Zamknij

Wójt Teresina: sączy się nasza krew, jeśli to rozwiązanie przejdzie, umrzemy

10:18, 09.02.2022 Aktualizacja: 11:59, 09.02.2022
Skomentuj

Rada gminy Teresin wyraziła sprzeciw wobec wszystkich przedstawionych przez Spółkę CPK wariantów przebiegów linii kolejowych na terenie gminy.

Wójt gminy Teresin Marek Olechowski już jakiś czas temu wziął udział w spotkaniu online organizowanym przez jedną ze spółek planujących linie kolejowe na terenie gminy Teresin i nie krył wówczas swego zaniepokojenia przedstawionymi mapkami:

- To po prostu czarna rozpacz. Nie może tak być, że ktoś bierze mapę nie będąc w terenie i nie widzi po czym rysuje. To już nawet nie o to chodzi, że robi źle naszej gminie, ale robi też źle spółce CPK, bo zajmuje tereny przeznaczone pod inwestycje. Gdyby ktoś przyjechał i spojrzał w teren to wiedziałby, co się tam znajduje. Dość ostro skrytykowałem wtedy te działania.

Podczas ostatniej sesji Rady Gminy Teresin podjęto kolejny krok w sprawie przebiegu linii kolejowych. Rada gminy podjęła uchwałę, w której wyraziła stanowczy sprzeciw wobec przedstawionych wariantów przebiegu torów. Głos zabrał wójt Marek Olechowski:

- Obszar tj. Paprotnia i Teresin zostanie przecięty drugą linią kolejową, po linii w stronie Poznania. Szybkie koleje biegną przez nasze strefy gospodarcze, tereny inwestycyjne, przez domy naszych  mieszkańców w okolicy ul. XX-lecia, potną tereny służące poszerzeniu strefy ekonomicznej, czyli naszego serca gospodarczego i choć te linie wyglądają jak krwioobieg, jest on troszkę inny, bo sączy się ta krew, ale nie do nas, tylko od nas i my umrzemy, jeśli takie rozwiązanie zostanie zastosowane.

Wójt zwracał też uwagę na brak informacji odnośnie reparacji za zajęte tereny i poniesione straty, a także niski poziom reprezentowany przez projektantów:

- Ci projektanci się z nami nie konsultowali czy to właściwy przebieg torów, co my chcemy zrobić na tych terenach i ewentualnie jakie inne rozwiązania wchodziłyby w grę. Nie pytali, a mogliśmy im w tym zakresie pomóc.

Poniżej pełne stanowisko rady gminy Teresin:

STANOWISKO RADY GMINY TERESIN

w sprawie planowanych linii kolejowych związanych z budową Węzła Kolejowego CPK

Rada Gminy Teresin po szczegółowej analizie przedstawionych przez Centralny Port Komunikacyjny wszystkich wariantów przebiegu linii kolejowej dużych prędkości w granicach Gminy Teresin zaprojektowanych w Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym dla budowy węzła kolejowego CPK, nie może ich zaakceptować oraz zobowiązana jest do wyrażenia sprzeciwu wobec każdego z zaproponowanych rozwiązań. 

UZASADNIENIE

Nasza gmina poniesie szereg dotkliwych strat w wielu aspektach dotyczących jej funkcjonowania, w tym w aspekcie społecznym, przestrzennym, przyrodniczym i gospodarczym.

KOSZTY SPOŁECZNE ZWIĄZANE Z BUDOWĄ PROJEKTOWANEJ LINI KOLEJOWEJ W RAMACH WĘZŁA KOLEJOWEGO CPK

Budowa i późniejsza eksploatacja linii kolejowej niezależnie od wyboru któregokolwiek z zaproponowanych wariantów, będzie miała wpływ na pogorszenie zdrowia i życia naszych mieszkańców poprzez generowanie permanentnego hałasu, kumulującego się z hałasem powodowanym przez startujące i lądujące samoloty.

Ta inwestycja będzie miała także wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego spowodowanego potrzebą zmiany lokalnego układu komunikacyjnego. Mieszkańcy gminy są już i tak dotknięci negatywnym oddziaływaniem istniejącej linii kolejowej nr 3 relacji Warszawa Zachodnia – Kunowice, która przebiega przez środek gminy w układzie ze wschodu na zachód. Wiedząc jak bardzo uciążliwe i niebezpieczne jest korzystanie z pięciu przejazdów kolejowych pozwalających na przedostanie się z jednej części gminy na drugą, nie może być naszej zgody na obarczenie mieszkańców kolejną tak uciążliwą inwestycją w imię wspólnego dobra.

