiem przewoźnika jest zapewnienie w godzinach szczytu odpowiednio długich pociągów, które pomieszczą wszystkich pasażerów bez narażania ich na dyskomfort. Dodatkowo stowarzyszenie wymienia inne niedogodności z jakimi zmagają się niemal każdego dnia pasażerowie, jak brak klimatyzacji w przedziałach i niesprawne okna, które uniemożliwiają cyrkulacje powietrza.
Stanowisko Urzędu Transportu Kolejowego w tej sprawie nie zostało jeszcze przedstawione.
Zdjęcia dzięki uprzejmości Stowarzyszenia Bezpieczna i Przyjazna Kolej
Mario B.13:03, 20.08.2019
od 2014 podejmowane są próby interwencji a p.Osiecki, który tak przejmuje się losem dojeżdżających ma to głęboko w poważaniu, łącznie ze spółką KM.
informacja z KM na temat dopuszczalnej liczby przewożonych pasażerów (pierwsza liczba siedzące / druga liczba stojące) i dotyczy EZT czyli elektrycznego zespołu trakcyjnego:
- EN76 ELF (166/240)
- ER75 FLIRT (183/313)
- EN57 (212/468)
- EW60 (147/430)
- EN71 (265/624)
- wagon piętrowy sterowniczy (85/145)
- wagon piętrowy środkowy (133/122)
natomiast jeśli chodzi o temperaturę wewnątrz pojazdów to żadne przepisy dotyczące przewozu pasażerów tego nie określają. Za to w UE są przepisy dotyczące przewozu trzody chlewnej, które jasno określają kategoryczny nakaz monitorowania temperatury wewnątrz przedziału ze zwierzętami oraz określają maksymalną temperaturę w której świnie mogą być przewożone - jest to 30 st C. 13:03, 20.08.2019
Romek13:21, 20.08.2019
Szkoda, że Sochaczew nie ma posła, który by nam pomógł 13:21, 20.08.2019
Bibi14:59, 20.08.2019
za to Orliński junior z kawą rano potrafi przed wyborami koło dworca stać, dalej chyba boi się wchodzić, żeby te tłumy z pociągów go nie stratowały :-))) 14:59, 20.08.2019
biba19:41, 20.08.2019
nie przepadam z Orlinskim ale on wiecej zrobil dla powiatu niz ten pozer malecki :) 19:41, 20.08.2019
zaraz11:25, 21.08.2019
Przecież Burmistrz obiecał skrócenie czasu dojazdu do Warszawy, to o co chodzi, nie jest lepiej? 11:25, 21.08.2019
tomas__z__socho07:09, 22.08.2019
czemu Oszust na spotkanie wyborcze do Sochaczewa nie przyjechał PKP?
albo jeszcze lepiej PKSem... 07:09, 22.08.2019
tomas__z__socho07:10, 22.08.2019
a tak z ciekawości ile teraz kosztuję miesieczny do wawy? 07:10, 22.08.2019
Ta14:41, 20.08.2019
8 0
Gdybyśmy mieli chociaż jakiegoś w partii rządzącej... To byśmy wtedy żyli lepiej. A nie, czekaj... 14:41, 20.08.2019