31 października w Klasztorze w Niepokalanowie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Powiat Sochaczewski i gmina Teresin zawarły umowę dotyczącą budowy tunelu drogowego. To wyjątkowe wydarzenie nie tylko dla mieszkańców gminy Teresin, ale i całego powiatu. Budowa tunelu w ciągu drogi powiatowej zastąpi przejazd kolejowy z Paprotni do Teresina. Inwestycja wchodzi w kolejny znaczący etap, a ma zostać zakończona w 2025 roku. W wydarzeniu uczestniczyli samorządowcy reprezentujący powiat sochaczewski, miasto Sochaczew, a także gminę Teresin. Obecni byli również przedstawiciele PKP.
[FOTORELACJA]12045[/FOTORELACJA]
31 października w Klasztorze w Niepokalanowie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz starostwo powiatowe w Sochaczewie i gmina Teresin zawarły umowę dotyczącą budowy tunelu drogowego. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa na kolei oraz usprawni komunikację w Teresinie. Jeszcze w tym roku ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy zadania. Dokumentacja projektowa jest już gotowa. W wydarzeniu uczestniczył m.in. minister Maciej Małecki, który cieszy się, że mimo wielu trudności udaje się realizować kolejny etap tej ważnej inwestycji.
- Historyczny dzień nie tylko dla mieszkańców gminy Teresin, ale także dla pielgrzymów, którzy odwiedzają sanktuarium w Niepokalanowie. Dziś podpisaliśmy porozumienie, dzięki któremu będzie mogła wystartować długo wyczekiwana budowa tunelu pod torami w Niepokalanowie. Tory w Teresinie dzielą miejscowość na pół. Ruch pociągów i ich intensywność sprawia, że często są zamknięte szlabany, a kierowcy muszą długo czekać na przejazd. Dziś mam wielką satysfakcję, że kolejny etap udało się doprowadzić do końca. Liczę, że w czwartym kwartale tego roku będziemy mogli uruchomić przetarg i kolejne etapy pójdą już sprawnie. Wszyscy będziemy trzymali kciuki za tę inwestycję, bo to jest konkret dla naszych mieszkańców, który ułatwia życie nie tylko w gminie Teresin –
- dodaje minister Maciej Małecki.
Jak podkreślił wójt Marek Olechowski to bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców.
- Na przestrzeni tych ostatnich lat zmieniała cię cena tej inwestycji. Pierwotnie zakładano, że zadanie uda się zrealizować za ponad 20 milionów złotych. Dziś kwota ta przekracza 60 milionów. To inwestycja dziesięcioleci, która rzeczywiście pomoże w tym, aby Teresin nie był skutecznie podzielony linią kolejową na dwie części, które stwarzają te wszystkie niedogodności. Bardzo ważny jest również aspekt ekologiczny i prozdrowotny. Samochody zatrzymujące się po obydwu stronach linii kolejowej wysyłają w powietrze tony trucizny. Dzięki temu, że zostanie wybudowany tunel, to zostanie zatrzymane. Dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w powstanie tej inwestycji –
- dodaje wójt gminy Teresin Marek Olechowski.
W spotkaniu uczestniczył również sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury Andrzej Bittel.
- Dzięki inwestycjom PLK na Mazowszu już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Otwocku, Pruszkowie, Wołominie, Zielonce i Łochowie. Teraz staramy się, aby takie rozwiązanie powstało w powiecie sochaczewskim. Efektem inwestycji będzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przyjęte rozwiązanie ograniczy ruch samochodów w gminie oraz znacznie usprawni komunikację. Obiekt zastąpi obecny przejazd, a kierowcy nie będą musieli czekać przed zamkniętymi rogatkami. Inwestycja realizowana będzie w formule „zaprojektuj-wybuduj”. Projekt obejmie swoim zakresem około 140-metrowy tunel drogowy pomiędzy Teresinem, a Paprotnią wraz z przebudową układu przyległych ulic. Zastosowane rozwiązanie umożliwi poprowadzenie pod torami dwóch pasów ruchu dla samochodów oraz ciągu pieszo-rowerowego i chodnika –
- dodaje Andrzej Bittel.
Porozumienie reguluje wzajemną współpracę przy przeprowadzeniu postępowań przetargowych, budowie oraz przejęciu w zarządzanie infrastruktury drogowej.