Realizacja linii kolejowej zniszczy cały szereg indywidualnych inwestycji mieszkańców, którzy w oparciu o studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy wskazujące kierunki rozwoju interesujących ich terenów oraz w oparciu o obowiązujące akty prawa miejscowego (miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego), związali swoje życie rodzinne i zawodowe z Gminą Teresin. Zniszczonych zostanie także wiele gospodarstw rolnych, będących często dorobkiem wielu pokoleń.

W projektowanych korytarzach transportowych znajduje się wiele budynków, w tym budynków mieszkalnych, co spowoduje wysiedlenie dużej liczby mieszkańców. Wysiedlać się zapewne będą także ludzie zamieszkujący w bliższym i dalszym sąsiedztwie linii kolejowej, a ci którzy planowali zamieszkać w Gminie Teresin wybiorą inne lokalizacje zapewniające ciszę i spokój. Poprowadzenie linii kolejowej zgodnie z wariantem czerwonym „po budynkach mieszkalnych” znajdujących się w Teresinie Gaj oraz w bezpośrednim sąsiedztwie budynków mieszkalnych wielorodzinnych osiedla „Młynarz” doprowadzi do dramatu wywłaszczeń ogromnej liczby mieszkańców i jest nie do zaakceptowania nie tylko przez Radę Gminy Teresin, ale także przez mieszkańców tej części gminy.

KOSZTY PRZESTRZENNE ZWIĄZANE Z BUDOWĄ PROJEKTOWANEJ LINII KOLEJOWEJ W RAMACH WĘZŁA KOLEJOWEGO CPK

Budowa linii kolejowej zniszczy spokojny, wiejski charakter zachodnio-południowej części gminy charakteryzujący się unikalnym w skali regionu obszarem zabudowanym zabytkowymi zespołami pałacowo-parkowymi w Skotnikach, Kawęczynie, Strugach, Szymanowie czy Nowej Piasecznicy połączonych ze sobą zabytkowymi alejami, który jest bardzo ważnym elementem w krajobrazie kulturowym gminy.

Niezwykle niekorzystne jest poprowadzenie wszystkich wariantów planowanej linii kolejowej w bardzo bliskim sąsiedztwie najstarszego na terenie gminy zabytkowego barokowego kościoła z 1667 r. położonego w Szymanowie oraz w bardzo bliskim sąsiedztwie zabytkowego zespołu pałacowo-parkowego w Szymanowie będącego siedzibą Zgromadzenia Sióstr Niepokalanek i prowadzonej przez nie elitarnej szkoły żeńskiej. Tu mieści się odwiedzane przez pielgrzymów Sanktuarium Matki Bożej Jazłowieckiej. Na terenie zabytkowego parku znajduje się także jedyna tego rodzaju w Polsce barokowo-klasycystyczna fontanna.

Wskazane w Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym dla budowy węzła kolejowego CPK warianty przebiegu linii kolejowej w sposób wyraźny oddzielają zachodnią część gminy od pozostałego jej obszaru, przerywając w ten sposób połączenia drogowe łączące prężnie rozwijające się miejscowości Nową i Starą Piasecznicę, Budki Piaseckie, Dębówkę, Witoldów, Nowy i Stary Mikołajew, Gaj, Kawęczyn z centralną częścią gminy w której mieszczą się usługi tzw. pierwszej potrzeby: przedszkola, szkoły, ośrodki zdrowia, urząd, posterunek policji, bank, sklepy itp. Spowodowana w ten sposób alienacja tych terenów wpłynie na ich degradację.

Przeprowadzenie linii kolejowej w śladzie istniejącej drogi powiatowej (łączącej się z drogą krajową nr 92), która stanowi jeden z dwóch głównych dojazdów do centrum gminy, w tym do szkół, przedszkoli, sklepów, usług kulturalnych i sportowych, ośrodków zdrowia itp. spowoduje przerzucenie całego ruchu kołowego na ul. O. M. Kolbego i tak już nadmiernie obciążoną istniejącym przejazdem kolejowym generującym kilkusetmetrowe zatory drogowe.

