Zamknij
REKLAMA

Każdy ruch jest na wagę złota. Jak ćwiczyć w domu?

11:49, 26.03.2020 | B.S
Skomentuj
REKLAMA

- Ruszajmy się. Każdy ruch jest na wagę złota - apelował na antenie Radia Sochaczew Emanuel Zimny, nauczyciel wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej nr 7 i trener. W związku z epidemią koronawirusa od 12 marca odwołano wiele wydarzeń, a sekcje sportowe zawiesiły swoją działalność. Dziś wiemy, że ta przerwa potrwa zdecydowanie dłużej. Jak ćwiczyć w domu? 

- Sport to na pewno relaks i poprawa samopoczucia. Ruch w każdej postaci pobudza endorfiny. Dzięki temu na pewno mamy trochę inne samopoczucie. To bardzo ważne zwłaszcza, gdy jest się na przykład uczniem. odpowiedni nastrój sprzyja też nauce. Co do wychodzenia na dwór oczywiście ważne jest, żebyśmy sport uprawiali sami, a nie gromadzili się - tłumaczy Emanuel Zimny, nauczyciel i trener. 

Dziś wiemy także o obostrzeniach związanych z poruszaniem się. Choć aktywność sportowa jest dopuszczona to warto pamiętać o zasadach bezpieczeństwa i zachowaniu wymaganej odległości od innych osób. Na dworze można przebywać w grupach maksymalnie dwuosobowych. 

Jakie ćwiczenia warto wykonywać w domu, żeby podtrzymać sprawność i poprawić odporność?

- Warto wybierać proste ćwiczenia, odpowiednie dla każdej grupy wiekowej, jak ćwiczenia równoważne typu skłon, jaskółka, stanie na jednej nodze i wymachy rękoma. To są te najprostsze formy aktywności ruchowej - tłumaczy trener Emanuel Zimny. - To co ja wybieram to nożyce pionowe, poziome, pompki, brzuszki, ważne są także przysiady, które wykonuję na jednej nodze, wykroki i zakroki. 

Ćwiczenia do wykonania w domu:

1. Skłony tułowia

2. Jaskółka - pochyl tułów do przodu i jednocześnie wyciągnij jedną nogę do tyłu

3. Nożyce - poziome i pionowe wymachy nóg

4. Wykroki

5. Wymachy rękoma

6. Pompki

7. Brzuszki

- Japończycy wyliczyli, że żeby człowiek był sprawny i mógł normalnie funkcjonować to na co dzień powinien wykonywać przynajmniej 10 tysięcy kroków dziennie. Staram się trzymać tej reguły. Jeśli jesteśmy starsi, poruszamy się mniej czy siedzimy tylko w domu, przy książkach i jakiejś pracy, nie ruszamy się to nie wykonamy nawet tysiąca kroków. Warto o tym pamiętać - dodaje trener Emanuel Zimny. 

Emanuel Zimny jest nauczycielem wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej nr 7 w Sochaczewie. To także trener lekkiej atletyki w Klubie Maratończyka "Aktywni" Sochaczew oraz trener przygotowania fizycznego w KS Bzura Chodaków. Czynnie startuje w kategorii Masters. 

Pełny wywiad i Magazyn Sportowy dostępny w na stronie Radia Sochaczew

Foto: Emanuel Zimny

(B.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz