Zamknij

Na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron?

17:14, 17.01.2020 MP Aktualizacja: 17:18, 17.01.2020
Skomentuj

Na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron? Sprawdź co zrobić, aby Twoja witryna www pięła się w górę rankingów Google

Kto jest wyżej w wyszukiwarce, ten cieszy się większym zainteresowaniem potencjalnych klientów. Niby prosta zależność, za którą kryje się sporo złożonych mechanizmów. Począwszy od specyfiki zachowań konsumenckich, a skończywszy na robotach indeksujących oraz algorytmach Google. Każdy chciałby znaleźć się na pierwszym miejscu, ale niewielu zdaje sobie sprawę z tego ile mrówczej pracy trzeba włożyć w stronę internetową, aby pozycjonowanie przyniosło pożądane rezultaty. Razem z ekspertami agencji INSEO odsłaniamy kulisy współczesnego marketingu internetowego:

Fundamentem pozycjonowania jest SEO, czyli kompleksowa optymalizacja strony pod wymogi wyszukiwarki

Aktualnie Google funkcjonuje na kompletnie odmiennych zasadach niż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu. Zbieranie niezliczonych danych o tym, jak użytkownicy korzystają z internetu, pozwala choćby na wyświetlanie mocno spersonalizowanych wyników, uzależnionych m.in. od lokalizacji użytkownika czy historii odwiedzanych wcześniej witryn. Równie interesujące są czynniki rankingowe, od których zależy kolejność wyświetlanych w wyszukiwarce domen. Sama liczba powtórzeń frazy kluczowej w treści ma dziś marginalne znaczenie. O wiele większą wagę mają aspekty, które specjaliści określają zbiorczo jako SEO. Co się za tym kryje? Search Engine Optimization koncentruje się na kodzie strony oraz tym, jak z jego wyświetlaniem radzą sobie różne przeglądarki oraz urządzenia. Wszelkie błędy w rodzaju nakładających się na siebie opcji w menu, utrudnionego dostępu do treści, powolnego ładowania zawartości (np. przez zbyt „ciężkie” pliki graficzne) czy linków odsyłających donikąd muszą zostać bezwzględnie wyeliminowane.

Content marketing oraz link building, czyli jak wykazać że strona prezentuje dużą wartość dla internautów

Kiedy wszystkie sprawy związane z SEO są uregulowane niczym w szwajcarskim zegarku, można skupić się na zawartości strony. Publikowane materiały, na czele z rozmaitymi tekstami (opisy, przedstawienie firmy, artykuły blogowe) bezwzględnie muszą być unikalne. Kopiowanie treści z innych witryn wiąże się z ogromnym ryzykiem nałożenia kary przez Google, nie mówiąc już o problemach natury prawnej. Swego rodzaju wyjątkiem może być powielanie własnych materiałów, jednak w takim przypadku trzeba zadbać o tzw. canonicale, które wskażą wyszukiwarce źródło, tę ważniejszą podstronę. I jeszcze pozyskiwanie odnośników: idealnie byłoby, gdyby tworzyli je sami odbiorcy, polecając sobie wzajemnie interesujące, przydatne rzeczy. W praktyce jednak nie obejdzie się bez drobnego wspomagania publikacjami materiałów partnerskich. Trzeba pamiętać, że nie każdy serwis, z którego pochodziłby taki odsyłacz, ma dla Google taką samą wartość.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%