Zamknij

Wyszukiwanie lokalne: czy warto się na nim skupić, promując firmę?

09:23, 12.07.2019 Materiały Partnera Aktualizacja: 09:38, 12.07.2019
Skomentuj

Firmy działające w niedużych miejscowościach często skupiają się na przyciągnięciu klientów za pomocą zewnętrznych form promocji – na przykład plakatów – albo dzięki tak zwanej poczcie pantoflowej. Wydawać by się mogło, że w przypadku biznesu lokalnego to wystarczy, jednak nie zawsze tak jest, szczególnie w czasach, gdy wielu informacji poszukujemy w internecie. Co bowiem mają zrobić osoby przyjezdne, które nie znają tutejszego rynku, a chcą skorzystać z usług? To one najczęściej wpisują w wyszukiwarkę interesujące ich hasło, dodając nazwę miejscowości, w której przebywają. I choć frazy lokalne nie są aż tak popularne, jak ogólnopolskie, od ich stosowania w dużej mierze zależy sukces firmy.

 

Wykorzystajmy pozycjonowanie lokalne, by przyciągnąć klientów

Kwestią, która spędza sen z powiek lokalnym przedsiębiorcom, jest konkurencja. Czy na tak małym obszarze nie będzie ona kłopotliwa? Otóż można tego w prosty sposób uniknąć, stosując pozycjonowanie lokalne, czyli takie dostosowanie strony firmowej pod wymogi wyszukiwarki i klienta, by miejscowy użytkownik mógł ją łatwo znaleźć. Najlepiej będzie zainwestować w słowa kluczowe, na które nie pozycjonują się inne firmy. Sprawdźmy najbardziej oblegane frazy, a następnie zorientujmy się, czy poza nimi istnieją alternatywy, do których konkurencja nie przywiązuje wagi. Eksperci, tacy jak firma Inseo, zalecają dobieranie słów kluczowych o mniejszym obłożeniu, ale w większej ilości. Przydadzą się tutaj tak zwane frazy „long tail”, czyli te bardziej rozbudowane.

Jak wybrać odpowiednie słowa i sprawić, że podjęte działania SEO przyniosą owoce? Niezbędne okaże się do tego narzędzie Google Keywords Tool. Wpiszmy w niego kilka fraz związanych z naszym biznesem, a dowiemy się reszty. Dzięki temu będziemy mogli wybrać takie hasła, jakich nie używa konkurencja i zapewnić sobie sukces.

Firmie o małym zasięgu przyda się także reklama w Google

Wbrew pozorom reklama  Google Ads, czyli dawne AdWords (PPC – pay per click) nie jest zarezerwowana tylko dla przedsiębiorstw działających na rynku ogólnopolskim czy międzynarodowym. Z powodzeniem można ją zastosować również przy wyszukiwaniu lokalnym. Jeżeli na frazy, które chcemy użyć, jest niewielka konkurencja, zapłacimy mniej za kliknięcie w reklamę. To rozwiązanie zda egzamin również u firm prowadzących działalność sezonową, kiedy na dotarcie do lokalnego klienta pozostaje niewiele czasu. Reklama AdWords pojawia się w wyszukiwarce w ciągu 48 godzin od uruchomienia kampanii, więc odpowiedź rynku jest niemal natychmiastowa.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%