Zamknij

Cegielnia miejsce z artystyczną duszą

12:28, 05.11.2018 Dorota Kowalska Aktualizacja: 10:51, 06.11.2018
Skomentuj

Plecewicka Cegielnia jest miejscem tworzenia cegieł, lecz nie tylko! Za sprawą projektu Heart2art stanowi inspirującą przestrzeń dla artystów z całego świata. Od pierwszych kroków w jej murach wiedziałam, że to miejsce ma wiele do powiedzenia, że posiada coś co nazywam “artystyczną Duszą”. Pył wznoszący się przy każdym kroku, powolnie opadający i mieniący się w strugach światła, wpadającego przez świetliki inspiruje do tworzenia.

 

Zanim Cegielnia ponownie rozpoczęła produkcję, a zakład pogrążony był w ciszy powstawały teledyski, sesje zdjęciowe, warsztaty artystyczne, twórcze spotkania, a nawet filmy krótkometrażowe.

Przestrzeń hal, podobnie jak otoczenie cegielni jest niesłychanie plastyczne i potrafi grać zaskakująco odmienne charaktery. Jednym z ulubionych plenerów dla twórców jest hałda żużlu hutniczego wykorzystywanego do produkcji cegieł.

Dla nas - artystów jest on do złudzenia podobny do grafitowo-błękitnych skał, jakie można spotkać w australijskim Parku Narodowym Gór Błękitnych.

Są także hałdy. pokryte mchem, tworzące krajobraz walijskich wzgórz. Te doskonale grają w reklamach marek samochodowych, w programach takich jak Automaniak z TVN Turbo, a także sesjach dla magazynów m.in. LOGO.

Drugim najbardziej obleganym plenerem są świeże wyrobiska. Wydrążona ziemia odsłania piękne pręgi kolejnych partii gruntu z utworzonymi na dnie kraterami, w których zastana woda ma odcień zielonkawo- błękitny. Kosmiczna sceneria, pasująca idealnie do sesji modowych, o ciężkich stylizacjach.

Zorganizowanie planu zdjęciowego wewnątrz hal produkcyjnych, a także industrialnych pomieszczeniach wokół hal to idealny przykład na to, że branże artystyczna i przemysłowa mogą współdziałać artystycznie. Z odpowiednim wyprzedzeniem wraz z kierownictwem zakładu tworzymy bezpieczne obszary, w których mogą odbywać się plany zdjęciowe.

Podejmując się tych logistycznych wyzwań sprawiamy, że Cegielnia może być otwarta na twórcze projekty. Prócz wrażeń artystycznych niosą one ze sobą ważny przekaz, tak jak miało to miejsce w kampanii #FakeOff dla marki Reebok, realizowanej przez wybitną fotograf Dominikę Cudę.

W naszych progach gościliśmy takich artystów sceny muzycznej jak: DonGuralesko, Tomasza Chadę, Kaczor, PIH, ERO i wiele innych znamienitych postaci.

Szczególnie zapadł mi w pamięci plan do teledysku Popka i Soboty, promujący film Totem. Zaplanowaliśmy plan z 2 tygodniowym wyprzedzeniem. Jakież było moje przerażenie, wiedząc, że pierwszą sceną, którą będziemy kręcić jest przekazanie okupu za porwaną dziewczynę gangstera! I to na odsłoniętym placu, przed budynkami, w eskorcie czterech, czarnych limuzyn BMW... na szczęście w krzakach nie grasował żaden paparazzi!

Ostatnim zrealizowanym projektem w Cegielni był plan teledysku Bedoesa, Multi, Deemz “Guci mane”, przy którym dzielnie asystowała ekipa OSP Młodzieszyn. Dzięki profesjonalnemu wsparciu ze strony strażaków mogliśmy stworzyć ognisty plan, oczywiście z dala od budynku, który zagrał zjawiskowo.

Cała ekipa filmowa nie mogła uwierzyć w zapewnienia druhów, że było to ich pierwsze tego typu zadanie. Cały plan trwał zaledwie dwie godziny i przebiegał bez zakłóceń, artyści są cali i zdrowi!

Kolejne realizacje Heart 2 art już wkrótce,. Mamy w planach stworzenie cykli warsztatów twórczych, produkcję kolejnych teledysków, edytoriali, a przede wszystkim rozpoczęcie spotkań, które będą mieć na celu przybliżenie sztuki, jaką jest tworzenie polskich produktów ceramicznych. Cegielnia Plecewice to bez wątpienia przestrzeń twórcza, o której teraz ma szansę usłyszeć cały świat.

Autor: Dorota Kowalska

Dorota Kowalska- pomysłodawczyni i założycielka projektu Heart2art, a przede wszystkim artystka. Marketingowiec z wykształcenia i z pasji. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, na Kierunku Marketing oraz Kierunku Zarządzanie. Pracowała nad wieloma markami, w tym dla rynku motoryzacyjnego, rolniczego, spożywczego, a także artystycznego. Dzieli swój czas pomiędzy prowadzenie własnej marki artystycznej Heart2art i doradztwo marketingowe. Prawdziwa wielbicielka koni i jeździectwa, a w szczególności gry w polo w Polo Club Żurawno.

(Dorota Kowalska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%