Zamknij

Strajk nauczycieli w powiecie sochaczewskim. Są cztery wyjątki

12:38, 01.04.2019 MF Aktualizacja: 10:09, 18.04.2019
Skomentuj

Znamy wyniki referendum przeprowadzonego w placówkach oświatowych na terenie powiatu sochaczewskiego w sprawie strajku nauczycieli, zaplanowanego na 8 kwietnia br. W niemal wszystkich szkołach referendum dało wynik pozytywny. Wyjątki są cztery, w tym w trzech szkołach w głosowaniu wzięło udział mniej niż 50 % kadry, a w jednej placówce referendum nie było.

 

Na 8 kwietnia zaplanowany jest w całej Polsce strajk nauczycieli, postulujących wzrost wynagrodzeń o 1000 zł. Sprawdziliśmy, jakimi wynikami zakończyło się referendum w tej sprawie w szkołach na terenie powiatu sochaczewskiego.

Jak poinformował nas sochaczewski oddział ZNP, referendum na terenie naszego powiatu prowadzone było w dniach 7 – 25 marca. Warto tu zaznaczyć, że ogniska naszego ZNP znajdują się w 43 placówkach oświatowych prowadzonych przez sochaczewski powiat, miasto oraz osiem gmin (wśród nich Kampinos). Spośród wszystkich placówek 42 przystąpiło do referendum. Wyjątek stanowi tu Szkoła Podstawowa w Budkach Piaseckich.

Na 42 placówki, które przystąpiły do referendum, w 39 głosowanie dało wynik pozytywny. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez ZNP Sochaczew, średni wynik głosowania w naszym powiecie to 93 % za strajkiem (aż w 16 placówkach 100 % szkolnej kadry poparło strajk).

Wynik negatywny, spowodowany frekwencją w głosowaniu poniżej 50%, zanotowano tylko w trzech placówkach. To SP Lasocin (gmina Brochów), SP Kurdwanów (gmina Nowa Sucha) i SP Kaptury (gmina Iłów.

Red.

(MF)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(22)

LUDŹ !LUDŹ !

16 7

Moim zdaniem strajk nauczycieli (podzielam zdanie ludzi które wyraziły swoją opinię na różnych forach społecznościowych), planowany strajk w trakcie egzaminów to nie jest uczciwa gra, bo to zwykła gra ale gra na emocjach uczniów i ich rodziców. CO SPOŁECZEŃSTWO POWIEDZIAŁOBY GDYBY POŁOŻNE, RATOWNICY MEDYCZNI, PIELĘGNIARZE, PIELĘGNIARKI I MŁODZI LEKARZE (tak młodzi, bo ci "starzy" mają w/w środowisko za podludzi, a jeśli nie podludzi to na pewno za niższy gatunek ludzi, podobnie jak nauczyciele resztę społeczeństwa) ODESZLI OD ŁÓŻEK LUDZI UMIERAJĄCYCH, TYCH W CIĘŻKIM STANIE ? Bo strajk nauczycieli, lub po prostu straszenie strajkiem w terminie egzaminów to dla uczniów ogromny stres, podobny do tego jak nie widać opieki medycznej po operacji (znam to z doświadczenia), a nauczyciele wiedzą, że z obawy zemsty na uczniach ! rodzice oficjalnie ich poprą choć w większości myślą inaczej. Jest jeszcze jedna rzecz która denerwuje - jeśli ich wysokości państwo nauczyciele dostaną 1000 PLN podwyżki to pozostałe środowiska w tym RENCIŚCI, EMERYCI - WSZYSCY CO JUŻ W TYM ROKU DOSTALI PODWYŻKI PONIŻEJ 1000 PLN POWINNY WYSTĄPIĆ O WYRÓWNANIE PODWYŻEK DO 1000 PLN PONIEWAŻ KONSTYTUCJA RP W Art 32 "Zasada równości obywatela wobec prawa" pkt drugi wyraźnie "mówi" - 2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny. GOSPODARCZYM !!! Skoro jednemu środowisku zawodowemu (tak ono uważa) należy się 1000 zl podwyżki a Konstytucja gwarantuje równość gospodarczą to każdemu innemu środowisku także należy się 1000-zlotowa podwyżka. Inaczej to po co nam Konstytucja ? 11:53, 02.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarioMario

