Zamknij

Najważniejsze zalety poprawnego UX

12:56, 27.07.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:56, 27.07.2022
od klienta od klienta

Budowanie cyfrowej obecności jest istotnym czynnikiem promowania marki. Firmy stawiają na atrakcyjne interfejsy, przyciągające treści i dobrze opracowane strategie marketingowe, aby przekonać do siebie jak najwięcej osób. Należy jednak pamiętać, że fantazyjne animacje i unikalne treści powinny być wspierane przez dobrze zaprojektowane doświadczenia użytkownika (User Experience). Przedstawiamy najważniejsze korzyści wynikające ze stosowania rozwiązań UX w produktach cyfrowych.

Zdobycie lojalności użytkowników dzięki produktowi przyjaznemu w użytkowaniu

Dbanie o UX od początku tworzenia produktu pomaga zrozumieć potrzeby użytkowników i nadać kierunek działania. Dobry projekt UX jest wynikiem przeprowadzenia badań, prototypowania, testowania oraz implementacji wszystkich tych elementów w tworzonej aplikacji. Kluczowa jest intuicyjna nawigacja i stosowanie dobrych praktyk projektowych, które nie wymagają poświęcenia przez użytkownika zbyt długiego czasu na naukę. Powinien on być w stanie, na podstawie wcześniejszych doświadczeń, przyjąć prawidłowe założenia dotyczące korzystania z aplikacji. Cała idea polega na tym, aby do minimum ograniczyć potencjalną frustrację.Identyfikując podstawowe potrzeby użytkowników można stworzyć produkt, który wyróżni się na rynku. Rozwiązanie, które jest łatwe w obsłudze i odpowiada potrzebom użytkowników, będzie chętnie użytkowane i polecane innym. 

Minimalizacja kosztów rozwoju i obsługi

Tworzenie właściwych rozwiązań UX już na samym początku projektu, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Ich testowanie i ulepszanie pomaga uniknąć nieoczekiwanych i rozległych zmian na późniejszych etapach, kiedy ich naprawa byłaby już znacznie droższa. Uzyskanie wczesnej informacji zwrotnej od użytkowników końcowych i podejmowanie popartych badaniami decyzji projektowych, minimalizuje ryzyko niepowodzenia. Stosowanie User Experience pozwala także na obniżenie kosztów obsługi klienta, ponieważ użytkownicy dużo rzadziej zgłaszają problemy i wątpliwości związane z korzystaniem ze strony. Również dodatkowe rozwiązanie samoobsługowe pozwalają na poradzenie sobie z wieloma sprawami bez pomocy dodatkowego personelu.

Więcej o UX znajdziesz na stronie: https://ux-pm.pl/

Zwiększenie konwersji

Jeśli użytkownicy produktów cyfrowych, po włożeniu minimalnego wysiłku, nie otrzymają tego, czego oczekują, mogą uznać że proces jest zbyt skomplikowany. Opuszczą wtedy stronę bez podjęcia jakiejkolwiek działania. Tym działaniem może być cokolwiek - zakup produktu lub usługi, wykupienie subskrypcji, wzięcie udziału w ankiecie lub zapisanie się na newsletter. Szczególnie częste jest porzucanie koszyka podczas zakupów w sklepie internetowym, które wynika z konieczności uzupełnienia zbyt wielu pól formularza lub wymaganej rejestracji.Poznanie potencjalnych blokad na drodze użytkownika i wykorzystanie rozwiązań UX, pozwala usprawniać procesy, poprawiając użyteczność i dostępność strony. Zminimalizowanie liczby kroków, które musi wykonać użytkownik, przyczyni się do zachęcenia go do doprowadzenia procesu do końca, a w rezultacie do osiągnięcia celu i zwiększenia konwersji.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%