Niezrozumiałe jest zaprojektowanie wariantu czerwonego, który „urywa się” pomiędzy istniejącą linią kolejową nr 3, a drogą krajową nr 92 nie wskazując na jakiekolwiek logiczne i racjonalne połączenie go z innym ciągiem komunikacyjnym.

KOSZTY GOSPODARCZE ZWIĄZANE Z BUDOWĄ PROJEKTOWANEJ LINII KOLEJOWEJ W RAMACH WĘZŁA KOLEJOWEGO CPK

Każdy z przedstawionych wariantów ma charakter destrukcyjny w stosunku do długoletnich i kosztownych inwestycji publicznych realizowanych przez władze gminy. Zbudowana z sukcesem droga scalająca tereny inwestycyjne biegnąca przez Teresin Gaj, Gaj, Elżbietów i Szymanów zostanie zniszczona, a sposób prowadzenia linii kolejowej spowoduje duże problemy z dotarciem dostawców i odbiorców do istniejących zakładów produkcyjnych (m.in. Polskie Młyny, Bakoma) oraz centrów logistycznych, które generują bardzo duży ruch kołowy samochodów osobowych i samochodów ciężkich.

Jeden z wariantów (wariant czerwony) przeprowadzony jest w śladzie istniejącej drogi, która obecnie stanowi główny dojazd do wspomnianych powyżej obiektów produkcyjnych i magazynowych. Przebieg linii kolejowej w tym wariancie całkowicie zdezorganizuje połączenie komunikacyjne centrów logistycznych z drogą krajową nr 92 i 50 i spowoduje odcięcie ich od dostępu do jakiejkolwiek drogi dojazdowej. Taka utrata spójności terytorialnej zaburzy ich funkcjonowanie jak również może wpłynąć na ich upadek, co w konsekwencji doprowadzi do zapaści na regionalnym rynku pracy.

Projektowane warianty uniemożliwią funkcjonowanie centrów logistycznych i zakładów produkcyjnych poprzez odcięcie ich od jakiejkolwiek dostępności komunikacyjnej. Niekorzystnym wpływem tej inwestycji dotknięci zostaną działający od wielu lat na obszarze gminy: PROLOGIS POLAND Sp. z o.o., DEKA IMMOBILIEN INVESTMENT GMBH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, AEB TORNERIA POLSKA Sp. z o.o., BAKOMA Sp. z o.o., POLSKIE MŁYNY S.A., GREINER PACKAGING Sp. z o.o. oraz nowopowstałe lub będące w budowie: PANATTONI EUROPE, DL INVEST GROUP Sp. z o.o., GRUNT TO ZIEMIA Sp. z o.o. Obecnie zabudowa produkcyjna i usługowa skupia się wzdłuż nowo wybudowanej, przy współudziale funduszy unijnych, drogi scalającej tereny inwestycyjne – ul. Trakt św. Jana Pawła II, a zaproponowany przebieg linii kolejowej „poszatkuje” te tereny inwestycyjne oddzielając je od siebie i całkowicie izolując od dojazdu do nich zarówno pracowników jak i dostawców czy odbiorców. Zniszczone zostaną długoletnie i kosztowne inwestycje ponoszone przez inwestorów a kwoty odszkodowań za przejęcie gruntów i budynków inwestycyjnych będą ogromne. Ponadto uniemożliwiony zostanie dalszy rozwój terenów inwestycyjnych w gminie z uwagi na fakt poprowadzenia linii kolejowej w sposób uniemożliwiający jakiekolwiek racjonalne ich wykorzystanie. Warto nadmienić, iż Gmina Teresin od wielu lat konsekwentnie prowadziła politykę zmierzającą do sprowadzenia na teren gminy kolejnych inwestorów, gdy tymczasem lokalizacja kolei dużych prędkości przekreśli dotychczasowe działania oraz obniży wiarygodność gminy jako przestrzeni atrakcyjnej do inwestowania.

KOSZTY PRZYRODNICZE ZWIĄZANE Z BUDOWĄ PROJEKTOWANEJ LINII KOLEJOWEJ W RAMACH WĘZŁA KOLEJOWEGO CPK

Budowa linii kolejowej niezależnie od wyboru któregokolwiek z zaproponowanych wariantów, spowoduje degradację chronionych ustawowo gruntów rolnych klas II i III o dużej powierzchni.