2 4

Dialog z filmu

Kierowca: Wczoraj jechałem tędy i tych domów jeszcze nie było.
Milicjant z drogówki: A gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!
Kierowca: Jak ja mogę przejechać matkę na szosie, jak moja matka siedzi z tyłu.
Milicjant (do centrali): Halo, Brzoza, halo, Brzoza, źle cię słyszę. Powiedział, że matka siedzi z tyłu! Że matka siedzi z tyłu!!!
Oficer I: Przede wszystkim nie panikujcie.
Oficer II: To nam wskazuje na to, że po pierwsze, życie stawia przed nami ciągle coś nowego. Po drugie, musimy mieć różne warianty. I dlatego proponuję wariant następujący: A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości?
Milicjant (brnie przez krzaki i przepowiada sobie kwestię): A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości i wasz synek mały przechodził w przyszłości, którego jeszcze nie macie? Więc nie mówcie mi, że siedzi z tyłu! 21:22, 02.04.2019


reo

Realista Realista

16 7

Oglądam "wydarzenia", "fakty", "wiadomości", czytam gazety i informacje w internecie i suma summarum nasuwa mi się jedno pytanie do nauczycielek i nauczycieli, pytanie poprzedzone przykładem, może dwoma przykładami. Zacznę jednak od tego, że popieram przedmówcę "LUDŹ" w pełnym znaczeniu słowa "POPIERAM". Hipotetycznie zapala się nauczycielowi/nauczycielce jego dom (dom bo mało który ze starszych nauczycieli mieszka w bloku?!), bierze w rękę telefon, wciska 112, wzywa straż pożarną do płonącego domostwa, a w odpowiedzi słyszy, że "STRAŻ POŻARNA STRAJKUJE BO CHCĄ 1000 ZŁOTYCH PODWYŻKI I NIE PRZYJADĄ" (podobnie jak kiedyś nauczyciele nie egzaminowali uczniów bo strajkowali), Nie wiem czy dawać drugi przykład obłudy jaką posługują się zapowiadający strajk w czasie egzaminów, że to niby dla dobra uczniów? W sumie przykładowi strażacy też strajkowaliby dla dobra możliwości i większej skuteczności w gaszeniu przyszłych pożarów, ale co z tym do którego w trakcie strajku byli wzywani - posesja splunęła, afera na skalę unii, wyzwiska w kierunku strażaków, ale Oni to przecież robili dla dobra .... jakiego - czyjego dobra. Tak samo ma się to dobro strajkujących nauczycieli, czyje to dobro? Waszych portfeli, większej stawki szefa związku? Kolejny raz żałosne"elyty" (świadome zniekształcenie słowa!) pokazują gdzie mają maluczkich w tym przypadku uczniów. Pytanie : Jaka byłaby reakcja "pani"/"pana" nauczycielstwa gdyby spotkali się z powyżej opisaną hipotetyczną sytuacją ? 17:22, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariuszMariusz

18 3

Podwyżki? Dobrze, niech będzie i 2 tys.. ale niech nauczyciele będą rozliczani ze swojej pracy... a nie prowadzenie zajęc w sposób olewczy i wszystko po macoszemu a później dzieciaki nic nie umieją i tylko na korepetycje muszą chodzić a na egzaminach połowa nie osiąga nawet 30%.... 19:39, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mario 2Mario 2

