Zamknij

Lotnisko Baranów Teresin Wiskitki. Jest stanowisko rad sołeckich

13:08, 17.12.2018 Redakcja Aktualizacja: 14:01, 18.12.2018
Skomentuj

Przeciwnicy CPK próbują różnych środków, aby nie do dopuścić do realizacji tej inwestycji na zakładanych przez rząd warunkach. Jednym z tych środków są wspólne stanowiska, a wśród nich to z 12 grudnia, odwołujące się do Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2020 (z perspektywą do 2030). Poniżej prezentujemy treść stanowiska Rad Sołeckich Skrzelewa, Maurycewa, Pawłówka oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Skrzelewie.

 

Przeciwnicy Centralnego Portu Komunikacyjnego próbują różnych środków, aby nie do dopuścić do realizacji tej inwestycji na zakładanych przez rząd warunkach. Jak mówi Tadeusz Szymańczak, poseł na Sejm I RP, a także prezes OSP Skrzelew i rolnik:

-Uznajemy, że można zrobić to inaczej, lepiej i z korzyścią dla pasażerów oraz środowiska, bo przecież zabetonowanie 7 tys. hektarów dobrych i bardzo dobrych gruntów nie wpłynie pozytywnie na środowisko, a ponadto spowoduje to, że zostanie zlikwidowane 750 gospodarstw, 1250 nieruchomości, ponad 200 firm, 6 jednostek straży i można by tak dalej wymieniać. Po rozmowach z ekspertami wiemy, że powinno się inwestować w rozwój regionalnych portów lotniczych, zamiast w jeden centralny. Stąd pracujemy nad wspólnymi stanowiskami, bo wierzymy, że razem możemy zdziałać więcej.

Jednym z takich stanowisk jest to z 12 grudnia, odwołujące się do Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2020 (z perspektywą do 2030). Poniżej prezentujemy treść stanowiska Rad Sołeckich Skrzelewa, Maurycewa, Pawłówka oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Skrzelewie.

 

 

Stanowisko Rad Sołeckich Skrzelewa, Maurycewa, Pawłówka oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Skrzelewie

w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej Prognozy Oddziaływania na

Środowisko Projektu Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu

do 2030 roku.

 

Rady Sołeckie wyrażają negatywne stanowisko.

UZASADNIENIE

 

1. Brak analiz wskazujących, że podana w Strategii Rozwoju Transportu proponowana lokalizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego jest optymalna

2. Nieuwzględnienie czynnika społecznego jako istotnego elementu wpływającego na możliwość budowy i przewidywany termin jako istotnego elementu wpływającego na możliwość budowy i przewidywany termin realizacji poszczególnych komponentów CPK

3. Nieuwzględnienie wpływu proponowanej lokalizacji CPK na gospodarkę rolną: utrata gleb wysokiej klasy, likwidacja dużej liczby zaawansowanych technologicznie gospodarstw, wpływ inwestycji na zaopatrzenie rynku aglomeracji warszawskiej w produkty rolne

4.Naruszenie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych

5. Negatywną opinię wyrażamy ze względu na zdecydowanie szkodliwy wpływ na zdrowie i życie mieszkańców Gminy Teresin oraz znaczne pogorszenie warunków życia i degradację środowiska naturalnego w związku z potencjalnie planowanymi inwestycjami transportowymi na terenie gminy Teresin (budowa nowych linii kolejowych i drogowych) oraz związaną z tym propozycją lokalizacji CPK na terenie gmin Baranów, Wiskitki, w tym również gm. Teresin.

5. Brak faktycznych kosztów tej inwestycji we wszystkich trzech etapach i z jakich źródeł będą finansowane, czy wyłącznie będzie to kapitał Polski?

7. Brak odwiertów geologicznych i oceny przydatności terenu pod tę inwestycję.

 

Ze względu na braki dokumentów, analiz, koncepcji budowy samego lotniska na terenie gmin Baranów, Teresin, Wiskitki budowa węzła kolejowego – Baranów na tym etapie jest nie zasadna i błędna, ponieważ brak jest takich dokumentów jak:

1. Brak aktualnych analiz wskazujących na zasadność budowy hubu lotniczego wobec alternatywnej możliwości, jaką jest duoport składający się z lotniska Modlin oraz lotniska im. F. Chopina

2. Brak pomiaru wiatru – siły, kierunku, natężenia itp.

3. Brak raportu ekologicznego fauny i flory

4. Brak raportu oddziaływania lotniska na środowisko

5. Brak raportu migracji zwierzyny łownej i chronionej na objętym obszarze

6. Stanowisko Izby Rolniczej jest negatywne o zmianie przeznaczenia gruntów

7. Brak wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

8. Brak decyzji o warunkach zabudowy

9. Brak decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego

10. Brak planu generalnego lotniska

11. Brak prognozy i planu organizacji ruchu lotniczego na lotnisku i w jego otoczeniu

12. Brak projektu zagospodarowania terenu lotniska

13. Brak dokumentu stwierdzającego prawo dysponowania nieruchomością na cele budowy lotniska

14. Brak mapy z naniesionymi ograniczeniami wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu

15. Brak profili pół wznoszenia i podejścia samolotów

16. Brak decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

Asystentka PrezesaAsystentka Prezesa

3 5

Zawsze są jakieś gospodarstwa, zawsze są jakieś domy i grunty rolne. Powiedzcie mi, gdzie to wszystko budować?

Pan tą remizę też postawił na gruncie rolnym. Te wszystkie nowe chaty budowane w ostatnich latach to na ugorze stawiane? A no właśnie. 08:02, 18.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Darecki37Darecki37

0 0

Apocholere jeszcze nam koleine lotnisko Modlin rozbudować Radom i TP. Amen. 13:44, 21.12.2018


reo

RomekRomek

2 0

A mnie się wydaje, że za rok tematu nie będzie. Sprawa umrze śmiercią naturalną, jak to bywa w PIS. 11:16, 20.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%