Realizacja tej inwestycji spowoduje zniszczenie jedynego kompleksu leśnego w gminie pełniącego rolę „zielonych płuc” Teresina.

Zaprojektowane warianty przebiegają przez tereny położone na obszarach, na których prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest niskie i wynosi 0,2% lub na których istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia ekstremalnego oraz przez obszary szczególnego zagrożenia powodzią, na których prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest średnie i wynosi 1% i przez obszary na których prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest wysokie i wynosi 10%, zgodnie z mapą zagrożenia powodziowego dla rzeki Pisi.

Pragniemy nadmienić, iż tak ogromną inwestycję jaką jest budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego powinno się planować i uwzględniać we wszystkich dokumentach planistycznych i strategicznych od tych najbardziej ogólnych na poziomie kraju, poprzez plan zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego, aż po te najbardziej szczegółowe na poziomie gminy, co niestety nie ma miejsca. Tymczasem jesteśmy postawieni w sytuacji, gdzie ani studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, ani żaden z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na terenie gminy nie uwzględnia tych inwestycji z uwagi na nieracjonalne działania ustawodawców w tym zakresie. Prowadzi to do sytuacji, gdzie ani mieszkańcy, ani inwestorzy, ani władze samorządowe nie posiadają wiedzy i narzędzi pozwalających na racjonalne gospodarowanie przestrzenią, żyjąc w ciągłej niepewności co do dalszego użytkowania i zagospodarowania posiadanych przez siebie gruntów.

Zarówno w imieniu Rady Gminy Teresin jak i mieszkańców zdecydowanie apelujemy o odstąpienie od usytuowania wszystkich proponowanych wariantów tras na obszarze Gminy Teresin, która i tak już poniesie ogromne koszty społeczne i ekonomiczne w wyniku budowy m.in. na jej obszarze Portu Lotniczego Solidarność.

Z wariantami przebiegu linii kolejowych na terenie Gminy Teresin można zapoznać się na stronie: https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/stes-budowy-wezla-kolejowego-cpk-teresin

(JL/UG Teresin)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

MokMok

9 2

Pisowscy gamonie mysla tylko o mamonie....tak mozna spuentowac dzialania ludzi od Horaly!!!.y

11:06, 09.02.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IłówIłów

7 3

Dejta Nam ten CPK! Tu wszystko Hetman przyjmuje. Jak macie jakieś kartoniki to też dejta. Ale konktetna suma ma być. I wy macie Baranów i My. A PiS to wywalić w kosmos. ***** ***

11:42, 09.02.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

B.B.

7 0

***** ***!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12:06, 09.02.2022

do Ilow..do Ilow..

1 0

Baran to nietylko znak zodiaku...to rowniez zwierze ..rogacizna...przyglup pokryty future m...i ten przyglyp dal nazwe BARANOW miejscowosci wybranej przez baranow z partii rzadzacej...I chca je uszczesliwic baranow z Baranowa...baranow w. Naszym kraju mnostwo!!!

21:58, 09.02.2022

LeonidLeonid

3 9

Najlepiej wszystko bojkotować i być tylko na nie!

13:20, 09.02.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KitkatKitkat

9 0

Jakby Panu linia przechodziła przez nowowybudowany dom też by Pan był na nie.

13:36, 09.02.2022

do Leonid...do Leonid...

5 0

Lonia wlacz troche myslenie...ono nie boli...i ma kolosalna przyszlosc...Sochaczew to nie Przemysl...ale ty sobie to przemysl!!!??

14:34, 09.02.2022

IŁÓW 2 IŁÓW 2

8 2

Hetman wszystko zrobi co mu każe mialecki. A bez zgody carycy to nie poprawi grzywki.

13:38, 09.02.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paweł Paweł

6 0

Wszystko ładnie pięknie natomiast pisze się o sprzeciwie wobec kolei a co z lotniskiem? Może też należało by podjąć uchwałę która się. Sprzeciwia budowie lotniska. Wychodzi na to że koleje są be bo przecinają tereny przemysłowe natomiast trzy wsie gminy Teresin to już się nie liczy..

