Zamknij

Stop na Trojanowskiej z zerowym punktem widzenia [AKTUALIZACJA]

16:25, 19.09.2019 Redakcja Aktualizacja: 14:27, 20.09.2019
Skomentuj

Ile ta okolica zebrała już interwencji mieszkańców i to z różnych powodów. Raz, niepotrzebny znak STOP, dwa, kamera, która napina kierowców, trzy wreszcie – i ta jest ostatnia: po co się zatrzymywać, skoro i tak nic nie widać?

 

Sprawdziliśmy na własnej skórze, z perspektywy kierowcy i pasażera, zatrzymując się tuż przed torami kolejki wąskotorowej na Trojanowskiej (kierunek wschodni), nie widać kompletnie nic, ani z prawej, ani z lewej strony. Wzrokiem ogarniamy jedynie szyny tuż przy jezdni, ich dalszy ciąg pozostaje dla nas kompletną tajemnicą. Z prawej strony, nawet gdyby usunąć płot i wyciąć drzewa, ciuchci i tak byśmy nie zobaczyli, gdyż wyjeżdża na Trojanowską z zakrętu.

- To śmiech na sali. Pic na wodę. Znak nie wiadomo po co, skoro i tak nic nie widać. Ale wszyscy się zatrzymują, a już teraz, gdy jest ta kamera, zatrzymują się wzorowo – mówi nam interweniująca mieszkanka.

O kamerze już pisaliśmy, teraz uspokajamy po raz kolejny – jest własnością Powiatowego Zarządu Dróg i służyć ma wyłącznie ochronie drogi przed wandalami, tudzież ich odstraszeniu, a nie dyscyplinowaniu kierowców przez znakiem STOP.

Choć w tej sytuacji wyczuwamy podobnie jak interweniujący pewne przynajmniej ocieranie się o absurd, nie możemy podważyć jednego faktu: nasza kolejka wąskotorowa jest dość aktywna, zwłaszcza w sezonie, i należy zachować najwyższą ostrożność na każdej przecince torów. W tym przypadku – gdy torów faktycznie nie widać – ostrożność podwójną.

[ZT]47607[/ZT]

AKTUALIZACJA:

Jak wyjaśnia Marcin Odolczyk, rzecznik prasowy starostwa powiatowego w Sochaczewie, znak STOP znalazł się w tym miejscu właśnie z powodu niemal zerowej widoczności:

- Znak STOP przed torami kolejki wąskotorowej przy Trojanowskiej został ujęty już na etapie projektowania drogi przed remontem. Konieczność jego zastosowania w tym miejscu wynika z przepisów prawa. Chodzi właśnie o to, że widoczność torów jest po tej stronie niemal zerowa. STOP ma ograniczać potencjalne niebezpieczeństwo, które tworzy taka sytuacja. Lepiej, jeśli kierowcy jednak się zatrzymają niż zupełnie bez uwagi przejadą tory. Na szczęście nasza kolejka porusza się dość powoli i zawsze staje przed przejazdem na drogę, mimo wszystko należy zachować jak największa ostrożność. I tego strzegą przepisy prawa. 

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(8)

KierowcaKierowca

4 0

Skoro kamera pilnować drogę przed wandalami to czemu przez 99% czasu skierowana jest w stronę torów. Przecież w z drugiej strony jest kilka skrzyżowań przejść dla pieszych. Czy nie byłoby logicznym żeby tamten odcinek ul. Trojanowskiej był dokładniej obserwowanym a nie cztery czy pięć znaków, które są non stop obserwowane czujnym okiem kamery. 23:05, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

qwertyqwerty

13 0

A czy w zimę można spodziewać się tam pociągu (dajmy na to w środę, 15 stycznia 2020 o godz. 21:15)? Czy stop wciąż będzie miał tam zastosowanie? Czy stop dotyczy również rowerzystów, którzy mają swoją ścieżkę rowerową? Według mnie najlepszą informacją o nadjeżdżającym pociągu były by sygnalizatory akustyczne z lampami ostrzegawczymi, takie jakie są postawione na Rondzie Chodaków, albo przy zakładzie Boryszew ERG (a może dodatkowo szlabany?)
W Sochaczewie wąskotorówka przecina drogi w wielu miejscach, mniej (Kolejowa) bądź bardziej zatłoczonych (Chopina na Kistkach, Warszawska przy Orkanie, Piłsudskiego przy 80tce). Gdyby tak prześledzić całą drogę Wąskotorówki, to wydaje mi się, że jest to jedyne miejsce, gdzie stoi STOP przed przejazdem. 06:57, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasiaKasia

6 1

To miejsce śmiało można zgłosić do Absurdów Drogowych na TVN Turbo. Do tego:
1. Światła pod Kauflandem
2. Wysepka koło os. Senatorska
3. Rondo kaczora
4. Skrzyżowanie Kochanowskiego - Trojanowska
5. Skrzyżowanie Towarowa - Ks. Janusza

Zastanawia mnie fakt, jak w tak krótkim czasie można było tyle spier_......? 07:59, 20.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

-_--_-

2 0

te progi zwalniające na Towarowej też jakiś geniusz wymyślił 13:57, 20.09.2019


abcabc

2 0

Na Trojanowskiej powinny być lustra - widoczność 0 a ni STOP. Chyba że zatrzymasz się na torach to może coś zobaczysz. 10:43, 21.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pixelpixel

0 0

najsampierw kamerka obserwowała jeden dom-taki darmowy monitoring,potem po awanturze skręcili ją w stronę miasta,a od pewnego czasu patrzy na tory,kierowcy wiedzą jak się zachować nawet bez znaku stop i dlatego kolejki sięgają od torów do Łąkowej,każdy robi stop i koreczek gotowy 19:06, 21.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zenek MZenek M

0 0

Po co stawiać STOP skoro:
"Na szczęście nasza kolejka porusza się dość powoli i zawsze staje przed przejazdem na drogę"
Panie rzeczniku, powiedziałeś Pan co kazali :) 20:56, 21.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mk1mk1

3 0

Wg rozporządzenia o sygnałach i znakach drogowych na przejazdach gdzie ruch jest tylko turystyczny powinien być znak A-30 "inne niebezpieczeństwo" z tabliczką T-10 "Tabliczka wskazująca bocznicę kolejową lub tor o podobnym charakterze" i cała filozofia. Na takim przejeździe to pracownik kolejki powinien wysiąść i zatrzymać ruch kołowy. A jeżeli już miasto chce to traktować jak zwykły przejazd kolejowy to MUSI być tzw. trójkąt widoczności. 11:27, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%