6 4

Kierowca: Wczoraj jechałem tędy i tych domów jeszcze nie było.
Milicjant z drogówki: A gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!
Kierowca: Jak ja mogę przejechać matkę na szosie, jak moja matka siedzi z tyłu.
Milicjant (do centrali): Halo, Brzoza, halo, Brzoza, źle cię słyszę. Powiedział, że matka siedzi z tyłu! Że matka siedzi z tyłu!!!
Oficer I: Przede wszystkim nie panikujcie.
Oficer II: To nam wskazuje na to, że po pierwsze, życie stawia przed nami ciągle coś nowego. Po drugie, musimy mieć różne warianty. I dlatego proponuję wariant następujący: A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości?
Milicjant (brnie przez krzaki i przepowiada sobie kwestię): A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości i wasz synek mały przechodził w przyszłości, którego jeszcze nie macie? Więc nie mówcie mi, że siedzi z tyłu! 21:26, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POLAK z POLSKIPOLAK z POLSKI

8 6

Wybaczcie nie mogłem się powstrzymać od komentarza po tym jak w naszym lokalnym radio usłyszałem słowa "jaśnie pana szefa związku nauczycieli" w odpowiedzi na prośbę Pani Szydło by zawiesili strajk w czasie egzaminów "....zbyt daleko idące zaufanie do rządu ...". Szlak człowieka trafia jak słyszy się tak chamską i bezczelną wypowiedź ! EWIDENTNY POKAZ SIŁY I BRAKU SZACUNKU NIE DO RZĄDU, ALE DLA UCZNIÓW I ICH PRZYSZŁOŚCI. Popieram powyższe wypowiedzi Panów "LUDŹ", "Realista" i "Mariusz", a od siebie także zapytałbym to "jaśnie państwo" jak zareagowałaby dziś startująca pani nauczycielka lub pan nauczyciel gdyby jej/jego matka, ojciec, mąż, żona, syn, córka lub inna bardzo bliska osoba leżała ciężko chora w szpitalu, a otrzymujący jałmużnę personel szpitala np. panie salowe, pielęgniarki i pielęgniarze odeszliby od łóżek by strajkować za należnym im dziś przynajmniej 1500 - 2000 zl netto do dzisiejszych psich wypłat przyp. pielęgniarki i pielęgniarze mają także wyższe wykształcenie i ratują niejednokrotnie życie ludziom ! Jakbyście się wtedy zachowali jaśnie wielmożności nauczyciele ? Rozkręcili byście aferę na cały świat ! Przecież te Panie i Panowie też mogliby usprawiedliwić strajk i odejście od łóżek "przyszłym dobrem pacjentów" bo pracowaliby bez stresu ! Uważam, ŻE NIEOBECNOŚĆ NAUCZYCIELI NA EGZAMINACH TO OBRZYDLIWA MANIPULACJA, ZWYKLE CHAMSTWO, POKAZ IGNORANCJI I BRAKU SZACUNKU DO UCZNIÓW ORAZ ZWYCZAJNA WALKA O MAMONĘ I Z RZĄDZĄCYMI !!! Taka nieobecność powinna być potraktowana dyscyplinarnie bez świadczeń wydaleniem ze szkoły i sądowym zakazem wykonywania zawodu nauczyciela - W POLSCE DZIŚ POTRZEBA DYKTATORA KTÓRY ZROBIŁBY RAZ A PORZĄDNIE PORZĄDEK Z PSEUDO ZWIĄZKOWCAMI NIBY BĘDĄCYMI ZA PRACOWNIKAMI, A CI NADAL OPŁACANI SĄ GORZEJ OD DAWNYCH NIEWOLNIKÓW. Sorry ! może troszkę mnie poniosło, ale taki Fidel zamiast Jarosława ! 10:20, 03.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

emerytemeryt

7 5

KONSTYTUCJA RP W Art. 32 "Zasada równości obywatela wobec prawa" pkt 1. ..?. pkt 2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny. GOSPODARCZYM !!! Podwyżki mniejsze czy większe mają wpływ na żywot gospodarczy i finansowy rodzin lub poszczególnych ludzi indywidualnie. Niech ktoś uzasadni dlaczego jedni mogą dostać 1000 zł / miesiąc a emerytom by zamknąć gęby daje się 1000 brutto raz? Przecież to środowisko ma 2 miesiące wakacji, przerwę noworoczną, ferie zimowe, wszystkie święta wolne, zamiast uczyć odsyłają na korepetycje, za co te podwyżki? w tym zawodzie powinno rozliczać się za wyniki, a te są wymierne, np. ilość młodych którzy dostali się do szkol średnich itd. Dlaczego pieniądze podatników mają być dawane za brak wyników - nieznajomość tabliczki mnożenia w szkole wyższej! Widziałem ten reportaż. 10:59, 03.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarioMario

