Zamknij

Zofia Berent: naszą złotą rączką jest pan Zdzisiu

15:51, 31.01.2024 Aktualizacja: 14:37, 01.02.2024
Skomentuj

Z początkiem roku sochaczewscy seniorzy mają możliwość skorzystania z bezpłatnych usług „złotej rączki”. Projekt, który doczekał się realizacji w ramach Sochaczewskiego Budżetu Obywatelskiego koordynuje Centrum Usług Społecznych. Projekt potrwa do końca roku, ale być może doczeka się kontynuacji. Wiemy już, kto będzie sochaczewską "złotą rączką". 

Projekt jest skierowany do osób w wieku 70+, do osób niepełnosprawnych i samotnych. W jego ramach wymienione osoby mogą skorzystać z nieodpłatnej pomocy w naprawieniu usterek.

- Mowa o drobnych naprawach. Nie mylmy tego z remontami mieszkań, usługami gospodarczymi tj. mycie okien itp. Takie usługi też wykonujemy, ale w ramach innych projektów usług opiekuńczych. Złota rączka pomoże natomiast przy naprawie drzwi, zamka, podłączy telewizor, pomoże uruchomić telefon lub naprawi cieknący kran. Ogłosiliśmy nabór na to stanowisko, efektem czego „złotą rączką” w Sochaczewie będzie pan Zdzisiu –

- mówi Zofia Berent, dyrektor CUS w Sochaczewie.

Powstał regulamin projektu. Widnieje tam m.in. zapis, dotyczący kosztów.

- Jeśli zakup danego przedmiotu, potrzebnego do przeprowadzenia naprawy kosztuje do 50 zł, środki te pokrywane są z budżetu miasta. Pozwolą one na zakup przewodu, uszczelki i innych drobnych rzeczy. Jeśli zakup jest droższy, 50 zł dokłada miasto, a pozostałą kwotę – senior. Tu przykład kostki do naprawy żyrandola, która może być zakupiona w ramach projektu, jeśli jednak senior chciałby wymienić żyrandol na nowy, kupuje go sam lub prosi o zakup „złotą rączkę” i płaci za sprawunek.

Pan Zdzisław został wyposażony w odpowiednie narzędzia i już reperuje.

- Mamy kilka zgłoszeń. Z tych wykonanych, lub w trakcie realizacji, to naprawa rolet w oknie podłączenie żyrandola, naprawa drzwi i zamka –

- wymienia Zofia Berent. Z usług jak do tej pory skorzystały osoby starsze i samotne.

Należy mieć na uwadze, że „złota rączka” nie działa w formie „pogotowia”. Na wykonanie usługi trzeba będzie nieco zaczekać.

- Zapotrzebowanie na daną usługę można zgłaszać do CUS w Sochaczewie, osobiście czy telefonicznie na nr 46 863 14 81 wew. 300. Po zgłoszeniu usterki nasi pracownicy zbierają informacje, co jest potrzebne do naprawy. Czasem pojawi się pewnie konieczność zapoznania się z tematem przez pana Zdzisia na miejscu. Wtedy podczas spotkania zostanie ustalony termin naprawy. Nasze miasto jest duże, naprawy trzeba więc zaplanować, choć myślę, że w większości przypadków to będzie szybka usługa na rzecz naszych seniorów, bez weryfikacji dochodów itp. –

- mówi Zofia Berent.

Seniorzy powinni mieć na uwadze kilka ważnych informacji.

- Pan Zdzisio będzie posiadał identyfikator ze zdjęciem, pieczątką CUS i moją pieczątką. Tylko on będzie wykonywał te usługi. Uczulam, by seniorzy mieli to na uwadze. W razie wątpliwości, można zadzwonić do CUS w Sochaczewie –

- mówi Zofia Berent.

Jedna osoba może skorzystać z usługi raz na trzy miesiące. To dopiero początek projektu i czas pokaże czy zapotrzebowanie na wsparcie ze strony „złotej rączki” jest wystarczające.

- Przewidujemy, że takich usług możemy wykonać około 30 w ciągu miesiąca. Zobaczymy, jak to będzie funkcjonować i z czasem wyciągniemy wnioski – co ulepszyć, co zmienić czy realizować projekt dalej, czy nie –

- dodaje Zofia Berent.

Zachęcamy do informowania seniorów o możliwości skorzystania z nowej formy wsparcia.

(JL)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

jj

2 0

Oj Zofia emeryturka już dawno wzywa.

17:50, 31.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SylwesterSylwester

1 0

Komuna wkracza w kolejne obszary życia. Czas na panią Tereskę , która potrzyma samotnego za rękę , z naszych podatków.

09:39, 01.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dd

0 2

A dla mnie to świetny pomysł. Młodzi tego nie zrozumieją. A zawistni dają komentarze jak wyżej. Przewiduję pewne problemy - np. ciężko określić, co "podchodzi" pod drobną naprawę, więc może być sporo niewygodnych, roszczeniowych czy niepotrzebnych zgłoszeń. Ale może to będzie taki "telefon zaufania", dzięki któremu potrzebujący uzyska informacje pomocne w rozwiązaniu problemu? Pani Zofio - powodzenia.

12:09, 01.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%