16:18, 09.02.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rolnik Rolnik

6 0

Panie Wójcie i Rado Gminy.
Mam do was pytanie, ponieważ stwiwrdzacie że należy poświęcić niektórych mieszkańców i wychodzi na to że lotnisko wam nie przeszkadza. Czy wy się wszyscy tam dobrze czujecie czy tryby wam powypadały????
Rozumiem że na lotnisku wyląduje taki A380 co 30 sekund z 600 pasażerami, którzy po opuszczeniu samolotu pójdą po miedzach miedzy uprawami i na stopa będą na A2 okazję łapać????
Chcecie poświęcić część mieszkańców pod lotnisko to bierzcie całe konsekwencje, NIE DA SIĘ BYĆ TYLKO TROCHĘ W CIĄŻY.
Obudzicie się czy tylko mamona kilku osób się liczy w tej gminie a wy jecie to co spod nich wypada????

Jak będzie lotnisko to z gminy Teresin zostaną strzępy i kawałki przemysłowe pod magazyny, wielu o tym mówi już od 4 lat tylko nie wielu chce tego słuchać.
To co jest to nie są wszystkie tory które przez Teresin BĘDĄ MUSIAŁY IŚĆ. Do tego dojdą nowe AUTOSTRADY A50 oraz cały węzeł drogowy omijający lotnisko również od północno wschodniej strony oraz drogi techniczne do lotniska.

Lokalne władze mało już czasu zostało na działanie na rzecz mieszkańców, a przypominam wam że to jest WASZ OBOWIĄZEK, OBOWIĄZKIEM JEST TO ABYŚCIE DBALI NAWET O JEDNEGO MIESZKAŃCA KTÓRY MIAŁ BY BYĆ POSZKODIWANY.

17:01, 09.02.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pazerni i skorumpowaPazerni i skorumpowa

4 0

CPK to przekręt 1000 lecia, SKOK na publiczną kasę i prywatną własność.

17:55, 09.02.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

7 0

Takie działania naszych Włodarzy sprawiają, że przed tysiącem ludzi kolejna nieprzespana noc z brakiem nadzieji na jakąkolwiek pomoc. Pomaga się tylko tym gdzie widzi się własny interes.
W naszych domach codziennie są łzy i strach przed tym co nas czeka.
Mieszkamy jak na bombie a nawet gorzej.
Bez środków uspokajających i wizyt u lekarzy wielu z nas nie jest w stanie funkcjonować!
Nad domami latają drony, które skanują NASZĄ własność i zaglądają nam w okna! Jakim prawem się pytam nie mogę czuć się bezpiecznie w miejscu na które ciężko pracowało kilka pokoleń!
Brakuje słów by opisać nasze cierpienie?

18:15, 09.02.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec gminy Mieszkaniec gminy

4 1

Moim skromnym zdaniem, każda inwestycja ma wpływ na rozwój gminy i gmin sąsiadujących, tym bardziej inwestycja w komunikację. Kolej to najbardziej ekologiczny sposób podróży. Kumulacja sprzyja rozwojowi turystyki a przecież są w okolicy miejsca warte odwiedzenia chociażby Żelazowa Wola, czy Niepokalanów, ale i szereg tych wymienionych w poście - zabytków. Budki Piaseckie, Dębówka i pobliskie miejscowości potrzebują poprawy infrastruktury drogowej, bo ta wąska i dziurawa asfaltowa ścieżka jest wręcz niebezpieczna dla wszystkich użytkowników drogi. Chodnik przy tej drodze jest tak nierówny, pozapadany, że wymaga szczególnych umiejętności chodzenia żeby nogi nie skręcić.
To tak odnośnie tego prężnego rozwoju okolicznych miejscowości. Dodatkowo rowy melioracyjne nie czyszczone od dziesięcioleci są tak zakrzewione, że okoliczna zwierzyna nie może migrować jedynie komary mają warunki na maksymalne namnażanie. Jak na centralną Polskę to słabo wygląda. Szybka i bezpieczna kolej odpowiednio zabezpieczona na przejazdach to raczej plus dla komunikacji , rozwoju regionu i Polski.

09:29, 10.02.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

1 2

Co to za bełkot, i mydlenie oczu. Jaka ekologia, jaki rozwój. Tęczowe myślenie, bez stresowego Pigmej. Tu są ludzie ich rodziny i przyszłość która ich czeka. Każdy kto widzi tylko cudowną kwitnącą przyszłość jest jak typowy antyszczepionkowiec. Chory nieuleczalny i winien być nazwany wrogiem publicznym, ściganym z urzędu.