5 16

Emeryt, Ty jesteś *%#)!& czy zapomniałeś wziąć leków. Kto ci naopowiadal o 2 miesiącach wakacji? A ja myślę że każda wizyta u lekarza powinna być płatna symboliczne 5 zł żeby emeryci chodzili do lekarza jak potrzebują porady a nie pogadać. No i co ty na to? 20:13, 03.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

emerytemeryt

12 3

"Mario", jak na nauczyciela masz bardzo bogaty słownik, szkoda, że, go system usuwa. Jestem ZA, jak najbardziej ZA! Jestem tylko ciekaw, czy jak ciebie dopadną choróbska, a uwierz mi żyję już kilkanaście wiosenek i widziałem lata temu jak zdrowy, świetna sylwetka, Pan nauczyciel WF w dwa lata zamienił się przepraszam, że tak napiszę, we wrak człowieka, a zaczęło się od niedoleczonej grypy. Męczył się z 8 lat, Każdy wcześniej czy później w dzisiejszym świecie zaczyna chorować Jedno są tzw. hipochondrykami i do lekarzy chodzą często inni jakby mogli nie chodziliby wcale, np. ja chodziłem cale życie tylko na okresowe z przymusu badania i raz na kilka lat prywatnie do stomatologa. I jak ten nauczyciel nagle po niezawinionej przeze mnie stłuczce zawalik i lekarz częściej, jak nie wizyta to po receptę. Wierz mi ciebie też czekają wizyty, a że widać, ze jesteś dziś zarozumiały i butny to po 50-ce będziesz hipochondrykiem plączącym nad sobą. Więcej szacunku do staruszków życzę bo gdyby nie oni i ich przodkowie dziś szprechalbyś bo niemiecku. 10:07, 04.04.2019


Pracujący na normalnPracujący na normaln

12 3

Mario, to policzmy ile nauczyciel ma wolnych dni w roku (wg mojej ostatniej rozmowy z nauczycielem z jednej gminy w pow. sochaczewskim. Też mówił, ze nie ma dwóch miesięcy wakacji, bo przychodzi jeszcze tydzień po końcu roku szkolnego no i musi (sic) przyjść ostatni tydzień sierpnia!!!
Wg powyższego: wakacje 6 tygodni, liczmy tydzień między Bożym Narodzeniem a Nowym rokiem, 2 tygodnie ferii, wszelki możliwe długie weekendy, godziny dyrektorskie itp. Masz dwa miesiące - do tego jedyny zawód, który ma wpisane roczne urlopy co ileś tam lat. Śmiech na sali. Taki nauczyciel, jak się potem zatrudni w prywatnej szkole, to płacze że się od nich tyle wymaga, że szok....
Poza tym mój rozmówca-nauczyciel przedstawiając mi swoją tragiczną sytuację finansową skarżył się, że przy tak beznadziejnych zarobkach musi dwa etety obskakiwać. I wyobraź sobie, ze czasem kończy pracę tak późno... jak ja na jednym normalnym etacie 42h / tydzień. Jaka kasa na łape z JEDNEGO biednego etatu nauczycielskiego w szkole w pow. sochaczewskim? Prawie 4 koła na łapkę. Drugi znajomy nauczyciel ma 4200 na łapkę za etat