- Tunel w Teresinie to jest absolutny priorytet. Uznaliśmy, że musimy tę inwestycję zrealizować. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z gmina Teresin i PKP. Nie jest to łatwe zadanie. Z dokumentacją daliśmy radę. Tu ogromną prace wykonała Małgorzata Dębowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg i mecenas Radosław Jeżak. Zagrożenie było ogromne ze względów finansowych. I tu z pomocą przyszedł nam minister Maciej Małecki. Dzisiaj jesteśmy dzięki temu na bardzo dobrej drodze do realizacji tego trudnego zadania. Dziękuje wszystkim osobom, które nas wspierały i nadal to robią –
- dodaje starosta Jolanta Gonta.
Roboty budowlane zostaną wykonane na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej. Jeszcze w 2022 r. planowane jest wszczęcie postępowania przetargowego na wybór wykonawcy robót. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2025 roku.
Janek 14:31, 31.10.2022
Tak samo powstanie jak most na Bzurze, geotermia itd.
Adam15:22, 31.10.2022
No przecież powstał nowy most w Chodakowie co piejesz na wiosne jak lody pójdą to w Trojanowie drugi bedzie bo już fundamenty pod ławy przyczólki leją , jak sie rozpędzą to jeszcze nowy zamiast remontu starego koło Kościoła powstanie .A tunel też bedzie bo samoloty z cpk bedą tam remontowac w tym tunelu.
Ewa15:29, 31.10.2022
Wszystko ładnie tylko jak tak obserwóje inne inwestycje powstające w naszym rejonie to sie boje że ten tunel bedą budować z 5 lat
kler15:32, 31.10.2022
Zgratulacjami poczekam do konca zakonczenia budowli,już wiele inwestyccji miało postac szum krzyk telewizja i nic nie ma,wymieniać nie będe zainteresowani tematem wiedza o co chodzi.
Alfred16:05, 31.10.2022
Tak na spokojnie na 2030 powstanie, bo powiat takie terminy wyznacza.
A 3/4 za tym stołem to po co się fotografuje, jak w sprawie inwestycji nawet palcem nie kiwnęli, a Osiecki to w ogóle nie wiem po co. Niech lepiej nowy most na Bzurze buduje, co go już tyle razy ze starostą obiecywał.
XYZ19:35, 31.10.2022
Darmowa reklama
Ciekawy18:26, 31.10.2022
To poseł PIS umowy nie podpisał tylko na fotografię się załapał ?
pam pam pam19:56, 31.10.2022
najbardziej adekwatna jako komentarz tego przedsięwzięcia jest stara jak świat piosenka Kory i Manamu o facecie w okularach.
Romek09:12, 01.11.2022
To poseł PIS już kartoników nie pokazuje ???
qwerty09:31, 01.11.2022
skoro wójt mówi ze to potrzebna inwestycja nie będę z tym polemizował , mnie(jako osoba dojeżdżająca do stolicy) bardziej niepokoi to jak to sie przełoży na dojazd do W-wy , teraz dojazd juz trwa ponad 1,1-1,2h za chwile to będzie 1,3-1,4h a pamiętam czasy ze pociągi jeździły 50 minut - wszystkie ze zmiany które robi PKP ida tylko "na dobre" sochaczewianom dojeżdżającym do stolicy.
zaraz napiszą ze sie czepiam , zobaczcie ile już remontują dworzec w Łowiczu ,nie widziałem jakiegokolwiek pracownika na remontowanym dworcu w Sochaczewie - odpoczywają już chyba miesiąc , pociągi pospieszne przenieśli na inne trasy , za chwile trasa kolejowa zostanie zaorana
Kama 10:43, 02.11.2022
Bardzo mnie ciekawi ,czy gmina Teresin nie ma sali ,że cała ta ,,szopka" musiała odbyć się w klasztorze do Bożego Narodzenia jest jeszcze trchę czasu .Coraz częsciej da się slyszeć że sojusz ołtarza z tronem ,to bardzo złe połączenie .
Adi11:27, 02.11.2022
I te foty podczas podpisów jakby to nie należało do ich obowiązków i robili to charytatywnie nie biorąc za to pieniędzy
Ciekawy12:29, 02.11.2022
A ten gościu z krawatem i w okularach tam jaką umowę podpisywał, czy tylko się załapał na fotografię ???
aga17:26, 02.11.2022
Wicestarosty nawet nie zaprosili na podpisanie umowy. Natomiast było całe prezydium i pozostali członkowie zarządu. Nie widać też dyrektora Powiatowego Zarządu dróg. Bardzo niesmaczne. Widać kto jest swój.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tusochaczew.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
3 3
uje się nie kreskuje(obserwóje )