10:00, 10.02.2022

CzytelnikCzytelnik

4 0

Ciekawe czemu podczas budowy autostrad A1, A2 czy A4, dróg ekspresowych nie było aż takich protestów? Przecież problemy te same: wywłaszczanie gospodarstw, ojcowizn, pracy wielu pokoleń itp. I to nawet więcej, bo autostrada zajmuje pas kilka razy większy od linii kolejowej KDP!

Ludzie przyspawani do samochodu teraz protestują przeciwko liniom kolejowym. A jak budowano autostrady to wywłaszczane rodziny się dla nich nie liczyli. Na pierwszym miejscu było auto.

Akurat patrząc obiektywnie to linia kolejowa czyni mniejsze spustoszenia. Węższy pas terenu niż autostrada, znacznie mniejszy hałas. A w nocy - cisza, bo 99% pociągów jeździ w dzień. No i uprawy koło linii są naprawdę ekologiczne. Nie te obok autostrady, które całą dobę chłoną tlenki azotu i inne szkodliwe wyziewy z rur wydechowych.

20:52, 10.02.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Inny czytelnikInny czytelnik

5 1

Całkowite bzdury. Przecież ten wariant linii obok magazynów wzdłuż 20-lecia za żadne skarby nie przejdzie. To jest dla picu, 4 warianty są wymagane przepisami. Najprawdopodobniej wybrany zostanie wariant za lasem - nie przeszkodzi ani terenom inwestycyjnym, ani Bakomie. Po prostu nikomu!

Wójt zamiast narzekać niech zrobi coś dobrego dla gminy i wymusi takie przebiegi relacji, by w Teresinie stawały wszystkie pociągi do Płocka korzystające z nowej linii. To będzie prawdziwy sukces i pieniądze dla miejscowych przedsiębiorców.

Wiem, że osoba przyspawana do samochodu, która nawet do Berlina jeździ autem zanieczyszczając po drodze środowisko hałasem i spalinami, kolei może nie chcieć. Ale zdecydowana większość mieszkańców Teresina jednak chce szybko dojechać do Warszawy, Płocka, Poznania. A to dadzą nam nowe linie kolejowe.

20:59, 10.02.2022
Odpowiedzi:7
Odpowiedz

michalmichal

2 0

otóz to!

gdyby nie linia kolejowa do warszawy to gmina teresin byłaby jakimś wygwizdowem

Komunikacja publiczna jest tu na żenującym poziomie. tylko kolej jakoś trzyma dobry (czasami bardzo dobry) poziom. autobusow - prawie zero. A sąsiedni Grodzisk ma częste kursy autobusów po calym powiecie, nawet do mijescowosci Kaski! Miały być autobusy do Kampisonu i nic nie wyszlo!

Czas sie wziąć do roboty. Nowe Linie kolejowe powstaną i tak w gminie. Wójt musi jasno powiedzieć: zgadzamy sie na taki a taki wariant, w zamian za to robicie nam przystanek kolejowy w Elżbietowie i Szymanowie, a przez teresin puszczacie pociągi do Płocka. Dzięki temu atrakcyjnosc gminy wzrośnie radykalnie!

21:31, 10.02.2022

MieszkankaMieszkanka

1 1

Ty się człowieku w głowę puknij zanim napiszesz takie rzeczy.
Pod kolej jest do wysiedlenia tysiące ludzi bo to nie chodzi tylko o kawałek przez las.
I widzę, że nie orientujesz się ile będzie Cię kosztować taka podróż.... Poczytaj, zgłęb wiedzę zanim zaczniesz innym sprawiać zawód i podnosić ciśnienie.
A naprawa drogi w Dębówce nie wyszła na dobre mieszkańcom. Samochody poruszają się tam dzięki temu z taką prędkością, że to jeszcze cud, że nikt nie ucierpiał.

21:34, 10.02.2022

Mieszkanka Mieszkanka

0 0

A to odpowiedź do Pana Michała.
Nikt w Szymanowie Panu przystanku nie postawi bo tu życia nie będzie.
Od siatki jest coś takiego jak strefa buforowa w zasięgu 7 km nie może być szkół itp.
Bo przypominam to miałbybyc hub a nie małe lotnisko.
A jeśli Pan tu w okolicy mieszka to proszę zainwestować w koreczki do uszu bo tu będzie start za startem całą dobę.
Także naprawdę poczytajcie...
Bo najgorzej jak ktoś nie zna tematy a się wypowiada.

