Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie poinformowała Wójta Gminy Sochaczew, Dariusza Krupę, o postępie prac nad opracowaniem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla inwestycji drogowej pn. „Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (OAW), odcinek od S10 (bez węzła) do DK92 (z węzłem) oraz odcinek DK92 (bez węzła) do S7 (z węzłem)”.
W związku z pojawieniem się propozycji wariantów przebiegu trasy S50, w Gminie Sochaczew rozpoczęto rozmowy i przygotowania do konsultacji społecznych. Najwięcej uwagi poświęcono miejscowościom: Jeżówka, Andrzejów Duranowski oraz Bielice, gdzie, jak wynika z przekazanych informacji, przebiega odcinek trasy ingerujący najbardziej w zabudowę mieszkaniową.
Tuż po świętach wielkanocnych planowane są spotkania informacyjne, podczas których mieszkańcy będą mogli zapoznać się z pełnymi mapami planowanych przebiegów trasy oraz wyrazić swoje opinie i wątpliwości. Informacje o terminach i miejscach spotkań będą publikowane na stronie internetowej Gminy Sochaczew, w mediach społecznościowych oraz w lokalnej prasie.
Obecnie trwa analiza przekazanych przez samorządy wariantów przebiegu OAW. Warianty są projektowane w równym stopniu szczegółowości i mogą ulec dalszym zmianom. W II połowie 2025 roku, po ustaleniu przebiegu wszystkich wariantów trasy, planowana jest organizacja spotkań informacyjnych z mieszkańcami gmin, przez które przebiegać mają rozpatrywane warianty OAW. Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dotyczy obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, odcinek od S10 (bez węzła) do DK92 (z węzłem) oraz "Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej", odcinek od DK92 (bez węzła) do S7 (z węzłem).
Odpowiadając na pismo z 6.05.2025 r. w sprawie wariantu 4 projektowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW), Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie dziękuje za przekazanie opinii w sprawie. Jednocześnie potwierdzamy, że nadal trwają prace związane z opracowywaniem Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STES) dla ww. inwestycji drogowej. Otrzymane informacje zostają włączone do analiz prowadzonych przez Biuro Projektowe TRAKT w ramach STEŚ. Zaznaczamy, że obecnie nie został jeszcze wskazany wariant preferowany przebiegu OAW w ciągu drogi ekspresowej S50 i autostrady A50. Wszystkie warianty OAW projektowane są w jednakowym stopniu szczegółowości. Warianty OAW są obecnie analizowane i uszczegóławiane i mogą jeszcze ulegać zmianom. W zakresie spotkania z mieszkańcami informujemy, że w II połowie 2025 roku, po ustaleniu przebiegu wszystkich wariantów trasy, przewidujemy zorganizowanie akcji informacyjnej dla tego odcinka OAW, w gminach przecinanych przez projektowane warianty OAW -
- napisał Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie Jarosław Wąsowski.
Przekazujemy zdjęcie pisma opublikowane przez Urząd Gminy Sochaczew (redakcja):
Wójt Gminy Sochaczew Dariusz Krupa apelował o spokój i rozwagę. Podkreślił, że gmina otrzymała mapy z opóźnieniem, co ograniczyło czas na rzetelne poinformowanie mieszkańców.„To jest projekt, skupmy się na spotkaniach z mieszkańcami i po tych rozmowach będziemy podejmować dalsze decyzje.
Każdy teren jest dla nas bardzo ważny. Przedstawiam Państwu to, co otrzymałem, i na bieżąco będziemy informować mieszkańców –
- mówił wójt.
Radny Sławomir Zieliński, zauważył, że obecny plan nie wyznacza przebiegu trasy DK 50 w rejonie Żdżarowa i miejscowości Kąty, gdzie mieszkańcy pytają często o ten obszar. Zaznaczył, że na obecnym etapie nie ma jeszcze żadnych wiążących decyzji co do przebiegu trasy:
Chciałbym uspokoić mieszkańców – nie mamy żadnych informacji o konkretnym przebiegu trasy –
-podkreślił.
Z załączonej mapy nie wynika, że projekt zakłada przebieg trasy jedynie do ronda na Łowicz.
Przewodniczący Rady Gminy Wiesław Skóra zwrócił uwagę na szczególnie trudną sytuację Andrzejowa Duranowskiego, gdzie jeden z wariantów ingeruje w nowe inwestycje. Podkreślił jednocześnie, że obecny etap prac to czas na rozmowy i negocjacje.
Oryginalne mapy z propozycjami przebiegu trasy S50 są dostępne w Urzędzie Gminy Sochaczew dla wszystkich zainteresowanych mieszkańców.
Na obecnym etapie gmina nie dysponuje ostatecznymi decyzjami w sprawie przebiegu trasy S50 – mowa jedynie o wstępnych propozycjach. Podkreślamy, że kluczowa będzie opinia mieszkańców, dlatego planowane są spotkania konsultacyjne. Samorząd deklaruje pełną transparentność i otwartość na dialog oraz informowanie o postępach kolejnych etapów prac nad wariantami. To dopiero początek drogi, na której każdy głos ma znaczenie.
Gmina Sochaczew będzie na bieżąco informować o dalszych etapach prac i terminach planowanych konsultacji.
2 0
Gmina i sołtys chcą walczyć z machiną polskich urzędników?
Żarty jakieś prawi wójt.