Nie jest dobrze w Zakładzie Komunikacji Miejskiej w Sochaczewie. Brakuje czterech kierowców, a jeździ już kto może. - Robimy cuda, żeby zabezpieczyć linie komunikacji miejskiej – mówi dyrektor ZKM-u Beata Furman.
Braki w kadrze, przede wszystkim wśród kierowców, w Zakładzie Komunikacji Miejskiej w Sochaczewie są sygnalizowane od dłuższego czasu. Niestety, sytuacja się zaostrza, co jasno i wyraźnie zakomunikowała podczas ostatniej sesji rady miasta dyrektor ZKM-u Beata Furman.
- Brakuje nam w tej chwili czterech kierowców. Robimy cuda, żeby zabezpieczyć linie komunikacji miejskiej. Rozporządzenia, które weszły, ustawy wyższego rzędu są niezależne od nas. Brakuje nam w tej chwili 400 tysięcy na same wynagrodzenia dla kierowców oraz pozostałych pracowników. Z drugiej strony mamy nadzieję, że zwiększenie zasadniczego wynagrodzenia ułatwi nam pozyskanie kierowców. Bo w tej chwili nie mamy już wolnych mocy przerobowych. Żeby zabezpieczyć linie komunikacji miejskiej, autobusami jeżdżą także pracownicy grupy drogowej. Trzech kierowców odeszło na emerytury pomostowe, ponieważ ukończyli 60 lat. Zgodnie z przepisami, oni nie mogą już u nas pracować jako kierowcy. Musimy zatem pozyskać nowych, a dodam, że nie jesteśmy konkurencyjni na rynku.
Dodajmy, że podczas ostatniej sesji zabezpieczono dla ZKM-u 400 tysięcy złotych na wynagrodzenia, ale jednostka musi pozyskać kolejne 400 tysięcy, by zabezpieczyć swoje funkcjonowanie do końca roku.
[ZT]77860[/ZT]
Mirek15:52, 09.09.2024
Zmiana dyrektor i kierownictwa ,ustawienie ludzi związanych z transportem i układaniem rozkładów pod pasażerów pod godziny wracających z pracy pociągami i szkoły ,a nie darmowe przejazdy i puste przeloty za innymi autobusami ,a nie mianowania przez Osieckiego księgowa dyrektorem,tu trzeba kogoś z jajami,to samo ZWIK i ZGK ,konkursy na dyrektorów ,a do tego powinni radni opozycjii ściągnąć kontrole do tych zakładów i wyjaśnić jak poprzednia władza pilnowała jednostek podległych i jak dalej będą dyrektorzy i prezesi pobierać zawrotne pensje za nic nie robienie ,a zakłady w rozsypkach wystarczy porozmawiać z pracownikami ,gdzie leży prawda,bo tylko liczy się kasa a reszta jakoś to będzie miasto da ,a miasto żyje z podatków i pensjii i zysków pracowników fizycznych a nie siedzeniem za biurkiem ,a o biurokracji to szkoda słów prywatni zatrudniają po kilkadziesiąt kierowców i tirowców ,ale tylu umysłowychnikt nie utrzymuje na sztyki jak w urzędzie ,czy zakładach podlegających pod urząd.Oddać w prywatne ręce i po kłopocie ,prywatny pokaże Wam jakie będą zyski ,tylko trzeba głowy do myślenia.
mieszkaniec miasta15:53, 09.09.2024
Mamy płakać? Komunikacja miejska nigdy nie była dochodowa, zawsze jechała na stracie! tak jest w każdym mieście, wiadomo to od lat, więc o co biega?
Propozycja18:45, 09.09.2024
Jest taka propozycja, aby wyższej kadrze zarządzającej w jednostkach samorządowych i UM zredukować wynagrodzenia do najniższej krajowej.
Jo21:09, 09.09.2024
Tak to jest jak wozi się powietrze.
Tylko prawda22:29, 09.09.2024
Jak kierowca będzie zarabiał pół pensji prezes to na pewno nie będzie braków kadrowych.
Sylwia C.03:51, 10.09.2024
Dla mnie cały ZKM jest do kasacji. Częstotliwość kursowania autobusów jest żenująca. Masakra!
Jadzia 17:18, 10.09.2024
Taksówki jeżdżą szybciej i drożej. Tylko ludzi starszych na to nie stać.