Ocenę zostawiam pracującym na normalnych etatach. 12:12, 04.04.2019


MarioMario

4 9

@emeryt i @pracujacy normal - jesteście wspaniali i bardzo ale to bardzo mądrzy i doświadczeni życiowo. Najpierw dotego pracującego naormalnie. MIałem na studiach kolegę który wszędzie chodził o opowiadał jak łatwy kierunek studiów wybrał, że on się nie musi uczyć, bibliotekę to widział tylko przejeżdzając autobusem obok. Wszyscy mu wierzyli a później na każdym egzaminie poprawka i poprawka ale co naopowiadał to jego. Powiedz mi mój drogi co twój znajomy opowiada o radach w których uczestniczy, o wyjzadach z dziećmi i wywiadówkach? a może jest jednym z lepszych cwaniaczków którzy trafili do zawodu po znajomości i teraz "podnosi" poprzeczkę?
@emeryt - nie wiesz ile mam lat i co robię i tego od ciebie nie oczekuję. Widzę jednak że mam do czynienia z kimś kto mimo wieku na zerowe pojęcie o tym czym jest edukacja i jaką robotę w kształceniu dzieci mają nauczyciele a wysoki poziom edukacji to dokształcanie się nauczycieli. Dotąd dopuki nie zrozumiecie jaką wartość ma edukacja i jak podnosi poziom społeczeństaw nie warto z wami gadać. I jeszcze jedne: daruj sobie te niemieckie wycieczki... 14:19, 04.04.2019


Pracujący na normalnPracujący na normaln

11 2

Mario, nie bardzo rozumiem Twój żal, że z kolegą byliście na bylejakich studiach. Trudno mi to komentować i to nie mój problem, ale rozumiem, że masz zastrzeżenia do wykształcenia kolegi nauczyciela, o którego wypowiedziach pisałem? O sobie mówił, że to skandal, kiedy on, z takim wykształceniem, tyloma fakultetami takie "marne" pieniądze dostaje. Oczywiście każdy chce więcej zarabiać, ale myślę, że u większości ludzi są jakieś granice przyzwoitości dopasowane do realiów, a w przypadku żądań nauczycieli granica absurdu została osiągnięta.
Proszę też, nie denerwuj się na to co napisałem. Podkreślam - NIE JEST TO MOJA OPINIA - tylko fakty przytoczone z rozmowy z zaprzyjaźnionym nauczycielem. Wiem, że to co przytoczyłem nie pasuje do narracji strajkowej. Ale każdego dziwi, jak można dwa etaty nauczycielskie obskoczyć w trakcie ośmiu godzin pracy.
Co mój kolega jeszcze opowiadał? Żalił się że musi dodatkowe zajęcia prowadzić, bo to tamto i owamto. Pomyślałem, że faktycznie ma rację, że go szkoła wykorzystuje. Po dwudziestu minutach w trakcie rozmowy powiedział, że oczywiście za te dodatkowe zajęcia dostaje pieniądze.
Zdrowia :) 12:00, 05.04.2019