21:43, 10.02.2022

Inny czytelnikInny czytelnik

0 0

Wysiedlenia pod A1 czy A2 są dobre, a pod linię kolejową są złe. Kolejna przyspawana do samochodu...

Akurat pod A2 wysiedlili moich znajomych, więc temat znam bardzo dobrze. Trochę mieli problemów. Ale teraz kilkadziesiąt tysięcy ludzi może szybciej dojechać do Łodzi i dalej. Ty też!

Wy jako mieszkańcy nie walczcie o anulowanie inwestycji (bo i tak będzie), tylko o odpowiednie odszkodowanie. Takie, by kupić inną działkę, wybudować dom i zostało z 10% rezerwy.

Nowe linie kolejowe KDP są potrzebne i żadne narzekanie mieszkańców tego nie zmieni. Są potrzebne dokładnie tak samo jak były potrzebne autostrady A1 i A2.

21:46, 10.02.2022

Inny czytelnikInny czytelnik

0 0

Do @Mieszkanka:

Aha, to z powodu lotniska taki zły humor. Artykuł jest w całości o liniach kolejowych, więc proszę dyskutować na temat.

Co do lotniska - ja jestem nastawiony bardzo sceptycznie. To najmniej potrzebny element CPK. Ale nowe linie kolejowe są potrzebne na wczoraj. A2 prawie całkowicie zapchana i nawet poszerzenie nie pomoże na dłuższy czas.

21:52, 10.02.2022

Paweł Paweł

0 0

Nie potrzebne są nowe linie kolejowe tylko modernizacja i usprawnienie istniejących szlaków. Czy zdaje sobie pan sprawę jaka jest różnica między przyspieszonym pociągiem z Warszawy do Krakowa a pendolino z Warszawy do krakowa? Mianowicie zwykły jedzie 3,5h godziny pendolino 2,5 h cena biletu zwykły 50zl pendolino 150zl. Myśli Pan że jest tak dużo osób których stać wydać 100zl na bilet w jedną stronę żeby zaoszczędzić godzinę czasu? Czy zdaje sobie pan sprawę że podróż 4 osobowej rodziny pendolino w tą i z powrotem to 1200 zł trzeba dojechać na stację początkowa i później na miejscu też jakoś się poruszać. Stać jest na to zwykłą Polską rodzinę? Nie wydaje mi się

10:17, 11.02.2022

Inny czytelnikInny czytelnik

0 0

Temat Krakowa też dobrze znam. Podane czasy 3,5h i 2,5h za rok czy dwa będą nieaktualne. Na CMK ma zostać wreszcie wprowadzona prędkość 250km/h i pendolino przejedzie do Krakowa czy Katowic w mniej niż 2h. Alternatywne trasy jak choćby tę przez Radom właśnie wyremontowano na prędkość 160km/h. Trzeba trochę poczekać aż urzędnicy "przemielą" papiery certyfikacyjne i właśnie tyle pojedziemy. Zresztą na wielu szlakach zostanie wprowadzone 160km/h do końca 2023 roku. I to jest już prawie kres możliwości usprawniania istniejących szlaków.

A czemu nowe linie kolejowe są potrzebne? Proszę zapytać drogowców po to te wszystkie nowe ekspresówki. Czemu nie wystarczy "modernizacja i usprawnienie istniejących dróg". Odpowiedź będzie jedna i ta sama: istniejąca drogi/linie kolejowe nie wystarczają.

O cennik też proszę się nie martwić. Akurat pendolino to skrajny, najdroższy przykład. A według materiałów CPK przez Teresin-Niepokalanów jeździć mogą przyspieszone pociągi Kolei Mazowieckich do Płocka nową linią. I tu prawdziwe wyzwanie dla wójta - by miały postój w Teresinie. Płock-Wyszogród-Teresin-Błonie-Ożarów-Warszawa co godzinę. Zamiast wojenki z CPK lepiej myśleć o przyszłości, a protestować co najwyżej tylko przeciw lotnisku.

17:09, 11.02.2022

0%