Księgowa do biura ra04:46, 10.09.2024
Tak to jest jak księgowa bierze się za zarządzanie transportem. Księgowa powinna być księgową a na jej miejsce powinien przyjść człowiek z wykształceniem logistycznym w transporcie. Ale u nas zawsze wszystko jest na głowie. Praca po znajomościach, układy i układziki i brak wykfalifikowanej kadry.
Beata 17:23, 10.09.2024
A co tu się transportuje? Komunikacja miejska to nie firma transportowa. Za takie pieniądze na to stanowisko można szukać w nieskończoność.
Do beata03:55, 11.09.2024
Logistyka to słowo kluczowe w mojej wypowiedzi. Logistyka transportowa to nie jest przewóz towarów. To jest min. zarządzanie taborem pojazdów, optymalizowanie tras pod kątem efektywności, wydajności, opłacalności itp. Logistyka to szereg działań o których księgowa nie ma pojęcia. Ale u nas w miejskich czy państwowych przedsiębiorstwach zatrudnia się jak za komuny. Nieważne są kwalifikacje tylko kto jest z jakiego klucza partyjnego.
Do beata04:22, 11.09.2024
Aby wszystko zaczęło układać się w zkm to należy dobrze rozpisać rozkłady jazdy, które od dekad są bolączką dla mieszkańców co też przekłada się na przychód zkm.
Rozkład powinien posiadać 3 grupy docelowe i linie autobusowe powinny być zaplanowane pod te grupy.
1 grupa: zakłady pracy na terenie miasta i powiatu.
2 grupa: szkoły na terenie miasta i powiatu.
3 grupa: dworzec PKP.
I pod takie grupy powinny być ustawiane dedykowane linie autobusowe.
Trudno zrobić? Nie da się? Jasne że się nie da bo w zkm nie ma wykwalifikowanej kadry w tym kierunku. Za to są osoby, które pomimo porażki na swoich stanowiskach pobierają sowie premie.
Do beata04:38, 11.09.2024
I jeszcze twierdzisz, że zkm nie jest firmą transportową. A jaki jest kod PKD wpisany w KRS ? Przewóz osób też jest działalnością transportową. I właśnie pokazałaś poziom osób zatrudnionych w zkm bo po twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś tam zatrudniona.
Beata16:40, 12.09.2024
Zbieżność imienia mojego z dyrektorem. Nie jestem zatrudniona ale widzę mądralo że Ty się tam szykujesz. Czyżby zwolnienie lekarskie sir kończy i trzeba zacząć szukać pracy?
Do beata23:23, 12.09.2024
Gdy ktoś nie ma nic mądrego do powiedzenia to stosuje inwektywy przeciwko swojemu rozmówcy. Widać, że trafiłem w czóły punkt śmietanki zatrudnionej w biurze zkm.
Gdybym miał się tam wybierać to musiałbym zgromadzić i wziąć ze sobą odpowiednich ludzi, wykształconych i doświadczonych w logistyce transportowej. 1 osoba w tym chlewiku nic nie zrobi.
Do beata23:49, 12.09.2024
I ciekaw jestem kto będzie poddany mobingowi po powrocie z zwolnienia lekarskiego. Bo zdaje się, że myślisz o konkretnej osobie czytając moje komentarze.🤣 poczytaj opinie w google to zobaczysz co ludzie myślą o was i to od wielu, wielu lat🤣
sochaczewianin12:57, 10.09.2024
pani ksiegowa zostala dyrektorem zeby dalej utajniac nieprawidlowosci i przekrety wczesniejsze jej z bylym dyrektorem. zwiazkowcy podobno informowali ratusz o zlym zarzadzaniu zkm-em. o dziwnych przetargach na zakup prawie zlomowych autobusow. burmistrzowie wrzystkie sygnaly ignorowali. PYTANIE DLACZEGO? prawdopodobnie nowy dyrektor przeprowadzilby audyt w firmie.I TEGO WRZYSCY SIE BALI.prawie 40 lat kierowcy nie mieli swoich toalet. BIEGALI JAK LUMPY PO KRZAKACH.i co dziwne burmistrz informowany o tym przez 4 lata nie zrobil nic. tak sie szanowalo kierowcow. a dzisiaj ta sama wladza w zkm mowi o braku pracownikow? to tak smieszne az hamskie.
korek19:46, 10.09.2024
stan i jakość ZKM najlepiej oddaje i tłumaczy nazwisko pani dyrektor, Osiecki chyba dla żartu tak zrobił nominując te panią.
0 0
Świetna propozycja. Do gazu najlepiej ich wsadzić a jak będziesz chciał coś załatwić w urzędzie to odbijesz się od drzwi.