emerytemeryt

1 0

"Mario" dyskusja z tobą jest jak dyskusja z 4-literami w nocy! Nawet jak coś jest czarne i tak powiesz, że jest to białe ponieważ twojsza racja bardziej twojsza od racji kogoś innego ! Pojęcie edukacji ?! Jakoś ja po skończeniu każdej z uczelni spotykając się ze swoimi nauczycielami po latach nadal żywiłem do nich ogromny szacunek i uznanie za wkład pracy który włożyli w kształcenie takich jak ja oraz za ogromny wkład w wychowanie nas na ludzi razem z naszymi rodzicami i dziadkami, szacunek okazuję im także po ich śmierci zapalając choćby znicz na grobie. Czy dzisiejsi edukowani także będą miło wspominać tych co mają większy szacunek do 1000 zł niż do uczennic i uczniów? Przeczytałeś kilka książek które wbiły ci w makówkę definicję słowa "edukacja" - "E d u k a c j a (łac. educatio, 'wychowanie, wykształcenie') ? ogół procesów i oddziaływań, których celem jest zmienianie ludzi, przede wszystkim dzieci i młodzieży - stosownie do panujących w danym społeczeństwie ideałów i celów wychowawczych.", którą można znaleźć dziś w internecie i .... i co ci po tej definicji, po pojęciu edukacji? Jak zmieniają dziś młodych ludzi? Gdybym dziś był uczniem który zamiast mieć egzamin w normalnym terminie z powodu walki ich o mamonę znienawidziłbym każdego który postawił kasę nade mnie - CZŁOWIEKA, młodego, edukowanego człowieka ! JESZCZE JEDNO - cytuję: "... Dotąd dopuki nie zrozumiecie jaką wartość ma edukacja i jak podnosi poziom społeczeństaw ...." (zwracacie uwagę innym na błędy?! znajdź u siebie !) WARTOŚĆ ? JAKA WARTOŚĆ? DZISIEJSZY POZIOM EDUKACJI OBNIŻA POZIOM POLSKIEGO PRZYSZŁEGO DOROSŁEGO SPOŁECZEŃSTWA I JEST BLISKI POZIOMOWI ZEROWEMU. Wystarczy obejrzeć reportaż o znajomości przez studentów tabliczki mnożenia, może by zapytać o coś z fizyki, chemii, historii, a może geografii? Uuuu, pewnie za dużo na raz ! Masz rację "Mario" dopóki nie zrozumiesz, ze żadna szkoła to nie fabryka ani huta w której uczeń-młody człowiek to nie towar wymagający malej obróbki i pchamy dalej, ale to także przyszły nauczyciel - swoich dzieci, młodszych pracowników, bądź tak jak ten dziś strajkujący w przyszłości też nauczyciel-wychowawca. Jak ich edukują? mamona, mamona, mamona x 1000 mamona jest najważniejsza w trakcie ich egzaminów?
Hańba ! wieczna i dozgonna hańba tym którzy korzystają z pieniędzy podatników, a dzieci podatników mają za przedmioty nie młodych ludzi godnych szacunku, serca i poświecenia dla nich. HAŃBA ! JASZCZE TA PRZERAŻAJĄCA W STOSUNKU DO INNYCH ZAWODÓW LICZBA DODATKÓW ! - dodatek za wysługę lat, dodatek wynikający z pełnienia funkcji kierowniczej, dodatek funkcyjny dla opiekuna stażu, dodatek funkcyjny dla wychowawcy klasy, dodatek funkcyjny nauczyciela doradcy, dodatek funkcyjny nauczyciela konsultanta, dodatek za warunki pracy, dodatek za uciążliwość pracy, nagroda jubileuszowa, nagroda ze specjalnego funduszu nagród, dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej, dodatek motywacyjny, dodatkowe wynagrodzenie roczne, odprawy emerytalno-rentowe oraz odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy, wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw. - CO NA TO POLICJANCI, STRAŻACY, ŻOŁNIERZE, PIELĘGNIARKI, STRAŻNICY WIĘZIENNI, GÓRNICY, HUTNICY itd?
13:15, 08.04.2019


TripTrip

18 4

Nauczyciele nie walczą o podwyżki tylko o GODNOŚĆ zawodu nauczycielskiego :)))).
Ja tylko pytam kto im tę godność zajumał? Wychodzi z nauczycieli zwykła pazerność, że na tarczy stawiają dzieciaki. Kasy mało nie mają, mało to na pewno mają godzin na etacie, nie tyle co zwykły pracownik. Wszystko to jeszcze pozostałość komunistycznej karty nauczyciela... 12:15, 04.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EwaEwa

13 5

Szkoda gadać, ale nauczycielom się poprzewracało w niektórych miejscach. Szantaż dzieciakami to coś co nie pozwala mi mieć szacunku do tych ludzi. Jak można tak działać? Dzieciaki zamiast się uczyć spokojnie do egzaminów to tylko słyszą straszenia w tv, w klasach itp. A finansowo to nauczyciele wcale nie mają źle jak mówią. Moja siostra jest nauczycielem i za nauczycielski etat ma 3200 netto podstawy. 12:29, 04.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FanfanFanfan

12 5

Nauczyciele trochę przegieli z żadaniem podwyżki. Każdy by chciał podwyzke o tysiaka. 12:05, 05.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RealiaRealia

11 4

Ile wynosi średnie wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli od 1 stycznia 2019 roku? Jest ono ustawowo gwarantowane dla grup nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego i wynosi od 3 045 zł dla stażysty do 5 603 zł brutto.
Jakie dodatki wchodzą w skład wynagrodzenia dla nauczycieli?

