Zakończyła się informatyzacja szpitala – inwestycja wsparta dotacją z Polskiego Ładu. Program wdrożeniowy jest już wykonany i czas, by go uruchomić. Stanie się to 3 października, to tego dnia każdy chętny będzie mógł przez Portal Pacjenta zarejestrować się do wybranej szpitalnej poradni. Jednak już teraz jest możliwe zakładanie kont na tym portalu, a nawet jest to wskazane.
W procesie informatyzacji Szpitala Powiatowego w Sochaczewie mieszkańców najbardziej zainteresuje nowość, jakim jest Portal Pacjenta, który umożliwia internetową, zatem zdalną rejestrację do szpitalnych poradni. Dyrektor Robert Skowronek doradza, jak skorzystać z tej możliwości.
- Przede wszystkim należy wejść na stronę szpitala [szpital.powiatsochaczew.pl], a następnie w zakładkę Portal Pacjenta. Tam otwiera nam się możliwość zalogowania lub utworzenia konta. I tu bardzo ważna informacja, należy utworzyć konto pacjenta, po czym zadzwonić do naszego szpitala w celu weryfikacji konta, potwierdzenia tożsamości, czyli weryfikacji danych -
- wyjaśnia dyrektor Skowronek.
Co istotne, telefoniczna weryfikacja konta odbywa się tylko raz, na początku i wyłącznie ona umożliwia aktywowanie konta przez szpital. Należy zadzwonić na numer: 46 864 97 00 lub 46 864 96 82. Możemy też zweryfikować dane podane przy zakładaniu konta osobiście, udając się do szpitalnej rejestracji.
- Po potwierdzeniu naszej tożsamości konto zostanie aktywowane i będzie można z niego korzystać.
E-rejestracja w szpitalu zostanie uruchomiona w poniedziałek 3 października, ale założenie konta możliwe jest już teraz. To nawet wskazane.
- Zależy nam już w tej chwili na aktywowaniu jak największej liczby kont przede wszystkim dlatego, by od 3 października była już pula pacjentów mogących skorzystać z e-rejestracji, a z drugiej strony, byśmy my mogli sprawdzić możliwości i skuteczność Portalu Pacjenta. Myślę, że w najbliższych latach, a może nawet miesiącach, ta forma rejestracji zastąpi rejestrację bezpośrednią, pozbędziemy się przy tym kolejek i wszelkich kłopotów.
Portal pacjenta został stworzony przede wszystkim dla pacjentów POZ, umożliwia kontakt z lekarzem, poproszenie o przedłużenie recept (co zwłaszcza sprawdzi się w przypadku osób starszych) czy skierowanie na badania.
1 0
Czy można będzie się zarejestrować do lekarza specjalisty, czy tak jak mówi ostatni akapit portal służy głównie dla pacjentów POZ?
2 0
Jak ta e-rejestracja tak będzie działać jak te podane telefony to pogratulować. Nie da się dodzwonić.