Oszuści podali się za pracowników banku i przekonali, że środki zgromadzone na koncie mieszkańca powiatu sochaczewskiego są zagrożone. Wyłudzili sześciocyfrowy kod, co skończyło się utratą kilku tysięcy złotych. Ponownie apelujemy o ostrożność. Jeśli ktoś przedstawia się jako pracownik banku, przedstawiciel służb lub innych instytucji, nie oznacza to, że w rzeczywistości nim jest.
W ubiegłym tygodniu do mieszkańca powiatu sochaczewskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował, że jest z działu bezpieczeństwa i może pomóc w zabezpieczeniu konta, ponieważ zgromadzone na nim środki są zagrożone. Sochaczewianin rozmawiał także z innymi osobami, które miały pomóc uchronić pieniądze przed oszustami. W tym czasie na jego numer przychodziły sms-y z potwierdzeniem, że rozmawia z pracownikiem banku.
„Pracownicy banku” pytali o zgromadzone środki na koncie i poprowadzili rozmowę w taki sposób, że mężczyzna wygenerował w aplikacji mobilnej sześciocyfrowy kod umożliwiający szybkie płatności lub wypłatę środków w bankomacie. Po podaniu kodu rozmowa zakończyła się, a numery z których dzwoniono były nieaktywne.
Mieszkaniec powiatu sochaczewskiego zadzwonił na numer infolinii swojego banku i dowiedział się, że został oszukany, a z jego konta wypłacono kilka tysięcy złotych. Oszuści w jednej z wiadomości namawiali do zainstalowania aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do urządzenia.
Policjanci z Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją przypominają! Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:
Kolejny raz przypominamy, że za bezpieczeństwo pieniędzy zgromadzonych w banku odpowiada bank. Żaden z pracowników nie będzie do was dzwonił, żebyście ratowali swoje pieniądze.
st. asp. Agnieszka Dzik
Poinformowany!15:44, 24.09.2024
0 0
Skąd wiedzieli o zgromadzonych środkach!dlaczego policja nie przesłuchuje pracowników banków!oni współpracują z oszustami,tam pracują ich konkubiny! 15:44, 24.09.2024