Od 1 lutego 2020 roku nową sekretarz gminy Nowa Sucha została Anna Zatorska-Janiak. Stanowisko to wcześniej pełniła Hanna Frankowska-Wojda – wieloletnia sekretarz naszej gminy, która w styczniu tego roku przeszła na zasłużoną emeryturę.
Anna Zatorska-Janiak jest absolwentką studiów magisterskich Wydziału Filologicznego na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu administracji publicznej, samorządu terytorialnego, zarządzenia oświatą oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu administracji samorządowej.
Posiada duże doświadczenie w pracy samorządowca, ponieważ całe swoje życie zawodowe spędziła w Urzędzie Gminy Nowa Sucha, w którym pracuje od września 2004 roku, czyli od ponad 15 lat. Zaczynała od Referatu Finansowego, w którym zajmowała się podatkami. Następnie pracowała w Gminnym Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół, gdzie zajmowała się sprawami związanymi z oświatą. W tym samym czasie była również koordynatorem kilku projektów ze środków zewnętrznych, w tym unijnych, które były realizowane we wszystkich naszych szkołach, a także z których zostało utworzone nasze przedszkole. Następnie objęła funkcję Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego Nowa Sucha, a więc zajmowała się wszelkimi sprawami związanymi z USC, udzielaniem ślubów, sporządzaniem aktów, a także dowodami osobistymi i innymi sprawami obywatelskimi. W swojej pracy zawodowej była również zaangażowana w takie tematy jak Spis Rolny, Spis Ludności i Mieszkań, wybory, redagowanie strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej.
Dzięki tak szerokiemu doświadczeniu poznała specyfikę pracy samorządowej, zyskując jednocześnie gruntowne, merytoryczne przygotowanie do objęcia roli sekretarza. Zna specyfikę naszego urzędu, pracowników, a także potrzeby lokalnej społeczności.
Przez wszystkie lata swojej pracy zawodowej bardzo dobrze wywiązywała się swoich obowiązków i zadań, które otrzymywała. Jest osobą odpowiedzialną, sumienną, samodzielną, interesantom dała się poznać jako osoba, która chętnie służy pomocą i jest życzliwa. Od urodzenia jest również mieszkanką naszej gminy, a więc jest z nią silnie związana.
Stanowisko sekretarza w jednostce samorządu terytorialnego jest bardzo ważnym i odpowiedzialnym stanowiskiem. Obowiązki sekretarza wynikają zarówno z ustaw, ale także wewnętrznych upoważnień, pełnomocnictw, specyfiki i potrzeb urzędu. Są to wszelkie kwestie i sprawy związane z organizacją pracy urzędu, strukturą organizacyjną, nadzorem nad sprawnym działaniem, regulaminami, polityką kadrową, koordynacją obiegu dokumentów oraz działaniami podejmowanymi przez poszczególne komórki organizacyjne, służbą przygotowawczą, kontrolą zarządczą, prowadzeniem archiwum zakładowego, organizacją i przebiegiem wyborów oraz spisów. W gminie Nowa Sucha sekretarz zastępuje też wójta na czas jego nieobecności.