- 12-14 milionów złotych. Tyle nasi sponsorzy musieliby zapłacić, a to oznacza, że opłaca im się inwestować w nasz klub - mówi o generowanym przez klub ekwiwalencie reklamowym prezes Robert Małolepszy. Wyniki z ostatnich 4 lat robią wrażenie. W sobotę 15 marca Orlen Orkan Sochaczew zagra pierwszy mecz rundy rewanżowej. Kibice już zacierają ręce. Drużyna Macieja Brażuka i Tomasza Malesy wyjedzie do Sopotu na mecz z Energą Ogniwem.
W Magazynie Sportowym Radia Sochaczew w minioną środę 12 marca gościli prezes Robert Małolepszy oraz trener pierwszej drużyny Maciej Brażuk. Początek sportowej "wiosny" to dobry czas na zapowiedzi, podsumowania i sprawozdania. Poza budowaniem mocnej drużyny odnoszącej sukcesy Orlen Orkan Sochaczew to także coraz silniejsza marka przyciągająca sponsorów i inspirująca całe rozgrywki Ekstraligi.
Czysty zysk. 7 milionów ekwiwalentu w pół roku. 12-14 milionów w 2024
Tyle pieniędzy należałoby wydać, żeby otrzymać promocję i medialną obecność na poziomie Orlen Orkana Sochaczew w 2024 roku. Trzeba przyznać, że te dane robią wrażenie. Szczegóły wyjaśnia prezes klubu.
- Mamy bardzo precyzyjne dane za okres grudzień 2023 - lipiec 2024, czyli pierwsze półrocze 2024 roku. Za chwilę pojawi się szczegółowy wynik za drugie półrocze, ale to mniej więcej będzie taka sama kwota. W tym pierwszym półroczu wypracowaliśmy 7 milionów złotych. Tu są nasi sponsorzy, tam jest też Radio Sochaczew. Możemy zakładać bardzo bezpiecznie, że te nasze działania marketingowe i promocyjne zamykają się kwotą 12-14 milionów złotych. Tyle nasi sponsorzy musieliby zapłacić, a to oznacza, że opłaca im się inwestować w nasz klub -
- tłumaczy Robert Małolepszy, prezes Orlen Orkana Sochaczew, który wyjaśnia także metodę badawczą.
- Sponsor dając nam pieniądze otrzymuje od nas świadczenia reklamowe, jak logo na koszulce, w której dziś na przykład jest trener, bandy reklamowe, Facebook, Internet, artykuły prasowe, nazwa sponsora tytularnego w nazwie klubu i potem wyspecjalizowana firma to liczy. Ta firma nazywa się Pentagon Research i pracuje dla największych klubów, lig i nie tylko. Ta firma bada, ile nasz potencjalny sponsor musiałby wydać w mediach, by zapewnić sobie taki poziom reklamy, jaki my zapewniliśmy naszymi działaniami -
Co ciekawe ekwiwalent reklamowy wypracowany przez Orkan w 2021 roku wynosił 8 milionów złotych. Konsekwentna praca, plan i strategia przynoszą efekty. Dziś Orkan to czołowy sochaczewski brand, który na swoim koncie w ostatnich 4 latach zapisał 2 brązowe i 2 złote medale Mistrzostw Polski. Liczby nie kłamią.
Orkan z Ogniwem w Sopocie na początek
Co jest kluczem do budowania silnej drużyny? Okazuje się, że zaufanie. Zaufanie do siebie, do sztabu szkoleniowego, do całego procesu. Kluczowy jest także dobór zawodników i ich zaangażowanie.
- Te nazwiska Piotrek Karpiński, Artur Fursenko i wcześniej dobierani zawodnicy, to wszystko ma się składać na to, żeby tworzyć drużynę. Wszyscy zawodnicy muszą być podobni charakterologicznie i mieć te dobre cechy. Musimy tworzyć drużynę, rodzinę, która w dużym stopniu lubi ze sobą przebywać, trenować, a także spędzać czas poza boiskiem. To nam daje gwarancję, że każdemu z nich zależy -
- mówi trener Maciej Brażuk.
Na początek rundy rewanżowej kibice Orkana otrzymują hit nad hity. Drużyna Macieja Brażuka w sobotę 15 marca zagra w Sopocie z Ogniwem. Ten mecz odbędzie się o 16:00 na Stadionie im. W. Hodury przy ul. Jana z Kolna 18. W sobotę sochaczewska ekipa mistrzów Polski będzie mieć na koncie aż 503 dni bez porażki. Niech ten licznik się nie zatrzymuje.
Rozmowa dostępna na głównej stronie Radia Sochaczew, a także w zakładce SPORT.
korek08:01, 13.03.2025
a gdzie mozna znaleźć szczegółowe wyliczenie tego marketingowego bełkotu ?
przecież to może napisać każdy - sa na to faktyczne liczby czy to tylko fasmantagorie pana prezesa Małolepszego? gdzie mozna znaleźć raporty finansowego klubu - czy sa dostępne sponsorom czyli miastu Sochaczew a jesli tak to prośba do burmistrza o publikacje.
Qaz14:16, 13.03.2025
Po tym jak widziałem negatywne komentarze pod artykułami o sukcesach dzieci w różnych dyscyplinach sportu to już mnie nic tu nie dziwi. Sochaczewskie miernoty nie mogą znieść, jak komuś się udaje coś robić. Do tego wszędzie widzą złodziejstwo, bo sami chcieliby kraść, ale nie mają jak. I tak projektują na innych.
Piotrek 21:34, 13.03.2025
Gdzie są te pieniądze?? Jeszcze od miasta dostajecie dotację..
do debila06:32, 14.03.2025
to nie znaczy, że orkan ma te pieniądze, tylko że taka jest wartośc obecnosci orkana w mediach. Najepierw to sie doucz, a potem wypowiadaj. Jak miasto daje orkanowi 360 tys to dostaje promocje za 2 miliony złotych. zapytaj sie lepiej piłkarzy co dostają 177 tysięcy, co zrobili za te pieniądze. i nie badź *%#)!& i ignorantem.
korek10:17, 14.03.2025
kto to wyliczył i w jaki sposób? koledzy pana prezesa? przecież to moze napisać kazdy - opublikujcie wyniki tych badań z nazwą firmy badawczej itp.. to może ktoś uwierzy a tak to możecie napisać ze za chwile spaceX poleci szukać sponsorów na Marsa z prezesem Małolepszym na pokładzie
a inna sprawa ze art. mocno przedwcześnie bo 1 kwietnia za ponad dwa tygodnie
Do korka13:28, 14.03.2025
Nazwe firmy, ktora zrobila raport masz w tekscie: Pentagon Reaserch. Ale to trzeba umieć czytać ze zrozumieniem i nie być miernym trolem, co ma pretensje do innych że żyją.
korek12:46, 15.03.2025
ok, to czy mozna opublikowac wyniki badań ?
2 3
przecież robi te badania firma zewnetrzna matole. to co by mieli fantazjowac. czytaj ze zrozumieniuem. mają peirwsze polrocze.
4 1
to gdzie można zobaczyć owe badanie? czy to pan Małolepszy pisał sam na kolanie?