Zamknij

Promocja w internecie nie może się obejść bez pozycjonowania stron. Sprawdź, czy Twoja firma robi to dobrze

11:21, 25.10.2019 Materiały Partnera Aktualizacja: 16:44, 12.06.2023
Skomentuj

Prowadzenie biznesu bez dbania o obecność w sieci wydaje się z góry skazane na porażkę. Tylko w Polsce 28 milionów osób codziennie korzysta z internetu – i ta liczba stale rośnie, więc e-marketing również zyskuje na znaczeniu. Według ekspertów z agencji AFTERWEB za jego najważniejszy element trzeba uznać pozycjonowanie stron, obliczone na poprawę widoczności w wyszukiwarce Google. Osiągnięcie miejsca w TOP 5 rankingów wcale nie jest takie proste, jak to niektórzy przedstawiają.

 

Lepsze jest wrogiem dobrego, czyli jak nie narażać się na filtry obniżające pozycję w wynikach

Przebicie się na czołowe pozycje wymaga konsekwencji w działaniu i dalekosiężnego planu, modyfikowanego gdyby analizy wykazały taką konieczność. Tymczasem wciąż można się natknąć na oferty obiecujące pozycjonowanie stron w trybie ekspresowym. Perspektywa awansu spoza pierwszej strony na podium rzeczywiście wygląda kusząco, jednak należy zadać sobie pytanie realną wartość takiego skoku. Szybka poprawa jest wykonalna, jednak odbywa się to metodami zabronionymi przez Google (tzw. Black Hat SEO). Algorytmy wyszukiwarki potrafią wykrywać takie rzeczy, a to wiąże się z rychłym nałożeniem dotkliwych kar. W efekcie promowana strona spada w rankingu jeszcze niżej, niż znajdowała się wcześniej. Wprawdzie wspomniane filtry da się „zdjąć” z firmowej domeny, jednak wymaga to żmudnego wysiłku i nigdy nie ma 100% gwarancji powodzenia. Czasami bardziej opłacalne może okazać się stworzenie nowej witryny, czyli de facto rozpoczęcie promocji w internecie od zera.

Pozycjonowanie stron według dobrych praktyk przynosi lepsze, trwalsze efekty niż szemrane triki

Żadne przedsiębiorstwo nie może sobie pozwolić na podobną wpadkę. A już zwłaszcza mała firma, dla której klienci pozyskiwani za pośrednictwem wyszukiwarki stanowią przeważającą część odbiorców. W opinii specjalistów AFTERWEB znacznie lepszą inwestycją będzie pozycjonowanie długofalowe. Naturalny rozwój strony poprzez regularne aktualizowanie jej o nowe treści oraz pozyskiwanie wartościowych linków daje gwarancję stabilnej pozycji w czołówce. Dotyczy to zwłaszcza biznesów lokalnych, które zwykle mają mniejszą konkurencję na atrakcyjne słowa kluczowe dla danej branży. Ponadto takie postępowanie ułatwia znalezienie usługodawcy przez potencjalnych klientów z najbliższej okolicy. Dla Google lokalizacja użytkownika ma duże znaczenie przy selekcjonowaniu wyświetlanych stron. Obojętnie czy chodzi o Warszawę, Wrocław czy nieco mniejsze miasto, takie jak Płock czy Kielce. Za każdym razem wyniki wyszukiwarki mają jak najlepiej odpowiadać potrzebom internauty.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


reo

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


0%