Dodatki dla nauczycieli:
dodatek za wysługę lat
dodatek wynikający z pełnienia funkcji kierowniczej
dodatek funkcyjny dla opiekuna stażu
dodatek funkcyjny dla wychowawcy klasy
dodatek funkcyjny nauczyciela doradcy
dodatek funkcyjny nauczyciela konsultanta
dodatek za warunki pracy
dodatek za uciążliwość pracy
nagroda jubileuszowa
nagroda ze specjalnego funduszu nagród
dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej
dodatek motywacyjny
dodatkowe wynagrodzenie roczne
odprawy emerytalno-rentowe oraz odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy
wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw.

Kto ma w swojej pracy tak długą listę dodatków niech się wpisuje, zobaczymy jakie jeszcze zawody są tak uprzywilejowane. 12:24, 05.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z ostatniej chwiliZ ostatniej chwili

12 4

Dla Broniarza z ZNP i jego kolesi taka propozycja to za mało:

Etat - 22 godz. nauczyciela dyplomowanego: w 2020 r. - 6128 zł, 2021 r. - 6653 zł, 2022 r. - 7179 zł; 2023 r. - 7704 zł.

Etat - 24 godz. to: w 2020 r. - 6335 zł, 2021 r. - 7434 zł, 2022 r. - 7800 zł; 2023 r. - 8100 zł.

Oznacza to tyle, że w najniższej opcji (6128 zł) nauczyciel dostaje 70 zł brutto za godzinę. 12:46, 05.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Krzysztof PokoraKrzysztof Pokora

2 12

I teraz powoli zaczynam rozumieć dlaczego demagogia PIS-u cieszy się takim poparciem społecznym... Skoro ci nauczyciele są tacy leniwi i tacy źli to po co łożyć na nierobów, przestańmy posyłać dzieci po ustaniu obowiązku szkolnego do szkoły i pokażemy nygusom jak mało są wartościowi... 18:27, 05.04.2019


MikoMiko

10 0

Do "Krzysztof Pokora" - od kiedy fakty są demagogią? Uwielbiam takie ślepe podejście. To, że Broniarzowi nie odpowiada pensja dla dypl. nauczyciela na poziomie 8100 brutto to już absurd! Przeciez to wiecej niż obecna pensja posła. 13:45, 06.04.2019


emerytemeryt

1 0

Panie "Krzysztof Pokora", nazwisko w Sochaczewie jest ogólnie znane, a ja choć pana nie znam i po pańskim powyższym komentarzu nie mam ochoty pana poznać, nie interesuje mnie też jakie poglądy pan ma i jakie barwy partyjne reprezentuje, czy pan jest wszędzie zdrowy czy nie, ale w związku z w/w komentarzem mam tylko jedno jedyne pytanie. Panie szanowny czy mimo barw, wyznania, światopoglądu, potrafiłby pan rozmawiać z Kimś bez wskazań partyjnych?
Ja bezpartyjny cale życie, także bez-związkowiec, uważam tak jak napisałem w komentarzu pod wpisem "Mario" - STRAJK NAUCZYCIELI I WALKA KOSZTEM EGZAMINÓW UCZNIÓW TO ZNIEWAGA DLA TYCH UCZNIÓW ICH RODZICÓW I WSZYSTKICH POLEK I POLAKÓW KTÓRZY PŁACĄ PODATKI NA APANAŻE NAUCZYCIELSKIE , DLATEGO CAŁE TO ZNP POWINNO BYĆ ZDELEGALIZOWANE ! Zaś dlaczego szefo tego znp chce więcej proste - im więcej wydrapie tym więcej sam będzie miał tylko x 3 lub x 4 . 13:40, 08.04.2019


JokeJoke

0 0

W krótkich słowach - w *%#)!& się poprzewracało ! Porównajcie poziom edukacji w szkole 20 lat wstecz i teraz. 07:46, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%