Zamknij

Czy uzyskawszy wysoką pozycję w Google można zaprzestać dalszego pozycjonowania?

10:23, 12.06.2019 Redakcja Aktualizacja: 13:10, 13.06.2023
Skomentuj

Walka o jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania nierzadko wymaga, oprócz pozyskania prowadzących do niej linków, także głębokiego przeobrażenia witryny. Po wykonaniu takich prac i dostrzeżeniu efektów w postaci dogonienia czołówki rywali możemy zacząć zastanawiać się, czy ich kontynuowanie jest jeszcze konieczne, skoro cel został osiągnięty. Raz zdobytej pozycji nie zachowuje się jednak na zawsze.

 

Od przybytku głowa nie boli. Walcz o każde miejsce!

To, jak znakomite efekty przynosi pięcie się górę listy wyników Google, jest już oczywiste dla każdego, kogo pozycja zaczęła już wyraźnie rosnąć. Tym, którzy nie mieli okazji się o tym przekonać, mogłoby się wydawać, że dwa lub trzy miejsca w górę lub w dół, zwłaszcza w obrębie pierwszej strony, nie stanowią poważnej różnicy. Tymczasem, właśnie taka może zdecydować o tym, czy dany biznes lub konkretne przedsięwzięcie w jego ramach będzie cieszył się dostatecznie dużym zainteresowaniem. Jak przypominają specjaliści z firmy AFTERWEB, ogromna część nas nie ma wszak zwyczaju wnikliwie przeglądać nie tylko dalszych stron wyszukiwania, ale nawet przewijać pierwszej, bez względu na to, czy korzysta akurat z komputera, czy też urządzenia mobilnego. Gdy jednak osiągniemy skuteczność promocji, która spełnia nasze oczekiwania z nawiązką, możemy zadać sobie pytanie o celowość kontynuacji tych usług.

Pozycjonowanie stron w Google , inaczej niż np. reklamy Ads, daje efekt długofalowy. Trzeba na niego trochę poczekać, jego trwałość jednak nie jest niska. Mimo wszystko, choć zaniechanie takich prac nie spowoduje natychmiastowego spadku na dalekie miejsce, to jego utrata tak czy inaczej zacznie w pewnym momencie następować. Twoi konkurenci wszak nie śpią – musisz liczyć się z tym, że żaden nie ustaje w wysiłkach, by tą mozolnie zdobytą przez Ciebie pozycję zająć! Tak jak pięcie się ku szczytowi listy wyników oznaczało rosnący ruch na stronie i idące z nim parze zyski, tak zmiany w kierunku przeciwnym będą wiązać się z jego obniżeniem. Nadrabianie takich zaległości będzie musiało z kolei trochę potrwać. Uniknij takiej konieczności!

 

Skuteczne pozycjonowanie wymaga stałej czujności

Konieczność dotrzymania kroku branżowym rywalom walczącym o uwagę tych samych użytkowników sieci to najbardziej oczywisty powód, dla którego pozycjonowanie powinno być usługą ciągłą. Zwłaszcza, że przecież sytuacja na rynku w niejednej dziedzinie nie jest statyczna. Istotnym niekiedy przeobrażeniom ulegają oferty i potrzeby klientów, co niesie ze sobą konieczność stosowania kolejnych słów kluczowych.

Ponadto, algorytmy Google, na podstawie których wyszukiwarka ocenia wartość każdej z analizowanych witryn, także ulegają ciągłym zmianom. Gigant niekoniecznie życzy sobie, żeby specjaliści od pozycjonowania stron mieli łatwe zadanie, więc muszą być oni gotowi do reagowania na nowe wyzwania i problemy, a także wszelkie możliwe błędy. Dlatego porzucona przez nich strona tym bardziej będzie stawała się coraz mniej skutecznym narzędziem promocji. Zadbaj więc o to, by Twoja mogła cały czas podnosić uzyskiwane przez Ciebie zyski!

Stała opieka zespołu doświadczonych specjalistów z profesjonalnej agencji SEM, w tym dbanie o nowe treści i kolejne wartościowe linki, jest zatem niezbędna do tego, by wypozycjonowana witryna mogła ta funkcję zachować – inaczej jakiż będzie z niej pożytek?

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%